www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Pure Storage maakt uniforme hybride cloud mogelijk en lanceert nieuwe clouddiensten

Klanten kunnen nu innoveren met hybride clouds en Amazon Web Services en data omzetten in waarde dankzij naadloze mobiliteit van applicaties

Amsterdam, 20 november 2018 - Pure Storage kondigt vandaag de Pure Storage Cloud Data Services aan, een nieuw cloudaanbod dat draait op Amazon Web Services (AWS). Met deze nieuwe producten kunnen klanten investeren in één enkele opslagarchitectuur die het implementeren van applicaties zowel on-premises als in de publieke cloud mogelijk maakt. Zo kunnen zij flexibel en vrijwel overal waar zij willen hun data omzetten in waarde.

Door de mobiliteit van applicaties is het strategische belang van de infrastructuur exponentieel toegenomen. Dat geldt zeker als applicaties gekoppeld zijn aan opkomende technologieën zoals artificial intelligence (AI), machine learning (ML) en deep analytics. Alle typen applicaties – traditioneel en nieuw – vereisen een flexibele, locatie-onafhankelijke toegang tot data. Dit heeft een ingrijpende impact op de infrastructuur. Moderne organisaties hebben real-time toegang tot al hun data nodig. Dit betekent dat data ongehinderd moeten bewegen tussen on-premise opslag, en de cloud. Het gebrek aan een specifiek ontworpen strategische integratie tussen on-premises opslag en de cloud is tot nu toe een belangrijke barrière voor de mobiliteit van applicaties.

“Er bestaat momenteel een ‘cloud-kloof’: de cloud is niet specifiek gebouwd voor de behoeften van enterprise organisaties terwijl een enterprise-infrastructuur niet zo gebruikersvriendelijk is als de cloud”, zegt Charles Giancarlo, Chairman en CEO van Pure Storage. “Klanten moeten in staat zijn om de optimale infrastructuurkeuzes te maken, gebaseerd op wat het beste is voor hun IT-omgeving, niet beperkt door wat de technologie kan doen of waar die zich bevindt. De aankondiging van vandaag breidt Pure’s datacentrische architectuur uit naar de cloud. Hierdoor zijn klanten in staat om hybride applicaties te ontwikkelen die werkelijke mobiliteit, flexibiliteit en vrijheid bieden.”

De vraag van klanten maakt duidelijk dat een uniforme hybride-cloudarchitectuur het beste model is om de moderne organisatieslagkracht en flexibiliteit te geven. Vandaag de dag worden organisaties te vaak gedwongen om te kiezen: óf on-premises, óf cloud. Maar een hybride strategie is de beste route naar innovatie en operationele effectiviteit - een architectuur die toegang geeft tot alle clouds.

Niets is belangrijker voor hybride dan de juiste datastrategie, want data zijn essentieel voor efficiënte ontwikkeling van applicaties en mobiliteit van applicaties Pure brengt de cloud onder één noemer en levert een reeks datadiensten voor on-premises en cloud. Deze diensten maken consistente opslagvoorzieningen, API’s en veerkracht mogelijk, zodat applicaties maar één keer ontwikkeld hoeven worden en vervolgens overal kunnen draaien.

Tot de Pure Storage Cloud Data Services behoren:
  • Cloud Block Store for AWS – Krachtige block storage die in de AWS cloud draait, ontwikkeld om bedrijfskritische applicaties naadloos in de cloud te kunnen draaien. Cloud Block Storage maakt hybride mobiliteit mogelijk en voegt nieuwe opslagdiensten toe aan applicaties.
  • CloudSnap for AWS – Cloudgebaseerde databescherming, ingebouwd in Pure FlashArray. CloudSnap maakt het mogelijk om FlashArray-snapshots makkelijk naar Amazon Simple Storage Service (AWS S3) te sturen. Dit zorgt voor een kosteneffectieve bescherming in de cloud, met flexibele recovery, zowel on-premises als in de cloud. Hierdoor kunnen applicaties eenmalig ontwikkeld worden en vervolgens overal binnen het hybride cloudmodel draaien.
  • StorReduce – Standaard cloudtechnologie voor de-duplicatie van data, ontworpen voor snelle, eenvoudige en kosteneffectieve back-up naar AWS S3 storage, samen met on-premises flash voor snelle recovery.
Met de Pure Storage Data Services kunnen klanten gemakkelijker met een hybride cloud-architectuur werken. Zij kunnen applicaties makkelijk naar de cloud migreren en hybride applicaties bouwen die on-premises én in de cloud draaien. Ook kunnen zij de cloud gebruiken voor back-up en disaster recovery. Daarnaast kunnen zij grootschalige, geavanceerde applicaties ontwikkelen die gebruikmaken van geavanceerde opslagmogelijkheden, zoals datareductie, snapshots en multi-zone replicatie.

Pure helpt klanten op drie manieren:
  1. Het bouwen van clouds. Organisaties kunnen private clouds bouwen on-premises of binnen gehoste omgevingen om de storage-as-a-service te bieden met de performance, beschikbaarheid en gebruiksgemak die klanten van Pure verwachten.
  2. Stelt applicaties in staat om overal hybride te draaien. Niet alleen kunnen klanten applicaties on-premises of binnen hosted omgevingen draaien; zij kunnen deze ook naadloos draaien op Pure binnen AWS. Eén enkel storageplatform kan nu zowel on-premises als vanuit de cloud consistente opslagdiensten, APIs en veerkracht bieden.
  3. Biedt overal databescherming. Klanten hebben de flexibiliteit om te kiezen voor betrouwbare back-up, recovery en retention opties voor hun specifieke behoeften, door vervanging van tape en disk met zeer snelle flash en kosteneffectieve cloudopslag.
Beschikbaarheid
  • Cloud Block Store bevindt zich in een gelimiteerde bètafase. Klanten kunnen voor deelname hier intekenen. Algemene beschikbaarheid is gepland voor medio 2019.
  • CloudSnap is nu leverbaar.
  • StorReduce gaat nu een gelimiteerde bètafase in. Klanten kunnen voor deelname hier intekenen. Algemene beschikbaarheid is gepland voor de eerste helft van 2019.
Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt innovators een betere wereld te bouwen met data. Pure's dataoplossingen stellen SaaS-bedrijven, cloud service providers, ondernemingen en de publieke sector in staat real-time te beschikken over veilige data. Deze data kunnen zij inzetten voor bedrijfskritische productie, DevOps, en moderne analyse in een multi-cloud omgeving. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis. Het bedrijf maakt het klanten mogelijk om snel de nieuwste technologieën in te zetten, waaronder kunstmatige intelligentie en machine learning. Hiermee kunnen zij de waarde van hun data maximaliseren om concurrentievoordeel te behalen. Met een NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:

Check Twice, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@checktwice.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Eerder van Pure Storage
12 nov 2019 Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

30 okt 2019 Pure lanceert Technology Alliance Partner Program

25 sep 2019 Pure Storage overbrugt de kloof tussen public en private cloud via storage-laag

Logo CheckTwice

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl