www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

commercetools als Major Player opgenomen in 2018 IDC MarketScape

API-first-architectuur en snelle implementatie genoemd als sterkste punten

Amsterdam, 21 november 2018 – commercetools, toonaangevend leverancier van innovatieve commercesoftware, is opgenomen in de Major Player-categorie in het 2018 IDC Marketscape for B2C Digital Commerce-rapport. De wereld van digitale B2C-commerce verandert snel, het rapport helpt bedrijven hiermee om te gaan.

commercetools is een API-first-platform. Het rapport noemt API-first als een van de twee belangrijkste architectuursoorten voor bedrijven die een strategische digitale transformatie doormaken en hierbij van hun legacy commerce-platform afstappen. Volgens het rapport is commercetools “een van de meest vooraanstaande leveranciers van een API-first-architectuur, die klanten granulaire functionaliteiten laat inzetten via commerciële microservices. Deze microservices zijn schaalbaar en stellen klanten in staat om enkel de functionaliteiten aan te schaffen die ze nodig hebben.” Een van de sterke punten van commercetools volgens het rapport is de snelle implementatie: “de implementatie voor testen en integratie kost slechts dagen, in plaats van weken of maanden.” Daarnaast roemt het rapport de geleverde waarde van het commercetools-platform.

"Digitale transformatie is de belangrijkste drijvende kracht achter de verschuiving van de sector naar een snellere, flexibelere bedrijfsarchitectuur met microservices, cloud en API's”, aldus Dirk Hoerig, CEO van commercetools. "Onze positionering als Major Player door IDC toont aan dat we de beste e-commercesoftware voor moderne retail bieden en bedrijven helpen de uitdagingen van verandering en wendbaarheid onder de knie te krijgen."

Forrester en Gartner erkenden commercetools dit jaar voor zijn baanbrekende benadering van commerce. De drie grote analistenfirma's - waaronder IDC – merkten hierbij op dat bedrijven die concurrerend en relevant willen blijven in de digitale economie een architectuur moeten omarmen die hen helpt bij een snelle transformatie. In het MarketScape-rapport omschrijft IDC twee modellen voor de platformarchitectuur van digitale commerce – een alles-in-één platform versus een API-first platform – en adviseert IT-kopers te bepalen welk model het best bij hun behoeften past.

commercetools is pionier in het gebruik van API's en bouwde de basis van zijn platform in een volledige API-first-methode, waarmee klanten zelf kunnen kiezen welke microservices ze van het commercetoolsplatform nodig hebben voor hun commerce-omgeving. Deze aanpak maximaliseert de implementatiesnelheid en biedt flexibiliteit, omdat deze kan worden geïntegreerd met elk digital experience platform, payment provider, ERP of andere bedrijfssoftware. commercetools is een van de weinige enterprise platformen die meerdere keren per week nieuwe releases van zijn product uitvoert, zonder dat dit vervelende upgradescenario’s voor de klant met zich meebrengt. Door de continue toegang tot nieuwe features kunnen commercetoolsklanten blijven innoveren, wat op termijn een aanzienlijk voordeel geeft op de concurrentie. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van commercekanalen zoals mobiele apps, online games, AR/VR- en sociale mediakanalen, evenals elk via internet verbonden apparaat zoals kiosken, polsbandjes of auto's.

Over commercetools
commercetools is een vooruitstrevend bedrijf op het gebied van softwaretechnologie. Het biedt een platform voor cloud commerce, dat de bouwstenen levert voor het nieuwe digitale commerce-tijdperk. De toonaangevende API-aanpak helpt retailers bij het creëren van merkwaarde door verkoopteams in staat te stellen unieke en interessante digitale commerce-ervaringen te ontwerpen - vandaag en in de toekomst. De flexibele, op componenten gebaseerde architectuur verbetert de winstgevendheid door de ontwikkeltijd en middelen die nodig zijn om te migreren naar moderne commerce-technologie aanzienlijk te verminderen en aan nieuwe klanteneisen te voldoen. Het is het perfecte startpunt voor op maat gemaakte microservices.

Ga voor meer informatie naar www.commercetools.com.
Laatste van commercetools
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo LVTPR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl