www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

CoolProfs maakt DevOps compleet met Cool Data Mover

CoolProfs lanceert de vernieuwde Cool Data Mover, een tool waarmee data eenvoudig van en naar verschillende OutSystems-omgevingen kan worden overgezet. De Rapid Development Partner neemt hiermee de worsteling omtrent de tijdrovende processen van data-overdracht onder handen. Met de tool wordt de import en export van data tussen de verschillende omgevingen op zowel de PaaS, On Premise en hybride platforminstallaties geautomatiseerd en waar nodig AVG compliant gemaakt.

Volgens Eric ten Harkel, directeur bij CoolProfs, beantwoordt de dienst aan een belangrijke behoefte in de markt. “Data is overal nodig. Niet alleen om systeemtesten uit te voeren, maar ook om productiefouten te reproduceren, nieuwe applicaties te demonstreren en om eindgebruikers te trainen. Je hebt applicatiedata nodig in elke omgeving van de deployment pijplijn. Aangezien men in niet-productie omgevingen die juiste data vaak mist, moeten testers en gebruikers deze keer op keer handmatig invoeren. De Cool Data Mover lost dit tijdrovende probleem op, waardoor developers zich weer kunnen richten op wat belangrijk is.”

Snellere productietijd
DevOps kan niet zonder de juiste (test)data, blijkt uit onderzoek van Gartner. Het kan een tijdrovende klus zijn om alle juiste gegevens op de juiste plek te krijgen. “Bij de uitrol van nieuwe producten kan de Cool Data Mover dus weken productietijd schelen,” stelt Ten Harkel. “Stel dat je een nieuwe app hebt gebouwd in OutSystems, en in de praktijktest kom je wat bugs tegen. Vaak lukt het niet om die bugs vervolgens in de optimalisatiefase te reproduceren, omdat niet alle correcte data voorhanden is. Die moet handmatig worden ingeladen, wat niet alleen tijdrovend is, maar ook de kans op fouten en onnodige vertraging vergroot. Met de Cool Data Mover regel je de import en export van zulke data met één druk op de knop. En dat geheel in lijn met de richtlijnen van de AVG – waar nodig zelfs met geanonimiseerde data.”

Voordelen Cool Data Mover:
  • Sluit direct aan op het OutSystems metamodel
  • Eenvoudig applicatie-datasets definiëren om te stagen
  • Eén klik om data te exporteren, importeren en verwijderen
  • Automatische validatie en check op dataconsistentie
  • Filters om subsets van productiedata te exporteren
  • Anonimiseert je data dus ook AVG compliant
Meer weten? Bekijk dan de animatie of klik hier voor meer informatie.

Over CoolProfs
Sinds de oprichting in 2000 bouwt CoolProfs snel en innovatief maatwerk samen met zijn klanten. Al jarenlang adviseert het bedrijf organisaties over creatieve IT-oplossingen, en denkt mee over hoe bedrijfsprocessen naar een hoger niveau getild kunnen worden. CoolProfs werkt volgens agile- en scrummethoden en gebruikt daarbij het low-code platform, OutSystems. Het bedrijf, gevestigd in Oude Wetering, werkt voor innovatieve en gerenommeerde organisaties als ING, Gemeente Den Haag, ABN AMRO, GVB, RET, Quantore, Samskip en WoningNet. En doet dat met heel veel plezier. Voor meer informatie, zie www.coolprofs.nl.
Tags bij dit bericht