www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Qlik zet grote stap voorwaarts op het gebied van AI en machine learning

Door AI uit te breiden met cognitieve machine learning wordt data nog waardevoller

Amsterdam, 12 december 2018Qlik® introduceert nieuwe mogelijkheden voor machine learning (ML) in de meest recente release van het Qlik Sense®-platform. Dankzij precedent-based machine learning wordt de cognitieve engine van Qlik voortdurend slimmer, door te leren van diverse bronnen, maar ook van de interacties met gebruikers en hun feedback. Qlik is hiermee de eerste leverancier van analytics die AI en ML niet alleen voedt met data, maar ook met menselijk gedrag om sneller betekenisvolle resultaten te genereren.

Volgens Gartner is deze vorm van augmented analytics momenteel sterk in opkomst: "Centraal in deze ontwikkeling staat het gebruik van ML- en AI-technologieën, die een uitbreiding vormen op de menselijke intelligentie en het contextuele bewustzijn. Dit zorgt voor een transformatie van datamanagement, analytics en BI. Maar ook bepaalde aspecten van datawetenschap en de ontwikkeling en het gebruik van ML- en AI-modellen worden erdoor beïnvloed."*

De nieuwe ML-capaciteit van Qlik wordt in eerste instantie ingezet in Insight Advisor, dat in juni werd geïntroduceerd in Qlik Sense Enterprise. Insight Advisor genereert en suggereert automatisch de beste analysefuncties en inzichten op basis van de complete dataset en de zoekcriteria van de gebruiker. Daardoor worden suggesties steeds relevanter en waardevoller, omdat het systeem leert van de interacties met de gebruiker. Gebruikers kunnen het systeem trainen door analyses uit te voeren, de suggesties van het systeem te corrigeren en rechtstreeks feedback te geven. De cognitieve engine leert ook van de informatie in beheerde en vertrouwde bronnen, zoals de definities van bedrijfsregels in algemene bibliotheken en Qlik-artefacten.

"Steeds meer klanten hebben behoefte aan concrete use cases waarbij ze kunstmatige intelligentie kunnen gebruiken", aldus Moritz Schieder, Visual Analytics Practice Lead bij Deloitte Consulting. "De augmented intelligence van Qlik is een goed voorbeeld van hoe machine learning kan worden gebruikt om de kloof tussen data en de menselijke besluitvorming te overbruggen. Dit gebeurt door het voorbereiden van data, het kiezen van de juiste visualisaties en het presenteren van inzichten aan de gebruiker."

"Bedrijven willen een analytics partner die innovaties levert waarmee ze hun data sneller en gemakkelijker kunnen benutten", zegt Elif Tutu, Director of Research bij Qlik. "Wij hebben aanzienlijke investeringen gedaan in AI en machine learning en dat zien de gebruikers terug in ons platform. Ze hebben meer mogelijkheden om meerdere dataniveaus te onderzoeken in de wetenschap dat het systeem daarvan leert. En elk nieuw inzicht maakt het systeem slimmer en kan uiteindelijk tot nieuwe kansen voor het bedrijf leiden."

De AI en ML van Qlik zijn uniek omdat ze gebruikmaken van de associatieve engine van het bedrijf en de kracht van AI combineren met menselijke intuïtie. De associatieve engine is zich bewust van de gebruikerscontext bij elke stap in het onderzoeksproces en weet welke data wel of niet relevant is voor die context. Daar houdt het systeem vervolgens rekening mee bij het uitvoeren van de analyse en presenteren van inzichten, zodat die relevanter zijn voor de gebruiker. Dit geeft de gebruiker een bredere blik op de data en daardoor worden ook voorheen verborgen verbanden inzichtelijk. Daarmee levert Qlik de kracht van AI2, waarbij zowel mens als machine meer mogelijkheden hebben. Associatieve indexering x augmented intelligence = AI2.

*Gartner: Augmented Analytics Is the Future of Data and Analytics, 31 oktober 2018 - ID G00375087

Over Qlik
Qlik werkt elke dag aan een datavaardige wereld, waar iedereen data in kan zetten om welke uitdaging dan ook op te lossen. Alleen het end-to-end data management en analyseplatform van Qlik brengt alle data uit welke bron binnen een organisatie dan ook samen. Zo kunnen mensen, ongeacht hun vaardigheidsniveau, hun nieuwsgierigheid gebruiken om nieuwe inzichten te verkrijgen. Bedrijven gebruiken Qlik om dieper in het gedrag van hun klanten te duiken, bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden, nieuwe winstmogelijkheden aan te boren en risico’s en beloningen te balanceren. Qlik heeft zijn hoofdkantoor in Radnor, Pennsylvania, en doet zaken in meer dan 100 landen met meer dan 48,000 klanten over de hele wereld.

©2018 QlikTech International AB. Alle rechten voorbehouden. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ en de QlikTech logo's zijn handelsmerken van QlikTech International AB die in meerdere landen zijn geregistreerd. Andere merken en logo's die hierin worden genoemd, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: qlik@yellow-communications.com
Eerder van Qlik
16 sep 2019 Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers

18 jul 2019 Qlik kondigt winnaars Customer Awards aan op Attunity LIVE 2019

17 jul 2019 Attunity wint Microsoft 2019 MSUS Partner Award voor ‘Intelligent Cloud-Data Estate Modernization’

Logo Yellow Communications

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl