Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Finse Carrier Cinia vestigt zich bij Interxion in Nederland en Zweden

Interxion verbreedt connectiviteitspropositie voor Scandinavië, de Baltische Staten en Rusland dankzij Point of Presence van Cinia in Stockholm en Amsterdam

AMSTERDAM, 10 december 2018 – Het Nederlandse Interxion (NYSE: INXN), toonaangevende aanbieder van carrier- en cloud-neutrale colocatie-datacenterdiensten in Europa, kondigt vandaag aan dat de Finse Carrier Cinia een Point of Presence gaat realiseren op de Interxion datacentercampussen van Stockholm en Amsterdam.

Cinia ontwerpt, bouwt en exploiteert intelligente netwerken, en cloud- en softwareoplossingen. Het bedrijf heeft het grootste carriernetwerk van Finland en beschikt over directe verbindingen met de Russische en Baltische markt. Door zich op de datacentercampussen te vestigen, verstevigt Interxion zijn positie als Europa’s digitale verbindingsknooppunt.

Amsterdam verbonden met groeimarkten
Sterke verbindingen met cloud-diensten, content-aanbieders en telecomoperatoren zijn cruciaal in de huidige concurrerende markt. Mede daarom gaat Cinia zich vestigen op de Interxion Amsterdam datacentercampus. Daar kan de Finse carrier beschikken over Interxion’s Europese cloudverbindingsplatform: Cloud Connect. Deze dienst brengt een directe verbinding tot stand met alle grote cloud providers, waaronder Microsoft Azure, AWS, Google Cloud Platform en IBM Cloud.

“In de huidige digitale zakenwereld zijn connectiviteit, lage latency en directe verbindingen met clouddiensten belangrijke componenten om concurrerend te blijven”, aldus Piet Sjoukes. “Met Cinia op onze campussen kunnen onze Europese klanten in contact te komen met Finse bedrijven. En tegelijkertijd bieden we de mogelijkheid om te verbinden met groeiende markten in Rusland en de Baltische staten.”

Digitaal knooppunt
Door zich daarnaast op de Interxion Stockholm Campus te vestigen profiteert Cinia van de groeiende vraag naar verbindingen met hoge bandbreedte tussen Europa, Rusland en Azië. De Stockholm campus bevindt zich in het hart van Scandinavië, en is een essentieel digitaal knooppunt voor Europese en Russische bedrijven. Dankzij de Points of Presence worden nieuwe verbindingsroutes van oost naar west mogelijk, bijvoorbeeld van Stockholm naar Frankfurt, Berlijn en Hamburg.

“Scandinavië is een zeer interessant gebied voor veel internationale bedrijven”, aldus Taneli Vuorinen, Senior Vice President van Cinia. “De nabijheid van de grote markten in het oosten maakt Finland tot een zeer aantrekkelijke locatie voor organisaties die daar zaken doen. Onze netwerkverbindingen zorgen voor de kortste route met de laagste lantency via de C-Lion1-onderzeese kabel.”

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Hoofddorp. Interxion heeft momenteel 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Cinia
Cinia biedt intelligente netwerk-, systeem- en softwarediensten en veilige cloud-gebaseerde diensten die de wereld kleiner en slimmer maken. Cinia’s robuuste expertise op het gebied van kritische systemen en zijn glasvezelnetwerk dat zich over meer dan 10.000 km in Finland uitstrekt, zorgen voor een cyberveilige ITC-infrastructuur en een geavanceerde cloud-gebaseerde werkomgeving voor bedrijven. De Cinia C-Lion1-kabel is de kortste en snelste snelweg voor datacommunicatie tussen Centraal- en Noord-Europa, die momenteel de ideale omgeving is voor datacenters en toegang biedt tot de Aziatische en Oost-Europese markten. De Finse Cinia heeft ongeveer 240 deskundigen in dienst. Meer informatie: http://www.cinia.fi
Laatste van Interxion
Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen

Logo Lubbers De Jong

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl