www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 148 dagen geleden)

DATAPLACE BOUWT HYPERMODERN DATACENTER IN HOOFDDORP

Dataplace groeit door naar een nationale speler met internationale allure

Alblasserdam, 10 december 2018: Dataplace, dé carrier neutrale en regionale datacenter exploitant van Nederland, bouwt een Tier III datacenter in Hoofddorp. Het nieuwe datacenter zal geheel 2N gebouwd worden en voorzien worden van de nieuwste bewezen technieken. Met deze vijfde datacenterlocatie versterkt Dataplace haar positie in de regionale, nationale én internationale datacentermarkt.

Dataplace groeit door naar een nationale speler met internationale allure

Dataplace heeft met een sterke spreiding van vier Tier III datacenters reeds een goede regionale dekking in Nederland. Doordat deze datacenters aan elkaar gekoppeld zijn middels meervoudige glasvezelringen heeft Dataplace een nationale dekking die zeer geschikt is voor onder andere twindatacenter oplossingen. Door het toevoegen van een vijfde datacenterlocatie in de regio Amsterdam is Dataplace een zeer interessante leverancier voor buitenlandse partijen die een landelijke dekking willen binnen Nederland. Met deze uitbreiding sorteert Dataplace voor op de komende technologische ontwikkelingen, als  5G en IoT, waarbij het wenselijk is om een datacenter te hebben in de buurt van de gebruiker.

Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace, vertelt hierover: ”Dataplace is inmiddels uitgegroeid van een regionale speler naar een datacenter exploitant met een landelijke dekking in Nederland. Doordat wij nu onze footprint uitbreiden met een vijfde vestiging in de regio Amsterdam hebben we een unieke propositie voor nationale en internationale klanten die een landelijke dekking willen in Nederland. Ik denk dat Dataplace klaar is voor de toekomst, want de nieuwe technische ontwikkelingen, als 5G, cloudproposities en IoT zullen het datacenterlandschap in Nederland drastisch gaan veranderen.”

Het nieuwe datacenter zal onder de naam Dataplace Amsterdam in de markt gepositioneerd worden en zal de alsmaar groeiende klantenkring van Dataplace verder gaan bedienen.  De bouw van het datacenter gaat rond januari 2019 van start en naar verwachting opent Dataplace Amsterdam in Q3 2019. Dataplace houdt u op de hoogte van de voortgang van de bouw via www.dataplace.com en social media.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en maakt sinds 2016 onderdeel uit van de Eurofiber Group. Vanuit vier moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio’s Rotterdam, Utrecht, Arnhem en Brabant worden hoogwaardige (twin) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001, NEN 7510 certificering en een ISAE-3402 type II verklaring. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en in de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,5 als algemeen rapportcijfer. Voor meer informatie: www.dataplace.com

Over Eurofiber Group
Eurofiber exploiteert sinds 2000 hoogwaardige digitale open infrastructuur. Met ons eigen glasvezelnetwerk en veilige datacenters bieden we bedrijven, overheden en non-profit organisaties een toekomstvaste, slimme en open infrastructuur. Hiermee stellen we onze klanten in staat om het innovatiepotentieel in de digitalisering ten volle te benutten. Klanten hebben de vrijheid om zelf de diensten, toepassingen en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben. Naast het uitgebreide glasvezel netwerk in Nederland en België en vier eigen datacenters biedt Eurofiber sinds eind vorig jaar ook oplossingen voor volledig flexibele interconnectiviteit tussen meer dan 50 datacenters in Nederland.  De slimme open digitale infrastructuur van Eurofiber legt op deze manier het fundament onder de digitalisering van de samenleving. De Nederlandse overheid heeft Eurofiber de status toegekend van ‘vitale infrastructuur’. Eurofiber heeft sinds 2000 ruim 28.000 km glasvezel gerealiseerd en breidt dit wekelijks met gemiddeld 40 kilometer uit. De dienstverlening van het bedrijf is ondergebracht in vijf bedrijven: Eurofiber Nederland, Eurofiber België, Dataplace, UNET, DCspine. www.eurofiber.com
Laatste van Dataplace
DATAPLACE OPENT HYPERMODERN DATACENTER IN METROPOOL AMSTERDAM

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

DATAPLACE BOUWT HYPERMODERN DATACENTER IN HOOFDDORP
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud
Verstreken tijd: 2 jaar en 148 dagen
Dataplace contact

Logo Dataplace

+31 (0)88 - 32 827 52
  sales@dataplace.com
  dataplace.com
Dataplace sociaal

Dataplace tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Ictivity
Logo PinkRoccade Hosting Services
Logo Infor