www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Klarna zet de standaard voor PSD2 met nieuwe bunq API-integratie

Een directe API-integratie met de bunq-app zorgt voor een optimale klantervaring

Amsterdam, 17 december 2018Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops kondigt vandaag haar samenwerking met mobiele bank bunq aan. Klarna’s Betaal Nu oplossing (de direct betaalmethode van Klarna, voorheen bekend als Sofort Uberweisung) voegt bunq toe aan de lijst met ondersteunde banken. Deze integratie is mogelijk dankzij een directe API. De API is ontworpen om een optimale gebruikerservaring te bieden voor bunq-klanten die bij een webwinkel betalen met Betaal Nu. Zij kunnen hun betaling nu op mobiel afronden met slechts één klik. bunq en Klarna delen het uitgangspunt om een soepele ervaring van de consument op de eerste plek te zetten. Dit sluit geheel aan op PSD2, de nieuwe Europese richtlijn voor betaaldiensten. PSD2 is precies om deze reden in het leven geroepen: consumenten laten profiteren van innovatieve en veiligere betaaloplossingen.

Internationale groei
Betaal Nu is Klarna’s tegenhanger van iDeal, met als grootste verschil dat met Betaal Nu ook internationale betalingen worden afgehandeld. bunq is hard aan het groeien en deze samenwerking ondersteunt de bank met de expansie naar de rest van Europa. De integratie wordt in 14 landen uitgerold, waaronder de DACH-regio.

Een nieuwe standaard voor betalen
Mede door de toename van consumenten die mobiel shoppen, wordt er een zo frictieloos mogelijke betaalervaring verwacht. Er is daardoor behoefte aan een nieuwe standaard van online mobiele betalingen. Klarna en bunq zetten met de integratie deze standaard. Beide bedrijven innoveren en ontwikkelen hun producten vanuit een mobile first gedachte.

Henrique Di Lorenzo, New Growth Partnerships Manager van Klarna, zegt: “Met deze nieuwe directe API-integratie zetten we de standaard voor een smoooth betaalervaring voor mobiele online shoppers. Voor ons is deze integratie hét voorbeeld van hoe samenwerking met banken de gebruikerservaring kan optimaliseren. We nodigen bij deze daarom alle andere banken uit om met ons samen te werken om ook zo’n optimale gebruikerservaring neer te zetten.”

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met 100.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Marcommit
Lisanne van der Drift