Contentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

CGI lanceert HotScan360 anti-witwasoplossing die realtime transacties monitort

Rotterdam, 15 november 2018 - CGI lanceert HotScan360. Daarmee zijn banken in staat duizenden betalingstransacties per seconde realtime te monitoren op anti-witwaspraktijken of andere frauduleuze activiteiten. Tot voor kort hadden banken meerdere oplossingen nodig om te beoordelen of betalingen legitiem zijn. Dat kost uren of soms dagen. Met CGI HotScan360 hebben banken nu realtime inzicht in de legitimiteit zodat anti-witwaspraktijken en andere financiële criminaliteit direct getraceerd kunnen worden. Dit is het antwoord op geavanceerde en toenemende financiële criminaliteit en een scherpere focus van toezichthouders op het witwassen van geld. De CGI HotScan360 wikkelt nu al meer dan 5 biljoen USD aan betalingstransacties af in 40 landen over de gehele wereld.

De nieuwe CGI HotScan360 oplossing is een realtime risicomonitor die gebruik maakt van de meest geavanceerde machine learning technologie. De slimme anti-witwassoftware is een volledig geautomatiseerde oplossing die geavanceerde analyses maakt. Dankzij de schaalbaarheid van HotScan360 is een bank in staat enorme grote volumes aan transacties te verwerken. Het is een modulaire oplossing waarmee banken eveneens modules kunnen integreren in bestaande systemen of waar nodig kunnen weglaten. CGI HotScan360 voldoet aan de nieuwste wet – en regelgeving zoals PSD2, AVG en de SEPA vereisten voor ‘instant payments’.

Dirk de Groot, Business Unit Leader CGI Nederland: “In de digitale wereld van vandaag vinden elke dag miljarden financiële transacties plaats. Tegelijkertijd neemt cybercriminaliteit toe. Criminelen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen in de week overal ter wereld fraude imiteren. Daarbij zijn cybercriminelen veelal uit op financieel gewin. Digitalisering verhoogt het volume en de snelheid van transacties. Daarom zijn banken op zoek naar end-to-end oplossingen die transacties snel en veilig over het gehele proces kunnen monitoren.

CGI HotScan360 voldoet aan deze hedendaagse eisen van ons digitale tijdperk dankzij realtime monitoring en geavanceerde gegevensanalyses. Banken zijn hiermee in staat hun operationele kosten te verlagen.”

Met meer dan 11.000 experts in de bancaire dienstverlening verspreid over vijf continenten is CGI wereldwijd marktleider op het gebied van diensten en oplossingen ter bestrijding van financiële criminaliteit.

-EINDE-

Over CGI
CGI Group Inc, opgericht in 1976, is één van de grootste onafhankelijke zakelijke en ICT-dienstverleners ter wereld. Met ongeveer 74.000 professionals wereldwijd levert CGI een volledig portfolio met high-end bedrijfs- en IT-consultingdiensten, systeemintegratie en IT en business process outsourcing services. CGI’s nauwe betrokkenheid bij de klant, best passende wereldwijde distributienetwerk en intellectual property diensten, helpen klanten resultaten te versnellen en te digitaliseren. Met een jaaromzet van C$11.5 miljard is CGI beursgenoteerd op de TSX (GIB.A) en de NYSE (GIB). Website: www.cginederland.nl.

Voor meer informatie
Mocht u vragen hebben of meer informatie willen ontvangen, dan kunt u contact opnemen met:

CGI Netherlands

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl