www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 137 dagen geleden)
PR: Marcommit

Bereikbaarheid van organisaties grootste verbeterpunt op het gebied van klantcontact

Maassluis, 26 november 2018 – Nederlandse organisaties hebben het meest te winnen binnen klantcontact op het gebied van bereikbaarheid. Bijna de helft (46,5%) van de Nederlandse kantoormedewerkers geeft aan dat dit het grootste verbeterpunt is. Ook efficiënt doorverbinden (29,4%) en het beschikbaar stellen van meer communicatiekanalen om de organisatie te bereiken (20,9%) zijn veelgenoemde aandachtspunten. Deze resultaten staan beschreven in de Customer Contact Radar van PeterConnects, leverancier van communicatiesoftwareoplossingen voor Cisco en Microsoft.

Context bij klantgesprekken
77 procent van de klantcontactmedewerkers vindt dat er meer moet worden geïnvesteerd in klantcontact. Een ruime meerderheid van de respondenten (79,3%) is daarnaast van mening dat klanten veeleisender worden en meer verwachten van klantcontact. Om hieraan tegemoet te komen, zijn genoemde verbeterpunten erg belangrijk. Klanten moeten met zo min mogelijk moeite het antwoord op hun vraag kunnen achterhalen. Voor de klantcontactmedewerker is er nog een factor die het goed en snel te woord staan van klanten enorm bevordert: context. Opvallend is dat 65 procent geen extra contextbronnen gebruikt bij binnenkomende telefoongesprekken, zoals het CRM-systeem. Ruim een op de vijf medewerkers pleit voor meer en betere context rondom een inkomend klantverzoek en ongeveer een even grote groep vindt vooral de snelheid waarbinnen deze informatie voor handen is een prioriteit voor de organisatie.

“De Customer Contact Radar onderstreept het belang van context bij klantgesprekken”, concludeert Lucas de Clercq, CEO van PeterConnects en initiatiefnemer van het onderzoek. “Twee derde van de respondenten is al van mening dat context belangrijk tot zeer belangrijk is bij het maken van een goede connectie met klanten. Niets is voor een klant vervelender dan zijn verhaal meerdere keren uit te moeten leggen wanneer hij wordt doorverbonden of wanneer hij opnieuw contact opneemt om de status op te vragen. Ook wanneer er wordt geschakeld tussen verschillende communicatiekanalen gaat dit vaak mis. Een dergelijk proces zorgt niet alleen voor ontevreden klanten, maar is ook inefficiënt. De beschikbaarheid van context kan hierin een wereld van verschil maken, omdat de klantcontactmedewerker dan alle benodigde info paraat heeft.”

Over PeterConnects
PeterConnects gelooft in waardevolle contacten. Het bedrijf biedt bereikbaarheid, context en grip op communicatie met een rijk aanbod van communicatieoplossingen op basis van Cisco en Microsoft. Het bedrijf heeft een reeks producten ontwikkeld die een onmisbare aanvulling vormen op Cisco Unified Communications Manager en Microsoft Skype for Business. PeterConnects heeft een uitgebreid partnernetwerk van gerenommeerde resellers door heel Europa. Meer dan 1000 klanten wereldwijd maken gebruik van de producten.

Over de Customer Contact Radar
Dit onderzoek in opdracht van PeterConnects is uitgevoerd door Survey Sampling International in 2018. Het onderzoek is uitgevoerd in Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Het bestaat uit een online enquête, die in totaal is ingevuld door 2.649 respondenten tussen 18 en 67 jaar oud. Hiervan is 48,7 procent man en 51,3 procent vrouw. Binnen de doelgroep klantcontactmedewerkers vallen verschillende beroepen. Om een goed totaalbeeld te krijgen van klantcontact zijn er daarom verschillende functies in dit onderzoek meegenomen die in meer of mindere mate te maken hebben met klantcontact: servicedeskmedewerkers, receptionisten / telefonisten en overige kantoormedewerkers.

Marcommit
peterconnects@marcommit.nl
Laura Emous
Laatste van PeterConnects
PeterConnects introduceert nieuw product voor BroadSoft: Receptionist

Veysel Altinok aangesteld als Support & Operations Manager bij PeterConnects

Chatbots meest belovende technologie op gebied van klantcontact
Verstreken tijd: 2 jaar en 137 dagen

Logo Marcommit
PeterConnects contact

Logo PeterConnects

info@peterconnects.com
  www.peterconnects.com
PeterConnects sociaal

PeterConnects tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4