www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 132 dagen geleden)
PR: En Serio

Juniper Networks vereenvoudigt de integratie van beveiligingsdata

Nieuwe toevoegingen aan de Juniper Advanced Threat Prevention reeks gebruiken data van firewalls en andere netwerkbronnen om bedrijven aan snelle, flexibele en geautomatiseerde beveiliging te helpen

Juniper Networks, leverancier van geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, maakt bekend dat het nieuwe mogelijkheden voor bedreigingsdetectie heeft toegevoegd aan zijn Juniper Advanced Threat Prevention (JATP)-Appliances reeks. Bedrijven kunnen hiermee malware detecteren, gedragspatronen analyseren en cyberbedreigingen met een simpele druk op een knop onschadelijk maken. Hiertoe wordt gebruikgemaakt van beveiligingsdata van firewalls en systemen van elke leverancier, zodat bedrijven niet aan één partij zitten vastgepind. Juniper helpt security-teams met het vereenvoudigen en versnellen van hun processen door een einde te maken aan de noodzaak van complexe en tijdrovende configuraties voor het verzamelen van data.

64 procent van alle security-teams die meededen aan een onderzoek door Juniper Networks en het Ponemon Institute zegt dat de inzet van automatisering om het analyseren en het prioriteren van cyberbedreigingen sneller te laten verlopen, de bedrijfsbrede beveiliging ten goede zou komen. De enorme hoeveelheid informatie over beveiligingsincidenten die door allerhande ongelijksoortige systemen wordt gegenereerd maakt het steeds lastiger om bedreigingen te detecteren en in de kiem te smoren. Om gevaarlijk bedreigingsgedrag te detecteren, moeten reeds onderzette security-teams urenlang meldingen analyseren en met elkaar in verband brengen. Het verhelpen van beveiligingsproblemen neemt daardoor steeds meer tijd in beslag. Security-teams moeten daarnaast beveiligingssystemen handmatig integreren om er relevante data uit op te kunnen halen.

Juniper biedt een oplossing voor deze problemen met de introductie van nieuwe mogelijkheden die gebruikmaken van de open architectuur van zijn geïntegreerde beveiligingsplatform. Security-teams kunnen zo op eenvoudige wijze datacollectors op maat aanmaken, direct vanuit het JATP-Appliances platform. Dit maakt het mogelijk om bedreigingsinformatie rechtstreeks op te halen uit elke firewall van Juniper of een andere leverancier. Door een intuïtieve user interface aan te bieden en een einde te maken aan de noodzaak van maatwerk en vooraf gedefinieerde data-integraties, vereenvoudigt Juniper beveiligingsprocessen binnen omgevingen waarin beveiligingstechnologie van verschillende leveranciers wordt gebruikt. Security-teams kunnen op deze manier gericht data verzamelen, verwerken en uitlichten zonder de noodzaak van (al dan niet uitbestede) aanpassingen. Daarnaast profiteren ze van automatische integratie met de centrale en uitgebreide timeline van de JATP-Appliances, die het beveiligingsonderzoek en herstelprocessen stroomlijnt door de belangrijkste bedreigingsinformatie naar de voorgrond te brengen. De JATP-Appliances kan de productiviteit tot een factor twaalf opvoeren ten opzichte van handmatige processen voor onderzoek naar malware.

Juniper blijft voor voortdurende verbeteringen zorgen van zijn op Software-Defined Secure Networks (SDSN)-technologie gebaseerde geïntegreerde beveiligingsplatform. Dit helpt security-teams met het identificeren van lastig detecteerbare bedreigingen die zich diep binnen het netwerk schuilhouden. Het platform biedt hen daarnaast een overzicht van afwijkende gedragspatronen, zodat ze bedreigingen snel en effectief een halt kunnen toeroepen.

Belangrijkste nieuwsfeiten
  • Naadloze integratie met beveiligingsdata uit elke netwerkbron: De JATP-Appliances maakt gebruik van de open architectuur van het platform om beveiligingsdata uit alle mogelijke netwerkbronnen snel vast te leggen, verwerken en benutten. Het gebruik van ingebouwde datacollectors maakt een einde aan de noodzaak van tijdrovend configuratiewerk door interne teams of een externe dienstverlener. Na het definiëren van de dataset vloeit alle verzamelde data naadloos naar de timeline met bedreigingsinformatie van het JATP-Appliances platform. Security-teams kunnen zo snel zien wat en wanneer er is gebeurd. Deze nieuwe functionaliteit biedt ondersteuning voor logbestanden in uiteenlopende formaten, zoals XML, JSON en CSV, en vormt een aanvulling op bestaande SIEM-systemen.
  • De Juniper Networks Advanced Threat Prevention Appliance voor geografisch verspreide ondernemingen: Deze nieuwe appliance voor gebruik op locatie vormt de neerslag van het onophoudelijke streven van Juniper om organisaties superieure bescherming tegen kwaadaardige activiteit te bieden. Dit is de ideale oplossing voor security-teams bij geografisch verspreide ondernemingen die behoefte hebben aan geautomatiseerde mogelijkheden voor bedreigingspreventie. De JATP400 Appliance kan in combinatie met elke bestaande firewall worden gebruikt en reduceert daarmee de noodzaak van complexe integraties. Een ingebouwde timeline biedt security-teams de mogelijkheid om bedreigingen met een simpele druk op een knop onschadelijk te maken.

Ondersteunende citaten“We zijn enorm trots op de vooruitgang die we met ons geïntegreerde beveiligingsplatform hebben geboekt. Het doet ons een genoegen om de JATP400 Appliance aan ons aanbod toe te voegen, samen met nieuwe mogelijkheden voor het detecteren van cyberbedreigingen. De nieuwe, op maat toegesneden datacollectors bieden onze klanten een snelle en flexibele manier om hun netwerk vanuit alle kanten door te lichten en beveiligingsdata in te zetten voor de snelle detectie van geavanceerde bedreigingen. Dit alles is rechtstreeks vanuit het JATP-Appliances mogelijk. We zien ernaar uit om bedrijven van deze nieuwe mogelijkheden te voorzien, zodat ze een nieuwe stap kunnen zetten op weg naar een werkelijk veilig netwerk.”

— Samantha Madrid, vice president security businesses & strategy bij Juniper Networks

Aanvullende informatie
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 2 jaar en 132 dagen
Juniper Networ.. contact

Logo Juniper Networks

+31 20-712-5700
  www.juniper.net
Juniper Networ.. sociaal

Juniper Networ.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales