www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 78 dagen geleden)

DATAPLACE BOUWT HYPERMODERN DATACENTER IN HOOFDDORP

Dataplace groeit door naar een nationale speler met internationale allure

Alblasserdam, 10 december 2018: Dataplace, dé carrier neutrale en regionale datacenter exploitant van Nederland, bouwt een Tier III datacenter in Hoofddorp. Het nieuwe datacenter zal geheel 2N gebouwd worden en voorzien worden van de nieuwste bewezen technieken. Met deze vijfde datacenterlocatie versterkt Dataplace haar positie in de regionale, nationale én internationale datacentermarkt.

Dataplace groeit door naar een nationale speler met internationale allure

Dataplace heeft met een sterke spreiding van vier Tier III datacenters reeds een goede regionale dekking in Nederland. Doordat deze datacenters aan elkaar gekoppeld zijn middels meervoudige glasvezelringen heeft Dataplace een nationale dekking die zeer geschikt is voor onder andere twindatacenter oplossingen. Door het toevoegen van een vijfde datacenterlocatie in de regio Amsterdam is Dataplace een zeer interessante leverancier voor buitenlandse partijen die een landelijke dekking willen binnen Nederland. Met deze uitbreiding sorteert Dataplace voor op de komende technologische ontwikkelingen, als  5G en IoT, waarbij het wenselijk is om een datacenter te hebben in de buurt van de gebruiker.

Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace, vertelt hierover: ”Dataplace is inmiddels uitgegroeid van een regionale speler naar een datacenter exploitant met een landelijke dekking in Nederland. Doordat wij nu onze footprint uitbreiden met een vijfde vestiging in de regio Amsterdam hebben we een unieke propositie voor nationale en internationale klanten die een landelijke dekking willen in Nederland. Ik denk dat Dataplace klaar is voor de toekomst, want de nieuwe technische ontwikkelingen, als 5G, cloudproposities en IoT zullen het datacenterlandschap in Nederland drastisch gaan veranderen.”

Het nieuwe datacenter zal onder de naam Dataplace Amsterdam in de markt gepositioneerd worden en zal de alsmaar groeiende klantenkring van Dataplace verder gaan bedienen.  De bouw van het datacenter gaat rond januari 2019 van start en naar verwachting opent Dataplace Amsterdam in Q3 2019. Dataplace houdt u op de hoogte van de voortgang van de bouw via www.dataplace.com en social media.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en maakt sinds 2016 onderdeel uit van de Eurofiber Group. Vanuit vier moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio’s Rotterdam, Utrecht, Arnhem en Brabant worden hoogwaardige (twin) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001, NEN 7510 certificering en een ISAE-3402 type II verklaring. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en in de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,5 als algemeen rapportcijfer. Voor meer informatie: www.dataplace.com

Over Eurofiber Group
Eurofiber exploiteert sinds 2000 hoogwaardige digitale open infrastructuur. Met ons eigen glasvezelnetwerk en veilige datacenters bieden we bedrijven, overheden en non-profit organisaties een toekomstvaste, slimme en open infrastructuur. Hiermee stellen we onze klanten in staat om het innovatiepotentieel in de digitalisering ten volle te benutten. Klanten hebben de vrijheid om zelf de diensten, toepassingen en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben. Naast het uitgebreide glasvezel netwerk in Nederland en België en vier eigen datacenters biedt Eurofiber sinds eind vorig jaar ook oplossingen voor volledig flexibele interconnectiviteit tussen meer dan 50 datacenters in Nederland.  De slimme open digitale infrastructuur van Eurofiber legt op deze manier het fundament onder de digitalisering van de samenleving. De Nederlandse overheid heeft Eurofiber de status toegekend van ‘vitale infrastructuur’. Eurofiber heeft sinds 2000 ruim 28.000 km glasvezel gerealiseerd en breidt dit wekelijks met gemiddeld 40 kilometer uit. De dienstverlening van het bedrijf is ondergebracht in vijf bedrijven: Eurofiber Nederland, Eurofiber België, Dataplace, UNET, DCspine. www.eurofiber.com
Laatste van Dataplace
DATAPLACE OPENT HYPERMODERN DATACENTER IN METROPOOL AMSTERDAM

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

DATAPLACE BOUWT HYPERMODERN DATACENTER IN HOOFDDORP
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 2 jaar en 78 dagen
Dataplace contact

Logo Dataplace

+31 (0)88 - 32 827 52
  sales@dataplace.com
  dataplace.com
Dataplace sociaal

Dataplace tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys