Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 83 dagen geleden)

Het gebruik van Android in ondernemingen

Gedurende het laatste decennium is het gebruik van Android voor bedrijfsdoeleinden sterk toegenomen. Volgens Statista, had het vorig jaar een marktaandeel van bijna 88%, waarmee het wereldwijd de eerste keuze is voor het bedrijfsleven. Het operating system (OS) is geschikt voor veel organisaties vanwege de diversiteit en de kosten van het platform. Android heeft grote invloed op hoe werknemers wereldwijd functioneren en de vraag naar Android in bedrijven zal naar verwachting dan ook alleen maar groeien.

Het gebruik van Android in het bedrijfsleven is aantrekkelijk. De gebruikelijke legacy systemen raken aan het eind van hun levenscyclus, en Android presenteert dan ook een kosteneffectieve vervanger. Als ondernemingen klaar worden gestoomd voor de nieuwe of verlengde Android uitrol, dan is de vraag wat er nodig is voor een een succesvolle implementatie? En welke voordelen Android biedt aan ondernemingen?

Stappen om ondernemingen voor te bereiden voor Android
Voorafgaand aan de implementatie van Android, is het belangrijk om de volgende stappen te doorlopen:
  1. Voer een audit uit van de bestaande technologieën en beoordeel hoe de nieuwe OS jouw werknemers kan bedienen. Het is belangrijk om te bekijken welke apparaten op dit moment worden gebruikt en identificeer degenen die de klanten bedienen. Zorg ervoor dat alle apparaten verenigbaar met elkaar zijn, dit zal leiden tot ongestoorde bedrijfsactiviteiten, nu en ook in de toekomst.
  2. Voer een audit uit van de huidige OS die binnen de organisatie wordt gebruikt, inclusief de codes die worden gebruikt op de huidige apparaten.
  3. Doe onderzoek naar welke connectiviteit nodig is voor de OS integratie. Bijvoorbeeld, welke type connectiviteit is nodig om SAP-systemen te ondersteunen? Daag het bedrijf uit door te vragen of dit systeem zal werken met Android. Aangezien er aanpasbare Enterprise Resource Planning (ERP) managementsystemen voor magazijnen op de markt beschikbaar zijn, is het van vitaal belang om na te gaan hoe ondernemingen deze integreren met een nieuwe OS.
  4. Denk na over veiligheid wanneer je Android uitrolt en blijf voldoen aan het beleid en de procedures van het bedrijf. Als deze er nog niet zijn, dan is nu het moment om deze te adresseren voordat er een nieuw OS wordt geïmplementeerd. Hierbij hoort ook het checken, updaten en uitrollen van veiligheidsupdates. Een voorbeeld van de onfortuinlijke gevolgen van het niet naleven van cybersecurityrichtlijnen is wat er vorig jaar is gebeurd met de Britse National Health Service.
Positief is dat Android een goed aanbod van management API’s aanbiedt die IT-afdelingen in staat zal stellen datalekken te voorkomen. IT-managers kunnen netwerkconfiguraties afdwingen en beleid toepassen om bedrijfsdata te beschermen.

Het aantal virushackers van Android smartphones en andere apparaten, heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat Android de veiligheid heeft verbeterd. Het huidige Android veiligheidsplatform zorgt ervoor dat apparaten, data en apps veilig zijn door middel van risicobeperking en het versleutelen van apparaten. Bovendien, zorgen management API’s ervoor dat het mogelijk is beleidscontroles af te dwingen bij alle apparaten – erg handig voor het scheiden van persoonlijke en werk gerelateerde data.

Wanneer een onderneming al het werk achter de schermen heeft gedaan, dan is de implementatie van Android vrij rechtdoorzee. De standaard setup en implementatieopties zorgen ervoor dat bedrijven de controle houden over alle applicaties en data.

De voordelen van Android voor ondernemingen
Een belangrijk voordeel van het implementeren van Android zijn betere trainingsopties voor het personeel. Een intuïtief, bekend ontwerp betekent vaak dat wanneer het eenmaal in handen is van de gebruikers, het leren van Android weinig tijd in beslag neemt. Dit leidt tot substantiële besparingen in kosten en tijd. Kortere trainingstijd van personeel geeft retailers daarnaast ook een prestatievoorsprong.

Een ander belangrijk voordeel heeft te maken met Android’s huidige populariteit. Het merendeel van de gebruikers die werken met Android OS op werk zijn gewend om dit ook in hun persoonlijke leven te doen. Dit maakt de toepassing en gebruik ervan sneller, met name onder Millennials.

Als het gaat om functionaliteit, dan zijn Android-producten zeer gebruiksvriendelijk in werkomgevingen zoals magazijnen. Android OS en apparaten, die stevig en robuust zijn ontworpen, zijn ook een drijvende kracht achter technologische innovaties in magazijnen zoals het beter vastleggen van data van 2D-cameratechnologie, spraakinvoer en connectiviteit met sensortechnologie.

Een goed voorbeeld van hoe Android apparaten de operaties in magazijnen kunnen verbeteren is ASICS Europe BV. De magazijn teams van ASICS implementeerden de Android-OS Zebra TC8000 mobiele gegevensverwerking voor al zijn magazijnprocessen, waaronder binnenkomende goederen, verplaatsing van de voorraad, aanvullingen, uitgaande goederen en het verwerken van geretourneerde producten. Uitgerust met de TC8000, is men nu overgegaan op het automatiseren van de processen, met besparing van kosten en tijd tot gevolg en een grotere beschikbaarheid van real-time informatie door toegenomen operationele zichtbaarheid.

Samenvattend
Het Android platform is zich meer gaan richten op de bedrijfsomgeving en zal dat in de toekomst blijven doen. Gedurende het laatste decennium, heeft deze technologie zich verder ontwikkeld met ondernemingen in het achterhoofd. Het toepassen van Android is kosteneffectief, gemakkelijk te implementeren, ondersteunt de trainingsvereisten, voldoet aan veiligheidseisen en is zeer gebruiksvriendelijk. Voorbij zijn de tijden van pijnlijke ervaringen waarbij je buigend over een green-screen computer cruciale data voor een volgende businessorder probeert te lezen.

Klik hier voor meer informatie over mobiele computers of bezoek hier voor meer informatie over transport & logistieke oplossingen.

Geschreven door Andy McBain, Head of Regional Product Management bij Zebra Technologies
Laatste van Zebra
Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven

Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

De opmars van de barcode
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 2 jaar en 83 dagen
Zebra contact

Logo Zebra

www.zebra.com
Zebra sociaal

Zebra tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN