www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic Data Hub Service op Amazon Web Services helpt bij afbreken datasilo’s

Utrecht, 22 november 2018 – MarkLogic, leverancier van een operationele en transactionele NoSQL-database, biedt een compleet cloudservices-portfolio, dat op Amazon Web Services (AWS) draait. Organisaties krijgen hiermee snel, flexibel en kosteneffectief toegang tot operationele datahubs en dynamische query services, die essentieel zijn voor het afbreken van datasilo’s en het extraheren van waarde uit hun gegevens.

MarkLogic heeft de nieuwe MarkLogic Data Hub Service samen met Amazon Web Services geoptimaliseerd, bulletproof gemaakt en beveiligd. Wereldwijde organisaties kunnen hierdoor snel profiteren van de enterprise NoSQL-databasemogelijkheden, zoals ACID-transacties, semantiek en metadata-management, en daarnaast profiteren van een vereenvoudigd implementatiemodel en voorspelbare prijzen voor onvoorspelbare workloads in een productieomgeving.

“We werken al bijna 10 jaar met AWS. Het is ongelooflijk om te zien hoe ze hun cloud-footprint met geavanceerde technologische mogelijkheden uitgebreid hebben, waar onze zakelijke klanten met MarkLogic afhankelijk van zijn geworden,” zegt Jurriaan Krielaart, Territory Director Northern Europe van MarkLogic. “Wij vinden het belangrijk om te zien waar onze klanten zich vandaag bevinden en ze voor te bereiden op de data-uitdagingen van morgen. AWS is marktleider op het gebied van clouddiensten en we zijn trots op onze samenwerking. Samen kunnen we ervoor zorgen dat grote organisaties overal ter wereld met behulp van MarkLogic op AWS eenvoudig hun applicaties kunnen bouwen, beveiligen en beheren.”

In tegenstelling tot andere databases maakt de unieke architectuur van MarkLogic het mogelijk om instances in enkele seconden aan de onderliggende database toe te voegen en eruit te verwijderen. Dit biedt een meer flexibele, schaalbare en kosteneffectieve manier om aan de eisen van piekbelasting te voldoen en de datakosten te beheren in een serverloze omgeving in de cloud. De belangrijkste voordelen van de MarkLogic Data Hub Service op AWS zijn onder andere:
  • Voorspellende analyses om workload-capaciteit te voorspellen – Door gebruik te maken van analytics en target-tracking via AWS Spot Fleets kan de MarkLogic Data Hub Service proactief capaciteitsbehoeften voorspellen en patronen in gegevensgebruik identificeren. Hiermee is het mogelijk om voorspellend en automatisch de juiste infrastructurele middelen op het juiste moment uit te voeren, en de juiste workloads in de productieomgeving te schalen.
  • Het hoogste niveau van databeveiliging in de cloud – MarkLogic heeft met AWS zijn geavanceerde encryptiemogelijkheden geïntegreerd met native AWS Key Management Services (KMS), wat de hoogste standaard van database-encryptie in de cloud biedt. MarkLogic heeft zijn diensten ook geoptimaliseerd voor Amazon Virtual Private Cloud (Amazon VPC). Dit biedt klanten verdere bescherming op netwerk- en dataniveau.
  • De meest kosteneffectieve prijs voor wisselende workloads – Door de unieke mogelijkheid van MarkLogic om computing op databaseniveau te scheiden van opslag, kan de Data Hub Service gebruikmaken van AWS Spot Fleets. Dit biedt klanten de laagste prijsstelling, zonder dat de piekbelasting wordt verstoord of latency-problemen optreden, zoals bij andere systemen.
De relatie tussen MarkLogic en AWS dateert van 2009. AWS is de geprefereerde cloudaanbieder voor een groot percentage van de zakelijke klanten van MarkLogic. Het bedrijf is verder een AWS Partner Network (APN) Advanced Technology Partner. De eerste twee Software-as-a-Service diensten van MarkLogic, de MarkLogic Query Service en nu de MarkLogic Data Hub Service, zijn beschikbaar op de AWS Marketplace.

MarkLogic is een toonaangevende multi-model database voor het integreren van gegevens uit silo’s. Het NoSQL-platform is daarom bij uitstek geschikt voor bedrijfskritische, klantgerichte operationele en analytische toepassingen voor grote organisaties, zoals investeringsbanken, gezondheidszorg, levenswetenschappen, verzekeringen en overheidsinstanties. Om klanten te helpen het MarkLogic-databaseplatform snel in te cloud te implementeren, biedt MarkLogic kant-en-klare cloud-templates en Amazon Machine Images (Amazon AMI’s) om managed clusters op AWS te creëren.

Meer informatie over MarkLogic op AWS, ga naar: https://www.marklogic.com/product/marklogic-database-overview/data-hub-service/

Over MarkLogic
Al meer dan een decennium vertrouwen organisaties over de hele wereld op MarkLogic voor hun innovatieve informatietoepassingen. Met experts op het gebied van het integreren van gegevens uit silo’s, stelt MarkLogic’s operationele en transactionele enterprise NoSQL-database-platform onze klanten in staat om de volgende generatie applicaties te bouwen op een uniform, 360-graden beeld van hun gegevens. Het hoofdkantoor is gevestigd in Silicon Valley, en MarkLogic heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië. Voor meer informatie kunt u terecht op www.marklogic.com.

Meer informatie voor de pers

Marklogic
Jurriaan Krielaart
Email: jurriaan.krielaart@marklogic.com

Lubbers De Jong
Yorick Fliervoet
Tel: +31 (0) 20 205 04 26
Email: yorick@lubbersdejong.nl
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Lubbers De Jong

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl