www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 53 dagen geleden)
PR: Marcommit

Ultimaker behaalt ISO 9001 en ISO 14001 certificeringen

Geldermalsen, 14 november 2018Ultimaker, marktleider voor desktop 3D-printen, is gecertificeerd met ISO 9001:2015 voor kwaliteitsmanagement en ISO 14001:2015 voor milieumanagement. Dit is gebaseerd op een strikte, bedrijfsbrede audit van de BSI Groep Nederland. Deze erkenning bevestigt de toewijding van Ultimaker aan kwaliteits- en milieumanagement en geeft klanten het vertrouwen dat Ultimaker de juiste leverancier is voor professionele 3D-printtoepassingen.

De certificeringen
De ISO 9001:2015 certificering vereist dat een organisatie een end-to-end kwaliteitsmanagementsysteem heeft. Het demonstreert dat het bedrijf producten en diensten levert die voldoen aan de behoeften van de klant en aan de toepasselijke wettelijke en reglementaire vereisten. De effectieve toepassing van dit systeem verhoogt de klanttevredenheid. De ISO 14001:2015 certificering vereist dat een organisatie milieuverantwoordelijkheden beheert volgens de nieuwe High Level Structure (HLS), die van toepassing is op alle managementsystemen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaam ondernemen.

Hoge mate van compliance
De certificeringen onderstrepen de focus van Ultimaker op risicogebaseerde bedrijfsvoering en continue verbetering. De auditors van BSI vonden bij Ultimaker geen grote non-conformiteitem en één kleine non-conformiteit. De laatstgenoemde werd vóór de certificering nog gecorrigeerd. De auditors merkten op dat ze zelden hebben meegemaakt dat een relatief jong bedrijf al zo’n hoge mate van compliance heeft bereikt. Ze ontdekten daarnaast dat Ultimaker een unieke best practice binnen deze sector toepast: het visueel communiceren van gegevens die de consistentie van metingen en tests aantonen.

“Het BSI-team was enthousiast om Ultimaker te ondersteunen bij het behalen van deze twee felbegeerde certificeringen”, zegt Okke Jansma, auditor bij de BSI Group. “De prestatie toont de toewijding van Ultimaker aan het leveren van een klantervaring van wereldklasse. Daarnaast laten deze certificeringen zien dat Ultimaker producten levert die voldoen aan de hoogste normen van milieubeheer. We waren vooral onder de indruk van de volwassenheid van het managementsysteem en de gretigheid van het bedrijf om te verbeteren. Dat zorgt voor snelle vooruitgang.” “Deze ISO-certificeringen benadrukken de toewijding van Ultimaker om het gebruik van desktop 3D-printen binnen bedrijven te stimuleren. Onze goede prestaties, vergeleken met de benchmarks in de industrie, laten zien dat klanttevredenheid, risicobeheer, naleving van regelgeving en continue verbetering in het DNA van Ultimaker zijn ingebed”, aldus Jos Burger, CEO van Ultimaker. “3D-printen heeft impact op alle industrieën over de hele wereld. Met deze certificeringen komt Ultimaker in aanmerking voor meer aanbestedingen om deze groei te versnellen. Ik ben enorm trots op het team van Ultimaker. Ook ben ik heel dankbaar voor de input en feedback van BSI tijdens het certificeringsproces.”

Over Ultimaker
Ultimaker is in 2011 opgericht en in de loop der jaren uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van het creëren van krachtige, professionele en toegankelijke desktop 3D-printers. Ultimaker heeft kantoren in Nederland, New York en Boston en productiefaciliteiten in Europa en de VS. Het team bestaat uit meer dan 350 werknemers die er voortdurend naar streven om de allerbeste 3D-printers, -software en -materialen op de markt aan te bieden om de transitie van de wereld naar lokale digitale productie te versnellen. Kijk voor meer informatie op: www.ultimaker.com

Marcommit
Laura Rijks
ultimaker@marcommit.nl
Laatste van Ultimaker
Ultimaker ondersteunt ziekenhuizen met 3D-printen in coronacrisis

ERIKS kiest Ultimaker voor het opschalen van de 3D-print capaciteit voor OEM- en MRO-klanten

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 3 jaar en 53 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials