www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

PrivacyPerfect kiest Container-as-a-Service-platform van Proserve voor AVG-compliance-applicatie

Rotterdam, 18 december 2018 – Softwareleverancier PrivacyPerfect heeft voor Proserve gekozen als strategische partner voor het faciliteren van zijn Europese groeiambitie. De bedrijven gaan een hechte samenwerking aan, waarin innovatie en DevOps centraal staan. Proserve draagt zorg voor het managed-containterplatform en het technisch beheer van de infrastructuur. Daardoor kan PrivacyPerfect zich volledig richten op de ontwikkeling van zijn privacy landscaping-applicatie waarmee bedrijven eenvoudig compliant worden en blijven met de privacywet Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Door de invoering van de AVG in mei 2018 heeft PrivacyPerfect een enorme groei doorgemaakt. Om ook in de toekomst groei en ontwikkeling te kunnen faciliteren, is een veilige en efficiënt ingerichte high-availability infrastructuur essentieel. Verder stelt de gevoeligheid van de data die PrivacyPerfect verwerkt, zeer hoge eisen aan security en compliance.

Voor de AVG-compliance-applicatie van PrivacyPerfect ontwierp en bouwde Proserve een Container-as-a-Service-infrastructuur (CaaS) op basis van Kubernetes en OpenStack. De applicatieonderdelen worden verdeeld over drie availability-zones voor optimale beschikbaarheid. Hierbij blijft de data die PrivacyPerfect op het platform verwerkt, altijd binnen Nederland. In de dagelijkse operatie vinden de bedrijven elkaar in een DevOps-samenwerking. Dit maakt het voor PrivacyPerfect mogelijk om kortere, betrouwbare ontwikkelcycli van zijn applicatie te realiseren, zonder om te hoeven kijken naar het technisch beheer van de infrastructuur. Proserve zorgt ervoor dat de infrastructuur beschikbaar blijft, beveiligd is en optimaal functioneert.

Jaco de Vroed, CTO van PrivacyPerfect: “Vanwege de explosieve groei van het platform waren we op zoek naar een kundige strategische partner op het gebied van infrastructuur. Die hebben we in Proserve gevonden. Proserve heeft fantastisch meegedacht bij het realiseren van een optimale infrastructuur voor onze applicatie, en heeft die bovendien binnen recordtijd opgeleverd. Door de effectieve samenwerking konden we al onze klanten in korte tijd overzetten naar de nieuwe, schaalbare omgeving. Nu kunnen we ons weer volledig focussen op het doorontwikkelen van de applicatie en het verder uitbouwen van PrivacyPerfect.”

“Vanwege de business critical-rol die het platform vervult, keek ons multidisciplinaire team voorafgaand aan het project niet alleen naar de technische aspecten, maar ook naar beveiliging en compliance”, zegt Nordi Malih, Managing Director van Proserve. “Daarnaast verliep de samenwerking goed dankzij de DevOps-cultuur die bij zowel Proserve als PrivacyPerfect leeft. Zo konden we de gewenste oplossing op korte termijn realiseren.”

Over PrivacyPerfect
PrivacyPerfect is de ultieme tool voor compliance met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Het biedt een natuurlijke combinatie tussen de drie administraties die vereist worden in de AVG: gegevensbeschermingseffectbeoordelingen, verwerkingsactiviteiten (inclusief overdrachten) en datalekken (inclusief meldingen aan de betrokkene of de toezichthouder). PrivacyPerfect is eenvoudig in gebruik en houdt rekening met de laatste ontwikkelingen in privacywetgeving. De onderneming groeit snel en houdt kantoor in Rotterdam.

Over Proserve
Proserve is een Managed & IT Solutions Provider met een sterke focus op Business Continuity & Transition. Proserve levert oplossingen op het gebied van managed infrastructuur, multicloudservices en managed platformen en applicaties. Het bedrijf is opgericht in 2000 en is uitgegroeid tot een van de toonaangevende bedrijven binnen de Nederlandse IT-servicesmarkt. Proserve is volledig ISO9001-, ISO27001- en NEN7510-gecertificeerd en werkt voortdurend aan het verbeteren van de dienstverlening door het gebruik van standaarden, procedures en best practices. Daarnaast is Proserve in 2018 de beste nieuwkomer in het Giarte Outsourcing Performance-onderzoek met uitstekende resultaten van 95 procent op de Fan Score en 89 procent op de onderdelen betrouwbaarheid en bekwaamheid.
Laatste van Proserve
Proserve behaalt ISO-certificeringen voor derde jaar op rij zonder bevindingen

CrowdSense kiest Proserve voor Managed Application Delivery en Container-as-a-Service
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl