www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 54 dagen geleden)
PR: Marcommit

Klarna lanceert financieringsprogramma voor MKB-retailers

‘Boost’ biedt MKB’ers een snelle, frictieloze en transparante financiering om te groeien

Amsterdam, 19 november 2018Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, kondigt vandaag haar nieuwe financieringsprogramma aan om MKB-retailers te helpen groeien: Boost. Boost heeft een simpel, rechttoe rechtaan aanvraagproces dat retailers snel toegang tot financiering geeft. Het programma is nu voor een selecte groep retailers beschikbaar in Nederland, Oostenrijk, Denemarken, Finland, Duitsland, Noorwegen en Zweden. Vanaf begin december is het voor alle klanten van Klarna in deze landen beschikbaar.

Groei van MKB’ers ondersteunen
Voor ondernemers en kleine bedrijven is cashflow één van de grootste hordes die moet worden genomen om de ontwikkeling van de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Zaken als het inhuren van extra personeel, een nieuwe website of een marketingcampagne worden eerder als een barrière dan een mijlpaal gezien. Toegang krijgen tot financiering is vaak een tijdrovend en ingewikkeld proces. Met Boost stelt Klarna ondernemers in staat om op een snelle, makkelijke manier financiering aan te vragen met een transparant proces. Zo helpt Klarna ondernemers om snel te groeien.

Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra bij Klarna: “Bij Klarna zien we onze klanten als partners. We vragen ze daarom ook regelmatig hoe we ze kunnen helpen. Voor veel MKB’ers is de financiering van kleine verbeteringen van hun winkel of op het gebied van klantacquisitie een veelvoorkomend struikelblok. Met Boost bieden we hen de garantie dat het gehele leenproces, van aanvraag tot afbetaling, smoooth is. Boost wordt al een periode getest en de feedback van retailers is tot nu toe heel positief. We kunnen echt waarde toevoegen en zorgen dat zij zich volledig kunnen focussen op de verkoop van hun collectie ”

Simpel, duidelijk en snel
Klanten van Klarna kunnen een lening in een aantal minuten aanvragen in de Boostsectie van Klarna’s Merchant Portal of via een widget in aangesloten partnerplatformen. De retailer selecteert simpelweg het bedrag dat hij nodig heeft en hoe snel hij het wil terugbetalen. De financiering wordt overgemaakt op de dag van uitbetaling. Er zijn dus geen lange vragenlijsten of gecompliceerde onderpandovereenkomsten. De kosten van de lening bestaan uit een vaste vergoeding die direct in de app zichtbaar is. Er worden nooit andere kosten toegevoegd. Dit maakt het voor retailers makkelijk om de kosten vooraf in te zien wanneer ze een financiering willen aanvragen voor een specifieke investering. Zo
kunnen retailers real-time inzien welk bedrag ze kunnen lenen. Het bedrag dat via Boost geleend kan worden is afhankelijk van het volume dat wordt gedraaid.

Smoooth terugbetalen
De lening wordt terugbetaald door middel van een vast percentage aftrek van de dagelijkse verrekeningen. Het vaste percentage betekent dat wanneer de verkoop van de webwinkel stijgt, de lening sneller wordt afgelost. Tijdens rustigere verkoopperiodes daalt het dagelijkse aflossingsbedrag. Dit zorgt ervoor dat retailers altijd over cashflow beschikken.

Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna: “Vanaf het begin heeft Klarna duizenden winkeliers geholpen met groeien door de shopervaring voor hun klanten te optimaliseren. Nu maken we ook de financiering makkelijker voor de winkeliers zelf. Boost vereenvoudigt de toegang tot kapitaal voor MKB’ers. Zij hebben vaak te maken met lastige processen bij traditionele kredietverstrekkers. Het democratiseert daarnaast het proces. Door deze service kunnen ze meer tijd besteden aan de belangrijkste zaken voor de groei van hun bedrijf.

Totaalpropositie van Klarna voor MKB’ers
Boost is een van de producten in het continu evoluerende MKB-ondernemersaanbod van Klarna. Klarna lanceerde onlangs een automatisch onboarding proces op een toenemend aantal e-commerce platforms. Deze maakt het nog gemakkelijker voor MKB’ers om een uitzonderlijke klantervaring te bieden, met een frictieloos betaalproces. Klarna heeft daarnaast onlangs een tool gelanceerd die retailers in staat stelt hun verkoopgegevens te analyseren om hun huidige klantenbestand beter te begrijpen. Dit helpt retailers bij het werven van nieuwe klanten.

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met 100.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Marcommit
Laura Emous
klarna@marcommit.nl
Laatste van Klarna