Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Black Friday wint snel aan populariteit – grote omzet-boost voor Nederlandse retailers

Amsterdam, 19 november 2018 – Tijdens Black Friday zien Nederlandse retailers hun omzet steeds verder stijgen. De oorspronkelijk Amerikaanse uitverkoopdag bij de start van het feestdagenseizoen – dit jaar op vrijdag 23 november – zorgt in heel Europa voor een verkoop-boost. Uit cijfers van Criteo, het advertentieplatform voor het open internet, blijkt dat zeker in Nederland de omzet snel toeneemt. In 2015 was Black Friday nog goed voor een omzetstijging van 77% vergeleken met een normale dag in november. Vorig jaar boekten retailers 338% meer omzet.

In de landen om ons heen is ook een verkooppiek te zien op Black Friday, maar de percentages zijn minder spectaculair dan die in Nederland. In België lagen de Black Friday verkopen vorig jaar 165% hoger dan tijdens een gewone dag in november, in Duitsland is die stijging met 82% bescheidener. In het Verenigd Koninkrijk blijft de koopgekte, geheel volgens de spreekwoordelijke flegmatieke volksaard, ook binnen de perken: de omzetten tijdens Black Friday laten al jaren een plus van rond de 60% zien. In Nederland neemt de omzetpiek nog steeds snel toe: van 42% in 2014, 77% in 2015, 162% in 2017 naar 338% vorig jaar.

Volgens Pepijn Breijder, Managing Director Benelux en Nordics bij Criteo, liggen er dus goede kansen voor winkeliers en webshops voor de komende feestdagenperiode. Wel is het volgens hem belangrijk dat winkeliers en merken zich in deze periode onderscheiden door een persoonlijke service en door te werken aan de opbouw van klantloyaliteit. “Een geïntegreerde marketingaanpak is de beste garantie voor een goed resultaat. Daarin spelen data een cruciale rol. Zonder accurate gegevens heb je een onvolledig beeld van de consument en diens wensen. Daarbij heeft mobiele e-shopping een steeds groter aandeel – apptransacties namen vorig jaar met bijna 50% toe vergeleken met het jaar ervoor. Mobiele apps voor e-commerce genereren ook hogere conversiepercentages - in sommige landen 3 tot 5 keer hoger dan via browser. Zeker in de aanloop naar én tijdens Black Friday is het voor Nederlandse retailers extra belangrijk om klanten op de juiste manier te bereiken met het juiste aanbod. Er staat veel op het spel voor hen. Als de trend zich doorzet, staat de Nederlandse detailhandel aan de vooravond van (weer) een omzetrecord.”

Over Criteo
Criteo (NASDAQ: CRTO) is het advertentieplatform voor het open internet, een ecosysteem dat neutraliteit, transparantie en inclusiviteit bevordert. 2.700 Criteo teamleden werken samen met meer dan 19.000 klanten en duizenden uitgeverijen over de hele wereld om effectieve advertenties te leveren via alle kanalen, door geavanceerde machine learning toe te passen op unieke datasets. Criteo biedt bedrijven van elke omvang de technologie die ze nodig hebben om hun klanten beter te leren kennen en te ondersteunen. Voor meer informatie, kijk op www.criteo.com.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail:criteo@yellow-communications.com
www.criteo.com
Laatste van Criteo
Klanten zijn trouw aan hun favoriete merken, maar staan open voor verandering

Criteo presenteert financiële resultaten vierde kwartaal en boekjaar 2018

Nederlandse consument doet nu merendeel online aankopen mobiel, vooral met smartphone

Logo Yellow Communications
Criteo contact

Logo Criteo

www.criteo.com
Criteo sociaal

Criteo tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl