www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

De Sint is dit jaar een stuk guller dan in 2017

Meer cadeaus met hogere prijskaartjes in de schoenen

Spanje, 27 november 2018 – De goedheiligman en zijn hulpsinterklazen hebben dit jaar flink ingeslagen met Black Friday om de Nederlandse schoenen te vullen. Dit blijkt uit onderzoek van Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops. Het Black Friday-weekend wordt massaal gebruikt om online cadeaus te shoppen voor pakjesavond. Het groeiende succes van deze sale-feestdagen heeft een direct effect op de cadeaus die Nederlanders op het heerlijk avondje mogen ontvangen. De Sint heeft dit jaar 151 procent meer cadeaus ingeslagen dan in 2017. Ook heeft hij zijn portemonnee getrokken: de cadeaus zijn gemiddeld vijf procent meer waard dan die van vorig jaar.

Online cadeaus shoppen
Uit de Emotional Shopping Index, een onderzoek onder 1000 Nederlandse consumenten, bleek eerder al dat 23 procent van de hulpsinterklazen de hele surprise online bij elkaar shopt. Bijna een derde (31%) wacht met het plaatsen van een aankoop tot sales als Black Friday starten.

Wilko Klaassen, General Manager België en Nederland van Klarna: “Het is niet meer dan logisch dat ook de goedheiligman het in populariteit groeiende Black Friday-weekend aangrijpt om zijn grote cadeaubestellingen te doen. Deze sale-feestdag heeft dit jaar ook veel meer aandacht gekregen dan afgelopen jaren. Het is daarom niet zo gek dat het een steeds belangrijker verkoopmoment voor webwinkeliers wordt. Om de conversie tijdens deze cruciale periode tot het maximale te verhogen, is het voor hen belangrijk om de promotie specifiek te richten op alle Nederlandse hulpsinterklazen en pieten.”

Over het onderzoek:

De Emotional Shopping Index is een onderzoek uitgevoerd in 2018 door een onafhankelijk onderzoeksbureau in opdracht van Klarna onder 1000 consumenten van 18 tot en met 65 jaar. De resultaten van het onderzoek komen aan bod in een serie artikelen die je downloadt op de website van Klarna via https://www.klarna.com/nl/zakelijk/blog/

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met 100.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Marcommit
Laura Emous