www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 157 dagen geleden)
PR: LetsGoDigital

Bonami SpelComputer Museum verhuist naar nieuwe locatie in Zwolle

Het Bonami SpelComputer Museum is verheugd te kunnen melden binnenkort haar nieuwe onderkomen te betrekken. Na een succesvolle verhuizing zal het museum aankomende donderdag 20 december 2018 haar deuren openen aan de Ossenkamp 4 te Zwolle.

Oprichters John en Naomi Groenewold begonnen 20 jaar geleden met het verzamelen van oude spelcomputers en toebehoren. Inmiddels is het Bonami SpelComputer Museum, mede dankzij de inzet van vrijwilligers, Nederlands grootste museum op het gebied van computers en spelcomputers.

Op de nieuwe locatie op leisure terrein ’De Vrolijkheid’ heeft het museum een nog grotere expositieruimte, waardoor er niet alleen meer museumstukken tentoongesteld kunnen worden, ook zijn er nóg meer speelgelegenheden met tientallen retro arcadekasten en flipperkasten. Deze staan allemaal op vrij spelen afgesteld voor het publiek.

Bezoekers maken op deze wijze kennis met de geschiedenis van de computer en spelcomputer en kunnen dit gelijktijdig ervaren door op de klassiekers te spelen. Ook besteedt het Bonami SpelComputer Museum aandacht aan het heden en de toekomst, zo is het mogelijk Virtual Reality te beleven of een 3D-printer in werking te zien. Vanzelfsprekend zijn ook alle moderne spelcomputers in het museum te ervaren.

John Groenewold, oprichter van het Bonami SpelComputer Museum zegt: “Dankzij de fantastische inzet van onze vrijwilligers hebben we het museum in een mum van tijd kunnen verhuizen. De komende tijd zullen we ons richten op het aanbieden van nog meer speelgelegenheden, om bezoekers kennis te laten maken met de veelzijdigheid van de computer en gaming.”

Door de tijd heen is het museum meermaals van locatie gewijzigd. Met deze verhuizing heeft het Bonami SpelComputer Museum het maatschappelijk, cultureel en industrieel erfgoed verzekerd van een vaste plek voor het komende decennia. Hierdoor kan het museum zich nog beter richten op de toekomst.

Opening nieuwe pand

U bent van harte uitgenodigd om op donderdag 20 december 2018 bij de opening van het nieuwe pand aanwezig te zijn. De festiviteiten gaan om 13:00 uur van start aan de Ossenkamp 4 te Zwolle, daar waar de A28 en de N35 elkaar kruisen. Het museum is op de openingsdag tot 16:00 geopend.

Professor Willem Louis van der Poel zal als gastspreker aanwezig zijn. De Nederlandse natuurkundige en informaticus is in Nederland bekend als computerpionier en was vier jaar geleden ook als gastspreker aanwezig toen het Bonami SpelComputer Museum zich voor het eerst vestigde in Zwolle.

Op de openingsdag is entree tot het museum geheel gratis. Bovendien beschikt het museum over een riant parkeerterrein waar bezoekers kosteloos kunnen parkeren. Dus kom het museum ervaren, het is een leerzaam en vooral ook leuk en interactief uitje voor jong en oud!

Noot voor de redactie:

Journalisten kunnen het museum -op aanvraag- één uur voor de opening betreden. De gastspreker zal om 13:30 een korte toespraak houden.

Journalisten en andere geïnteresseerden die graag opnames komen maken in het museum kunnen telefonisch of per mail contact opnemen: pers@computermuseum.nl.

Contactpersoon: John Groenewold
Telefoonnummer: 06-46423397
E-mailadres: info@spelcomputermuseum.nl
Webadres: https://www.computermuseum.nl

Correspondentie adres: Stichting Bonami Spelcomputers - Postbus 252, 8160AG Epe Bezoekadres: Bonami SpelComputer Museum - Ossenkamp 4, 8024AE Zwolle
Laatste van Bonami SpelComputer Museum
Jazz Jackrabbit expositie in het Bonami SpelComputer Museum

Retro Spelcomputer beurs in Apeldoorn

Interactieve tentoonstelling van ’s werelds grootste collectie big box PC games
Verstreken tijd: 2 jaar en 157 dagen

Logo LetsGoDigital
Bonami SpelCom.. contact

Logo Bonami SpelComputer Museum

Bonami SpelCom.. sociaal

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4