www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!

Louwman Group opent Mendix Expert Center voor low-code app-ontwikkeling

Louwman Group opent op 1 januari 2019 het Mendix Expert Center (MEC). Het MEC wordt onderdeel van Louwman ICT Services, dat de ICT-diensten levert voor alle Louwman-bedrijven. Binnen het MEC kunnen voor de complete Louwman Group bedrijfsapplicaties ontwikkeld worden op basis van low-code platform Mendix. Het MEC is opgezet in samenwerking met Mendix-partner Mansystems.

Met het MEC wil Louwman Group sneller, klantgerichter en creatiever bedrijfsapplicaties maken waardoor nieuwe concepten makkelijker uit te rollen zijn en klanten beter geholpen kunnen worden. Louwman Group is een van de grootste autodistributeurs van Europa en is bekend van werkmaatschappijen als de Louwman Dealer Groep, Alcredis en Welzorg. Op maandag 19 november hield Louwman Group een Babyshower om de komst van het Mendix Expert Center te vieren. Het werd benadrukt dat het belang van het MEC noodzakelijk is om “sneller, business gerichter en creatiever te kunnen opereren. Deze visie werd ondersteund door Edward Cox, Directeur ICT services bij Louwman Group: “Door inhouse applicaties te kunnen ontwikkelen, kunnen we sneller acteren in de business.”

Goede ervaring met Mendix

Louwman werkt reeds met het low-code platform van Mendix en heeft al een kleine 20 bedrijfsapplicaties met dit platform gebouwd. Door de ongekende snelheid, integratiemogelijkheden met de backoffice, standaard IoT-koppelingen  en de mogelijkheden om native mobiele apps te genereren, heeft Mendix zich binnen de Louwman Group al bewezen als ontwikkelplatform.

Het Mendix Expert Center is opgezet in samenwerking met Mendix-partner Mansystems, waarmee Louwman Group al enige jaren samenwerkt. Er is zeer bewust voor Mansystems gekozen, omdat deze partner een filosofie heeft die aansluit bij de wensen van Louwman Group. In deze aanpak leidt Mansystems haar klanten geleidelijk op, zodat deze uiteindelijk zelfstandig aan de slag kunnen met Mendix. Arnold Zwart, CEO van Mansystems: “Wij helpen bedrijven succesvol te zijn met Mendix en low-code. Wij noemen dat customer empowerment; we zorgen dat onze klanten sneller kunnen innoveren waarbij het doel is dat we samen met de klant toewerken naar het moment waarop hij compleet in eigen beheer applicaties met Mendix kan bouwen.”

Edward Cox (Louwman ICT Services) en Arnold Zwart (Mansystems)

Louwman ziet het belang van de Mendix-kennis zelf in huis hebben. Binnen het Mendix Expert Center worden daarom door Mansystems zowel eigen mensen van Louwman als nieuwe krachten opgeleid voor het Mendix-platform. “We bieden zo onze eigen mensen een volgende belangrijke stap en krijgen tegelijkertijd nieuw bloed in de organisatie”, aldus Edward Cox, Directeur ICT services Louwman Group.

Arnold Zwart van Mansystems vult aan:

“Dit is customer empowerment in optima forma. Doordat wij onze klanten opleiden en leren te werken met Mendix, stellen wij ze niet alleen in staat om sneller te innoveren maar ook om dit langer vol te houden. Ons doel is om de klant in zijn kracht te zetten. Dat onderscheidt ons van andere Mendix-partners. Deze samenwerking met Louwman onderbouwt echt onze filosofie.”