www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat neemt leverancier van hybride cloud-databeheer NooBaa over

Red Hat breidt portfolio met hybride cloudtechnologieën uit met een uniform dataplatform voor gedistribueerde hybride en multi-cloudomgevingen

Amsterdam, 27 november 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, maakt de overname bekend van NooBaa, een ontwikkelaar van software waarmee dataopslagdiensten in hybride en multi-cloudomgevingen beheerd kunnen worden. Dankzij de toevoeging van de databeheertechnologie van NooBaa kan Red Hat zijn positie als toonaangevende leverancier van open hybride cloudtechnologieën verder verstevigen.

Marktonderzoeksbureau Gartner zegt: “Het landschap van cloudacceptatie bestaat uit hybride clouds en multiclouds. In 2020 heeft 75 procent van de organisaties een multi-cloud- of hybride cloudmodel geïmplementeerd.”[1] Naarmate deze heterogene omgevingen een de facto standaard worden voor moderne workloads, kunnen ze leiden tot een toename van gescheiden gegevenssilo’s die het beheren en het schalen van cloud-native applicaties complexer maken.

NooBaa is opgericht in 2013 om meer inzicht in en controle over ongestructureerde gegevens in gedistribueerde omgevingen te bieden. Om dit te bereiken, ontwikkelde het bedrijf een gegevensplatform dat functioneert als een abstractielaag boven de bestaande opslaginfrastructuur. Deze abstractie maakt niet alleen de gegevensportabiliteit van de ene naar de andere cloud mogelijk, maar biedt gebruikers ook de mogelijkheid om gegevens die op meerdere locaties zijn opgeslagen, te beheren als een enkele, coherente gegevensset waarmee een toepassing kan communiceren.

De technologieën van NooBaa zijn een aanvulling op Red Hat’s portfolio van hybride cloudtechnologieën, waaronder Red Hat OpenShift Container Platform, Red Hat OpenShift Container Storage en Red Hat Ceph Storage. Deze technologieën bieden gebruikers een reeks krachtige, consistente en samenhangende mogelijkheden voor het beheer van applicaties, reken-, opslag- en gegevensbronnen in publieke en private cloudinfrastructuren.

Quotes
Ranga Rangachari, vice president en general manager Storage & Hyperconverged Infrastructure bij Red Hat
“Dataportabiliteit is essentieel voor bedrijven die cloud-native applicaties bouwen en inzetten in private en multi-cloudomgevingen. NooBaa’s technologieën zijn een aanvulling op ons portfolio en bieden ons de mogelijkheid tegemoet te komen aan de behoeften van ontwikkelaars in de huidige hybride en multi-cloudwereld. We zijn zeer verheugd om een technisch team van negen personen tot de Red Hat-familie te verwelkomen en samen onze positie als toonaangevende leverancier van open hybride cloudtechnologieën verder te verstevigen.”

Enrico Signoretti, research analyst bij Gigaom
Multi-Cloud Object Storage and Data Mobility: A GigaOm Market Landscape Report
“Cloud object storage wordt steeds relevanter voor organisaties door de intrinsieke mogelijkheden: wereldwijde datadistributie, data durability, ongekende schaalbaarheid naar exabytes, en de algehele kosteneffectiviteit. Oplossingen zijn gemakkelijk te adopteren, aangezien ze door publieke cloudleveranciers on-premises worden aangeboden. Gegevens zijn toegankelijk via standaard http-gebaseerde protocollen en kunnen overal en vanaf elk apparaat weggeschreven en opgehaald worden. Het is echter nog steeds lastig om gegevens op een veilige manier toegankelijk te maken voor alle externe en lokale applicaties en gebruikers, met een lage latentie en over meerdere clouds. Dit leidt tot een toename van de complexiteit van applicaties, hogere kosten en beperkte vrijheid bij het uitvoeren van een multi-cloudstrategie.”[2]

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Ceph, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

[1] Source: Gartner, “Market Insight: Making Lots of Money in the New World of Hybrid Cloud and Multicloud,” Sept. 7, 2018, Gartner #G00364355, available at gartner.com.
[2] Source: Gigaom, “Multi-Cloud Object Storage and Data Mobility: A GigaOm Market Landscape Report,” October 2018.
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl