www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comContentbureau
2500 volgers blijven op de hoogte!

LEVELFOUR VOEDT DE HONGER NAAR MEER BANDBREEDTE

Niet alleen in de zakelijke markt, maar ook in de particuliere sector zoals scholen lijken de behoefte naar bandbreedte en de honger naar nog maar meer snelheid niet gestild.

De transformatie van analoog naar IP is niet meer een wens, maar noodzaak. Waar je ook kijkt om je heen. Iedereen wil graag profiteren van de snelwegen van de digitale technologie.

NeXTLevel netwerken

Levelfour vult met haar eigen glasvezelnetwerken een belangrijk deel van de zakelijke internetbehoefte in de markt. De toenemende behoefte aan meer snelheid over de netwerken van Levelfour en de steeds grotere behoefte aan locaties waar de glasvezelnetwerken beschikbaar dienen te zijn ,zorgen voor een snelle groei van Levelfour en haar footprint in de markt. The NeXT Level netwerken beschikken over ruimte om steeds meer bandbreedte te realiseren voor de gebruikers.

Gebruikersbehoefte
Instellingen zoals het onderwijs maken gretig gebruik van de mogelijkheden om meer data naar scholen te vervoeren. Vanuit zorginstellingen maken ouderen steeds meer gebruik van het internet. Het internet wordt niet alleen gebruikt om het wereldwijde web op te gaan, maar ook om contact met hun naaste familie via internettelefonie te onderhouden Hierdoor krijgt het persoonlijk contact een nieuwe dimensie.

Denk bij scholen aan de introductie van digitaal leren. Domotica in de ouderenzorg zorgt ervoor dat ouderen meer op afstand bediend kunnen worden, zodat zij langer en op velige manier zelfstandig kunnen blijven wonen.

De introductie van het ‘ live’ volgen van bijvoorbeeld een operatie in college zalen via grote schermen is geen utopie meer, maar daadwerkelijk een revolutionaire kostenbesparende methode, die het koppelen van mensen op afstand eenvoudig met elkaar mogelijk maken.

Steden worden bewaakt door camera’s en lichten worden aangestuurd door slimme Internet of Things (IoT) technologieën. De behoefte aan meer en meer bandbreedte over het internet is er eentje van nu en daarmee is de mogelijkheid tot het leveren van die bandbreedte zoals Levelfour kan bieden middels hun eigen netwerken een absolute aanjager.

Glasvezel, 5G en meer
Deze bandbreedte behoefte zal niet alleen via het glasvezelnetwerk gaan verlopen, maar ook door de lucht via 5G of straalverbindingen op plekken waar bandbreedte een behoefte is, maar waar mogelijk nog geen glasvezel in de grond ligt.

CBS
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn er op het gebied van bandbreedte beschikbaarheid de afgelopen vijf jaar enorme stappen gezet. In 2017 beschikte een kleine 70% procent van de bedrijven met tien of meer medewerkers over een capaciteit van ten minste 30 Mb/s. Ter vergelijking: in 2012 was dat nog maar een kleine 35%. In 2018 is gebleken dat momenteel een 25% van alle aangesloten internetverbindingen al met meer dan 100MB/s operationeel zijn als bandbreedte binnen hun bedrijf of organisatie. Op deze aansluitingen zijn ruim 25 miljard apparaten aangesloten zoals computers, camera’s, pinapparaten of ander services zoals domotica. De data van bijvoorbeeld rijdende auto’s zullen worden opgeslagen en gebruikt worden in de Cloud.

Bedrijven kunnen nu nog goed uit de voeten met de beschikbare bandbreedtes in Nederland, maar het is niet gezegd dat dat zo blijft. Eén ding is zeker: de vraag naar capaciteit neemt de komende jaren in alle sectoren razendsnel toe. De belangrijke reden daarvoor zal het Internet of Things (IoT) zijn. Volgens de prognoses zullen er in 2020 wereldwijd maar liefst 31 miljard apparaten met het internet verbonden zijn. Al deze apparaten zullen hun data verzamelen in de ‘Cloud’

De bekendste chipleverancier, Intel, voorspelt dat al deze apparaten een enorme toename gaan opleveren van de data en bandbreedte behoefte.

Toekomstbestendig
Er zullen de komende jaren op het gebied van veiligheid en netwerkbeschikbaarheid behoorlijke eisen worden gesteld. Solide netwerken zoals het glasvezelnetwerk dat Levelfour in de grond heeft liggen zal het uiteindelijk gaan winnen van het traditionele koper of Coax vanwege de toekomst bestendigheid. De doorvoersnelheden die te realiseren zijn met glasvezel zijn cruciaal om de bandbreedte vraag te kunnen bijhouden en verder te kunnen blijven opwaarderen.

Betrouwbaar
Naast de verhoogde bandbreedte en daarmee de snelheid is het belangrijkste aspect de betrouwbaarheid. Je moet er op kunnen vertrouwen dat je netwerk 24x7 up is. Downsizen van je netwerk is natuurlijk geen optie. De tendens van goedkope verbindingen maakt dan ook plaats voor een vraag naar betrouwbaarheid en daarmee is de prijs niet meer leidend. Redundantie door soms zelfs 2 verbindingen neer te leggen is een extra veilig gevoel. Die 2e verbinding is dan geen glasvezel, maar bijvoorbeeld een mobiele dataoplossing via 5G.

Kortom: Levelfour helpt graag mee aan de betrouwbaarheid en stilt graag die honger naar meer bandbreedte door haar kwaliteitsnetwerken te blijven optimaliseren en vooral voor iedere onderneming toegankelijk en beschikbaar te maken.

Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Levelfour
Levelfour is de nieuwe naam van XRC, CrossNetworks en NXTcom

Levelfour Networks zet de volgende stap in groeiambities door overname Glasnet Aalburg

Levelfour Networks trekt Henk Slabbekoorn aan als director business development om FttO-ambities te verwezenlijken
Levelfour contact

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl