www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Kwaliteit, milieubewust en aantrekkelijk geprijsd: dit zijn de cadeaus die je deze feestdagen wilt geven

Amsterdam, 22 november 2018 - Wat geef jij dit jaar cadeau met de feestdagen? Je wilt je familie en vrienden natuurlijk blij maken met een cadeau waar ze écht iets aan hebben – de berg prullaria is al groot genoeg. Denk daarom eens aan refurbished elektronica. Het refurbishen, ofwel renoveren, van een product verlengt de levensduur ervan en bespaart zo waardevolle grondstoffen. Een milieubewuste aankoop dus, zonder dat je inlevert op service en kwaliteit. En dat tegen een prijs die je portemonnee veilig de dure decembermaand doorloodst.

Overweeg je een refurbished device cadeau te doen voor Sinterklaas of Kerstmis? Je bent niet de enige. reBuy vroeg ruim duizend Nederlanders naar hun mening omtrent tweedehands en refurbished producten. Ongeveer een derde van hen gaf aan te overwegen een refurbished device als cadeau te geven, dat wil zeggen een tablet, e-reader, console, handheld, smartphone, laptop, MacBook, camera of lens.

Met een refurbished device als cadeau kun je niet de mist ingaan. Elk apparaat is – voordat het in jouw winkelmandje belandt – grondig gecontroleerd door reBuy-experts. Bovendien krijg je ook nog eens drie jaar garantie op je aankoop. reBuy heeft dan ook al meer dan vijf miljoen tevreden klanten.

Uit het onderzoek van reBuy blijkt dat maar liefst 71 procent van de Nederlanders positief aankijkt tegen refurbished producten. Van de mensen die zelf weleens een refurbished product kochten, deed 87 procent dat vanwege de aantrekkelijke prijs. Voor nog eens 52 procent was de reden dat daar garantie op zit. 48 procent vindt refurbished een duurzame oplossing en 28 procent zegt een refurbished device gekocht te hebben vanwege de goede kwaliteit.

Maar wélk refurbished product moet je dan precies cadeau doen? reBuy geeft tips op basis van de top 10 van bestverkochte producten. Ga bijvoorbeeld voor de Apple iPad mini als je op zoek bent naar een tablet als sinterklaas- of kerstgeschenk. Liever een smartphone onder de boom leggen? In de top 10 staan meerdere Samsung-modellen, zoals de Samsung S7, maar vergeet ook de iPhone 7 Plus niet. Op basis van de bestverkochte gameconsoles tipt reBuy de Sony PlayStation 4. Of ga op de avontuurlijke toer en doe een GoPro-camera cadeau. De GoPro HERO5 Session is namelijk eveneens een van de tien bestverkochte producten bij reBuy.

Door een refurbished product cadeau te doen, zet je die dure periode dus om in een duurzame periode.

Over reBuy
reBuy koopt en verkoopt gebruikte elektronica om zo de levensduur van producten te verlengen en verborgen capaciteiten opnieuw bruikbaar te maken. reBuy werd in 2009 opgericht in Berlijn en is sinds 2017 ook actief in Nederland en Frankrijk. Inmiddels is het bedrijf met vijfhonderd medewerkers en meer dan vijf miljoen klanten uitgegroeid tot Europees marktleider op het gebied van refurbished elektronica. reBuy’s visie is dat gebruikte elektronica wordt gezien als een bewust alternatief voor nieuw, zonder in te leveren op service en kwaliteit, maar natuurlijk wel met een mooi prijsvoordeel. Het verkopen van eigen, gebruikte producten aan reBuy gaat makkelijk en snel tegen een vaste prijs. De producten worden vervolgens via het reBuy-proces refurbished en met drie jaar garantie verkocht. In Nederland kan de consument kiezen uit zeven verschillende categorieën: telefoons, tablets en e-readers, consoles, MacBooks, camera’s en lenzen, wearables, en audio en hifi. In Duitsland worden ook media-artikelen verkocht, zoals boeken, dvd’s en games. Meer informatie over reBuy is te vinden op  www.rebuy.nl.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Marieke van Heijst / Tessa Graus
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: rebuy@progresscommunications.nl
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van reBuy
Voor elk type vakantieganger de perfecte gadget

Zes op de tien Nederlanders hebben twee of meer ongebruikte elektronicaproducten in huis

Veranderingen binnen management reBuy: Philipp Gattner nieuwe Managing Director

Logo commercetools

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl