www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2487 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

UPS-as-a-Reserve van Eaton bewijst waarde in pilot bij datacenter

Noors datacenter gebruikt Eatons UPSaaR voor netwerkstabiliteit bij stroomuitval

Zaltbommel, 3 december 2018– Powermanagementbedrijf Eaton heeft een succesvolle pilot afgerond met het eerste datacenter dat gebruikmaakt van UPS-as-a-Reserve (UPSaaR). Het Noorse datacenterbedrijf Basefarm deed een proef met deze service als onderdeel van een project van de Noorse netbeheerder Statnett en het toonaangevende energiebedrijf Fortum, dat actief is in Scandinavië en de Baltische staten. Het project, afgerond in het derde kwartaal van 2018, toonde aan hoe elektriciteitsafnemers ook een bijdrage kunnen leveren aan de stabiliteit van het energienet.

Als onderdeel van het project werden de Eaton 93PM en Power Xpert 9395P noodstroomvoorzieningen (UPS – Uninterruptible Power System) geüpgraded met UPSaaR-functionaliteit. Dit maakt het mogelijk dat datacenterbeheerders in samenwerking met energiebedrijven tijdelijk de energievraag van het datacenter verminderen en zelfs energie kunnen terugleveren aan het net. Dit is een belangrijke stap voorwaarts in de mogelijkheden van energiebedrijven om een stabieler en robuuster energiesysteem op basis van groene energie te bieden. Bij groene energie is het in de regel namelijk moeilijker om een consistente aanvoer te voorspellen en garanderen. Niet alleen voerden de noodstroomvoorzieningen hun primaire taak uit bij het beschermen van de kritische activiteiten, ze waren in de proef ook in staat om een capaciteit van 1,5 megawatt te leveren. Zo zou een datacenter potentieel, afhankelijk van de lokale marktomstandigheden, 50.000 euro per megawatt kunnen verdienen aan energie die ingezet wordt voor netstabiliteit.

“Dit project heeft in een functionerend datacenter bewezen dat bij daadwerkelijke stroomuitval een UPS de snelst reagerende reserve is en bovendien de energieleverancier kan helpen bij het in stand houden van de netstabiliteit, terwijl intussen de primaire taken – het beschermen van de activiteiten in het datacenter – gewoon doorgang vinden”, zegt Mattieu Terlouw, Sales Manager bij Eaton. Tijdens de pilot werden de UPS’en echt getest tijdens een stroomstoring die voor instabiliteit op het net zorgde. De energiereserves bij het datacenter sprongen het snelst in actie en leverden de gewenste energieback-up binnen de vereiste twee seconden, sneller dan elke andere reservecapaciteit die met het net verbonden was, zoals pompen, industriële capaciteit en elektrische voertuigen. Eaton heeft verschillende pilotprojecten met de UPSaaR succesvol afgerond in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. De UPSaaR is nu beschikbaar op de markt als vervangingsoplossing of als ingebouwde functionaliteit in nieuwe datacenters.

Over Eaton
Eaton’s Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2017 een omzet realiseerde van $20,4 miljard. Wij bieden energie-efficiënte oplossingen aan onze klanten om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton richt zich op het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door gebruik te maken van power managementtechnologieën en -diensten. Eaton telt zo’n 96.000 medewerkers en levert zijn producten in meer dan 175 landen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.eaton.nl/electrical.

Voor meer informatie:

Yellow Communications
Tijs Mannien
eaton@yellow-communications.com
www.yellow-communications.com
Laatste van Eaton
Elektrificatie kan uitstoot van vervoer, bouw en industrie in Europa in 2050 met 60% verminderen

Eaton breidt cybersecurity-portfolio uit met IEC-gecertificeerde producten

Eaton breidt 5P-serie uit met lithium-ion UPS

Logo Yellow Communications
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl