www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Internetverkeer breekt in 2022 alle records

• In 2022 gebruikt 60% van de wereldbevolking internet
  • Internetverkeer van smartphones wordt groter dan dat van PCs
  • Internetverkeer van gaming groeit met factor 9, virtual & augmented reality met factor 12
Amsterdam, 27 november 2018 – In 2022 zal er meer internetverkeer over wereldwijde netwerken gaan dan in de gehele periode vanaf het ontstaan van het internet in 1984 tot eind 2016 bij elkaar. Dit blijkt uit de Visual Networking Index (VNI) van Cisco, waarin op basis van netwerkgebruiksgegevens voorspellingen gedaan worden voor de periode 2017-2022.

Uit de VNI komt een aantal opvallende voorspellingen. Zo blijken gaming, virtual reality en augmented reality de snelst groeiende vormen van internetverkeer te zijn. In 2017 vormt gaming 1% van het totale internetverkeer, maar in 2022 zal dit groeien tot 4%. Daarnaast zal 60% van de wereldbevolking in 2022 gebruik maken van internet (ten opzichte van 45% in 2017), met meer dan 28 miljard apparaten. Ook in welke apparaten we gebruiken wordt een verschuiving voorspeld. Het aandeel van smartphones in het totale internetverkeer zal het aandeel van PCs in 2022 ontstijgen.

Dit zijn de meest opvallende voorspellingen op een rij:
  • Smartphones zullen een groter aandeel hebben in het internetverkeer dan PCs. In 2018 kwam 41% van het totale verkeer van PCs, maar in 2022 zal dit nog maar 19% zijn. Het aandeel van smartphones in het totale internetverkeer zal groeien naar 44%. In 2017 was dit nog 18%.
  • Gaming en augmented & virtual reality zijn relatief de snelst groeiende vormen van internetverkeer tussen 2017 en 2022. Internetverkeer van gaming zal met een factor 9 groeien en zal 4% van het totale internetverkeer vormen. VR en AR zullen groeien met een factor 12.
  • Wereldwijd internetverkeer zal meer dan verdrievoudigen naar 396 exabytes per maand in 2022, ten opzichte van 122 exabytes per maand in 2017.
  • Er zullen 4,8 miljard internetgebruikers zijn, wat ongeveer 60% van de wereldwijde bevolking zal zijn. In 2017 waren er 3,4 miljard internetgebruikers (45% van de bevolking).
  • Het aandeel van video’s in het internetverkeer zal verviervoudigen, en zal in 2022 82% uitmaken van het totale internetverkeer, ten opzichte van 75% in 2017.

Cisco VNI Methodologie
De Cisco VNI Complete Forecast voor 2017 tot 2022 is gebaseerd op onafhankelijke prognoses van analisten en gegevens over het werkelijke netwerkgebruik. Op dit fundament bouwt Cisco voort met eigen inschattingen voor wereldwijd IP-verkeer. Een gedetailleerde methodologie-omschrijving is opgenomen in het volledige rapport.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Check Twice