www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: Krakeling Communicatie

Driedubbele groeicijfers voor Genesys PureCloud

Naarden, 22 november 2018 – Genesys, (www.genesys.com) rapporteert met het bereiken van bijna 1300 klanten een recordmomentum voor het PureCloud platform, een unified, all-in-one oplossing voor customer engagement en zakelijke communicatie. In de eerste drie kwartalen van 2018 tekende Genesys meer dan 500 klanten op en verhoogde de omzet van PureCloud met bijna 130% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit maakt PureCloud één van de snelst groeiende Software-as-a-Service-platforms (SaaS) in de markt.
Ook de groei van de Benelux loopt in lijn met de totale groei met 130% ten opzichte van afgelopen jaar.

Met een bewezen ROI van bijna 600%*, kiest een groot aantal A-merken voor PureCloud en vermijdt daarmee de grote investeringen in hardware en software van in-huis-oplossingen. De cloudoplossing verbindt bedrijven en klanten via spraak, web, chat, email en sms. Onder de merken die onlangs zijn overgestapt op PureCloud zijn Butterball, Performance Health Technology, BookIt.com, Company Nurse, Westpac New Zealand, Entrust Energy, Kenkou Communications (RIZAP GROUP), Pfizer Japan, Accordo NZ, O’Brien Glass, Fonterra, The Warehouse Group, ARS, Seguros Bolivar, Flex Gestão de Relacionamentos S.A., QuinStreet Brazil, Asistencia Bolivar, Actavo, Postcode Lottery, 86 400, Greater Bank en vele anderen.

Oplossing voor klantconversaties
In het afgelopen jaar koos meer dan de helft van de nieuwe klanten van Genesys voor PureCloud vanwege het gebruiksgemak, de snelle toepasbaarheid en de schaalbaarheid. Bovendien zag het bedrijf een stijging van 330% in nieuwe klanten van zeer grote organisaties, waaronder een miljoenendeal met één van grootste rit-deel-organisaties ter wereld. Opvallend is de groei van klanten uit de publieke sector (600%) en de reis- en toerismebranche (300%).

De aanwezigheid van PureCloud wereldwijd is sterk toegenomen. Noord- en Zuid-Amerika zijn gegroeid met dubbele cijfers terwijl de groei in Europa, het Midden Oosten en Azie steeg naar bijna 200%. Deze groei komt onder meer door de uitrol van de Amazon Web Service-cloud in Duitsland, de uitbreiding van de PureCloud internettelefonie-service in vier nieuwe markten en het groeiende ecosysteem van strategische reseller-partners. In feite waren PureCloud-partners alleen al in dit jaar verantwoordelijk voor bijna 50% van de softwareverkoop.

“De explosieve groei van PureCloud valt niet te ontkennen,” zegt Olivier Jouve, executive vice president voor PureCloud bij Genesys. “Kleinere, snelgroeiende organisaties met beperkte middelen kiezen voor PureCloud vanwege de eenvoud en kosteneffectiviteit. Grote, internationale ondernemingen waarderen de eindeloze schaalbaarheid en flexibiliteit van de public API. En onfhankelijk van omvang, daar is iedereen het over eens, doet het wat het moet doen.”

Steeds beter
Momenteel managet PureCloud gemiddeld meer dan 3 miljoen conversaties per dag en 4 miljard API-gesprekken per maand voor bedrijven over de hele wereld en in iedere branche. Nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden worden wekelijks vrijgegeven op het PureCloud-platform, dit jaar waren het er tot nu toe al 130.

Een aantal opvallende functionaliteiten:
  • Analytics: nieuwe mogelijkheden voor filteren, bewaren en exporteren geven klanten een eindeloos aantal opties voor het bekijken, filteren en verfijnen van data.
  • Digitaal: ondersteuning voor sms-interacties, Facebook Messenger, LINE en Twitter.
  • Workforce Management: de allereerste AI-gedreven geautomatiseerde forecasting en scheduling service voor contact centers genereert resultaten met een bewezen nauwkeurigheid van 95%-97%.
  • Embeddable Framework: met dit simpele plug-and-play framework kan de PureCloud userinterface nu worden verwerkt in applicaties van derden zoals een customer relationship management (CRM) systeem.
  • Premium Client Applicaties voor het PureCloud platform: er zijn al meer dan 60 PureCloud-integraties beschikbaar en ruim de helft van de PureCloud-klanten gebruikt er één of meer. Klanten kunnen Premium Client Applications van derden nu gratis proberen via de Genesys AppFoundry, waarmee zij in minder dan 5 minuten van installatie naar setup gaan.
Wereldwijd gelanceerd in 2015 is het PureCloud-platform flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebouwd voor snelle innovatie. Het geeft organisaties een toekomstbestendige oplossing om snel mee te schalen met de groei van het aantal klanten.

Recent is Genesys vanwege het PureCloud-platform genoemd als een ‘Leader’ in het rapport ‘The Forrester Wave: Cloud Contact Centers, Q3 2018’. Forrester Research, een leidend internationaal onderzoeks- en adviesbureau, keek naar het huidige prodcutaanbod, de strategie en het marktaandeel. Download een gratis exemplaar van The Forrester Wave: Cloud Contact Centers, Q3 2018.

*A commissioned Total Economic Impact™ of Genesys PureCloud study conducted by Forrester Consulting on behalf of Genesys, December 2017.

==

Over Genesys
Genesys® verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht. Bezoek genesys.com op Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn en het Genesys-blog.

Linda Hilberdink
Genesys Nederland
linda.hilberdink@genesys.com

Ingrid Wong
Krakeling Communicatie
ingrid.wong@krakelingcommunicatie.nl
Laatste van Genesys
16 jan 2020 Genesys introduceert Experience as a Service voor echte personalisatie

4 sep 2019 Onderzoek in de praktijk: 80% van de werkgevers is niet bezorgd over onethisch gebruik van AI – maar zou dat wel moeten zijn

8 aug 2019 Internationaal Customer Experience Event van Genesys in Amsterdam

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl