www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2479 volgers blijven op de hoogte!

Nutanix introduceert Xi Cloud Services voor het moderne multicloud-tijdperk

NEXT Conference, Londen – Nutanix (NASDAQ: NTNX), een leider op het gebied van enterprise cloud computing, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Xi Cloud Services: een nieuwe reeks oplossingen die een meer uniforme infrastructuur creëren voor verschillende cloud-omgevingen. Dit geeft IT-teams de vrijheid applicaties op het optimale platform te draaien zonder technologische beperkingen. Xi Cloud Services bestaat bij de introductie uit vijf verschillende oplossingen, waaronder Xi Leap: een native uitbreiding van het Nutanix Enterprise Cloud-platform met disaster recovery as a service.

Veel bedrijven zijn op zoek naar een naadloze hybride cloud waarmee IT strategische beslissingen kan nemen over de plaatsing van workloads. Volgens Gartner kan “een multicloud-strategie klanten helpen toegang te krijgen tot een breder scala aan opties, waaronder de meest innovatieve mogelijkheden”. Het beste van publieke en private cloud-implementaties identificeren (en dat samenbrengen voor een naadloze ervaring) is echter moeilijk en leidt vaak tot infrastructuur-silo’s, verspreid over verschillende on-premise en publieke cloud-implementaties. Deze complexiteit dwingt bedrijven om te experimenteren met nieuwe workloads in publieke clouds, terwijl ze traditionele bedrijfsapplicaties in het private cloud-datacenter houden – zelfs wanneer die workloads efficiënter zouden draaien in de publieke cloud.

Volgens de recente Nutanix Enterprise Cloud Index zal het aantal enterprise-workloads, dat in zowel private als publieke clouds draait, de komende twee jaar met bijna 20 procent stijgen. Met Xi Cloud Services maakt Nutanix het voor bedrijven eenvoudiger om cloud-services te integreren in hun multicloud-implementaties. Dit kan door hun Nutanix-omgeving native uit te breiden buiten de grenzen van een traditioneel datacenter, of door eindelijk inzicht te verkrijgen in hun infrastructuurimplementaties op verschillende platforms om zo kosten te monitoren en compliance te verzekeren.

Xi Leap
Nutanix Leap is een kant-en-klare en geïntegreerde service die applicaties en data snel en intelligent beschermt binnen een Nutanix-omgeving zonder hiervoor een aparte infrastructuur-stack aan te hoeven schaffen en te onderhouden. Vanuit Prism kunnen klanten eenvoudig VM’s selecteren en op efficiënte wijze bescherming instellen. De geselecteerde VM’s worden vervolgens gerepliceerd op de achtergrond; klaar om te worden hersteld in het geval van een site failure. Dit kan allemaal binnen dezelfde beheertool van de bredere infrastructuur van een organisatie.

Volgens Gartner is “disaster recovery (DR) vaak technologisch uitdagend, met name de afhandeling van IP-adressen en DNS-wijzigingen voor applicaties en servers”. Gartner stelt: “De toename van cloud-acceptatie, met implementatiemodellen voor Infrastructure as a Service, Platform as a Service en Software as a Service, heeft de voordelen aangetoond van snelle provisioning en elastische, on-demand mogelijkheden voor applicaties en gebruikers. Cloud-gebaseerde DR-oplossingen bieden deze voordelen eveneens”.

Leap vermindert de complexiteit voor DR-readiness en convergeert de elementen van provisioning, het repliceren van data, het definiëren van een DR-runbook en de configuratie van beveiliging en netwerken in één enkele service.

Xi Cloud Services

Nutanix Xi Cloud Services bestaat bij de introductie uit vijf verschillende diensten (waaronder Leap) waarmee de groeiende uitdagingen van het multicloud-tijdperk worden aangepakt. Deze services combineren niet alleen de mogelijkheid om workflows te standaardiseren en operations in verschillende omgevingen af te stemmen, maar ook de mogelijkheid om de lijnen tussen clouds te vervagen. Hierdoor kunnen applicaties en data naadloos over meerdere clouds worden gebruikt.

Xi Leap – Op cloud gebaseerde disaster recovery (DR)-services om kritieke bedrijfsapplicaties en -gegevens te beschermen. Leap-services worden rechtstreeks in Nutanix Prism ingeschakeld voor een volledig geïntegreerde publieke en private cloud-ervaring.

Xi Frame – Uniek desktop-as-a-service-platform, volledig nieuw gebouwd voor cloud-implementatie, en integreert nu role-based toegangscontrole.

Xi Beam – Een tool voor optimalisatie en beheer van multi-cloudkosten waarmee klanten kosten kunnen verlagen en cloud-beveiliging kunnen verbeteren op alle platforms, zowel publiek als private.

Xi Epoch – Een observatie- en monitoringoplossing voor multicloud-applicaties die een Google Maps-achtige weergave biedt van applicaties om prestatiebottlenecks en beschikbaarheidsproblemen in elke cloud-omgeving te bepalen.

Xi IoT – Een intelligent edge computing-platform dat realtime verwerking van sensor en device data-pipelines uitvoert, en op intelligente wijze gefilterde gegevens terugstuurt naar het cloud-platform naar keuze van een klant voor langetermijnbeslissingen. Klanten kunnen hierdoor de complexiteit verminderen van de implementatie en het beheer van edge-locaties, terwijl ze meer waarde halen uit gegevens van de edge.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en hyperconverged infrastructuuroplossingen die de infrastructuur onzichtbaar maakt, zodat IT zich volledig kan richten op de applicaties en services die de business ondersteunen. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix Enterprise Cloud OS-software om one-click applicatiebeheer en mobiliteit te realiseren voor de public, private en distributed edge clouds, zodat elke applicatie op elke schaal kan draaien tegen een aanzienlijk lagere Total Cost of Ownership. Organisatie zijn hierdoor in staat on-demand een high-performance IT-omgeving te leveren, waardoor applicatie-owners een cloud-achtige ervaring krijgen. Kijk voor meer info op www.nutanix.com of volg Nutanix op Twitter via @nutanix_nl.
Tags bij dit bericht
Eerder van Nutanix
28 nov 2018 Nutanix introduceert Xi Cloud Services voor het moderne multicloud-tijdperk

10 mei 2018 Nutanix Beam geeft bedrijven controle over de cloud

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com