www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks benoemt nieuwe financieel directeur

Utrecht — 4 december 2018 – Extreme Networks Inc® (Nasdaq: EXTR), fabrikant van software gedreven oplossingen op het gebied van routers, switches, beveiliging en applicaties voor vaste en draadloze netwerken, kondigt de aanstelling van Rémi Thomas als financieel directeur aan.

Thomas brengt ruim 25 jaar ervaring in de financiële wereld mee. Hij was tot voor kort werkzaam bij CA Technologies, waar hij de afgelopen anderhalf jaar optrad als senior vicepresident. Op 26 november start Thomas bij Extreme Networks, waar hij verantwoording aflegt aan CEO Ed Meyercord.

“Na een succesvol eerste kwartaal en een sterke balans zijn we blij dat we Rémi Thomas mogen verwelkomen in de Extreme-familie. Rémi is zakelijk ingesteld en deed veel ervaring op als financieel directeur bij topbedrijven in de technologiesector. Hij beschikt over veel kennis op het gebied van fusies, overnames en de softwarebusiness. Dat laatste is een belangrijk focusgebied voor Extreme. Ik ben vol vertrouwen dat Rémi de juiste persoon is om ons te helpen met het optimaliseren van onze inspanningen op het gebied van ontwikkeling en productie”, aldus Meyercord.

Thomas leidde CA Technologies bij het opstellen van financiële verslagen, rapporten en SEC- en regelgevingsdossiers, ook gaf hij leiding aan alle operationele boekhoudactiviteiten. Voorafgaand aan deze functie was hij vicepresident Financiën bij HPE Software, een bedrijfstak van Hewlett Packard Enterprise. Thomas werkte bijna acht jaar voor Alcatel-Lucent – voornamelijk in Parijs en Shanghai – in verschillende financiële managementfuncties waaronder CFO Enterprise and Strategic Industries, CFO APAC, CFO Wireless Networks en hoofd Fusies, overnames en bedrijfsontwikkeling. In die laatste rol voerde Thomas de onderhandelingen aan die leidden tot de fusie tussen Alcatel-Lucent en Nokia.

Thomas behaalde een Master Business Administration aan de Universiteit van Warwick in het Verenigd Koninkrijk en een Bachelor Bedrijfskunde aan de Toulouse Business School in Frankrijk.

Matt Cleaver, vicepresident Financiën bij Extreme, nam in september de rol van interim-CFO op zich. Cleaver gaat deel uitmaken van de staf van Thomas en zal een sleutelrol spelen in zijn nieuwe functie bij Extreme.

Meyercord: “Matt heeft de afgelopen drie maanden uitstekend werk geleverd. Ik wil hem bedanken voor zijn werk als interim-CFO; onder zijn leiding boekten we goede vooruitgang met onze financiële doelen.”

Rémi Thomas

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert software gedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourced services en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van de Fortune 50-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-Driven Networking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.
Tags bij dit bericht