www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 179 dagen geleden)
PR: Marcommit

Ultimaker behaalt ISO 9001 en ISO 14001 certificeringen

Geldermalsen, 14 november 2018Ultimaker, marktleider voor desktop 3D-printen, is gecertificeerd met ISO 9001:2015 voor kwaliteitsmanagement en ISO 14001:2015 voor milieumanagement. Dit is gebaseerd op een strikte, bedrijfsbrede audit van de BSI Groep Nederland. Deze erkenning bevestigt de toewijding van Ultimaker aan kwaliteits- en milieumanagement en geeft klanten het vertrouwen dat Ultimaker de juiste leverancier is voor professionele 3D-printtoepassingen.

De certificeringen
De ISO 9001:2015 certificering vereist dat een organisatie een end-to-end kwaliteitsmanagementsysteem heeft. Het demonstreert dat het bedrijf producten en diensten levert die voldoen aan de behoeften van de klant en aan de toepasselijke wettelijke en reglementaire vereisten. De effectieve toepassing van dit systeem verhoogt de klanttevredenheid. De ISO 14001:2015 certificering vereist dat een organisatie milieuverantwoordelijkheden beheert volgens de nieuwe High Level Structure (HLS), die van toepassing is op alle managementsystemen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaam ondernemen.

Hoge mate van compliance
De certificeringen onderstrepen de focus van Ultimaker op risicogebaseerde bedrijfsvoering en continue verbetering. De auditors van BSI vonden bij Ultimaker geen grote non-conformiteitem en één kleine non-conformiteit. De laatstgenoemde werd vóór de certificering nog gecorrigeerd. De auditors merkten op dat ze zelden hebben meegemaakt dat een relatief jong bedrijf al zo’n hoge mate van compliance heeft bereikt. Ze ontdekten daarnaast dat Ultimaker een unieke best practice binnen deze sector toepast: het visueel communiceren van gegevens die de consistentie van metingen en tests aantonen.

“Het BSI-team was enthousiast om Ultimaker te ondersteunen bij het behalen van deze twee felbegeerde certificeringen”, zegt Okke Jansma, auditor bij de BSI Group. “De prestatie toont de toewijding van Ultimaker aan het leveren van een klantervaring van wereldklasse. Daarnaast laten deze certificeringen zien dat Ultimaker producten levert die voldoen aan de hoogste normen van milieubeheer. We waren vooral onder de indruk van de volwassenheid van het managementsysteem en de gretigheid van het bedrijf om te verbeteren. Dat zorgt voor snelle vooruitgang.” “Deze ISO-certificeringen benadrukken de toewijding van Ultimaker om het gebruik van desktop 3D-printen binnen bedrijven te stimuleren. Onze goede prestaties, vergeleken met de benchmarks in de industrie, laten zien dat klanttevredenheid, risicobeheer, naleving van regelgeving en continue verbetering in het DNA van Ultimaker zijn ingebed”, aldus Jos Burger, CEO van Ultimaker. “3D-printen heeft impact op alle industrieën over de hele wereld. Met deze certificeringen komt Ultimaker in aanmerking voor meer aanbestedingen om deze groei te versnellen. Ik ben enorm trots op het team van Ultimaker. Ook ben ik heel dankbaar voor de input en feedback van BSI tijdens het certificeringsproces.”

Over Ultimaker
Ultimaker is in 2011 opgericht en in de loop der jaren uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van het creëren van krachtige, professionele en toegankelijke desktop 3D-printers. Ultimaker heeft kantoren in Nederland, New York en Boston en productiefaciliteiten in Europa en de VS. Het team bestaat uit meer dan 350 werknemers die er voortdurend naar streven om de allerbeste 3D-printers, -software en -materialen op de markt aan te bieden om de transitie van de wereld naar lokale digitale productie te versnellen. Kijk voor meer informatie op: www.ultimaker.com

Marcommit
Laura Rijks
ultimaker@marcommit.nl
Laatste van Ultimaker
Ultimaker ondersteunt ziekenhuizen met 3D-printen in coronacrisis

ERIKS kiest Ultimaker voor het opschalen van de 3D-print capaciteit voor OEM- en MRO-klanten

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Verstreken tijd: 2 jaar en 179 dagen

Logo Marcommit
Ultimaker contact

Logo Ultimaker

info@ultimaker.com
  www.ultimaker.com
Ultimaker sociaal

Ultimaker tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack