www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
#INFLUX PRHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 28 dagen geleden)
PR: Marcommit

Ultimaker blijft nieuwe toepassingen voor 3D-printen mogelijk maken

Materiaalprofielen van BASF, Clariant, DSM, DuPont en Owens Corning zijn nu beschikbaar in Ultimaker Cura 3.6

Geldermalsen, 13 november 2018 Ultimaker, marktleider in desktop 3D-printen, kondigt vandaag op Formnext de beschikbaarheid van de eerste materiaalprofielen in Ultimaker Cura 3.6 aan. Het bedrijf organiseerde samen met toonaangevende materiaalbedrijven BASF, Clariant, DSM en DuPont een persconferentie. Hier werd Ultimaker Cura 3.6 gelanceerd en werden de eerste resultaten van de open materiaalalliantie van Ultimaker voor de verdere ontwikkeling van professioneel desktop 3D-printen gedeeld.

De nieuwste versie van de gratis printvoorbereidingssoftware Ultimaker Cura 3.6 biedt een Marketplace waar gebruikers eenvoudig printprofielen kunnen downloaden die zorgen voor hoogwaardige 3D-printresultaten. Deze materiaalprofielen zijn volledig geoptimaliseerd voor Ultimaker 3D-printers. Eindgebruikers hoeven voor het printen de parameters zo niet meer handmatig in te stellen. Recente hardware-introducties van Ultimaker, zoals de Ultimaker S5, in combinatie met de nieuwe print core CC Red 0.6, maken het mogelijk om te printen met composiet en abrasieve materialen.

Nieuwe materiaalprofielen in Ultimaker Cura 3.6
  • BASF: PP GF30 is geschikt voor onderdelen die gebruikt worden in omgevingen waar chemische bestendigheid vereist is, zoals leidingen of automotive-toepassingen onder de motorkap. PET CF is een eenvoudig te verwerken materiaal, versterkt door koolstofvezel. Het is geschikt voor lichte, sterke en stijve onderdelen die stootvastheid vereisen, zoals drones.

• Clariant: Vlam vertragend PA6/66 met Exolit® en vlam vertragend PA6/66 met 20 procent glasvezels met Exolit® zijn beide geschikt voor de productie van onderdelen zoals schakelapparatuur, behuizingen voor elektrische componenten, elektronica en auto-onderdelen die vlam vertragende en goede mechanische eigenschappen vereisen. PET-G is een taai, chemisch bestendig polyester met een verbeterde hittebestendigheid dat effectief print.

• DSM: Novamid® ID1030 CF1030 CF10, PA6/66 versterkt met koolstofvezels, creëert sterkere, hardere en stijvere geprinte onderdelen, vergelijkbaar met de eenvoud en printsnelheid van niet-versterkte kunststoffen. Arnitel® ID2060 HT, een hoogwaardige TPC dat langdurig hittebestendig is en chemische weerstand biedt. Arnitel® ID2045 is een zeer flexibele TPC, is geschikt voor vele toepassingen, van mid-zolen in schoenen tot elektronica.
  • DuPont: Zytel® 3D1000FL is een niet versterkte polyamide die nauwelijks krimpt. Hytrel® 3D41000FL is een polyester elastomeer met shore D60-hardheid in zowel de x-, y- en z-richting. Beide materialen zijn geschikt voor industriële toepassingen, auto- en consumentenproducten.
  • Owens Corning: Polypropyleen versterkt met glasvezel (XSTRAND™ GF-30 PP) en polyamide 6 (XSTRAND™ GF-30 PA6) zijn geschikt voor toepassingen die krachtige en duurzame onderdelen vereisen en moeten werken onder zware omstandigheden en extreme temperaturen, zowel binnen als buiten.
“Dit is slechts het topje van de ijsberg”, zegt Paul Heiden, Senior Vice President Product Management bij Ultimaker. “Sinds de start van onze open materiaalalliantie dit voorjaar hebben meer dan 60 bedrijven interesse getoond om nieuwe en bestaande materialen geschikt te maken voor Ultimaker 3D-printers. Professionals die op zoek zijn naar composieten, vlam vertragende, ESD of transparante materialen kunnen nu de juiste printprofielen kiezen uit een ontwikkelende Marketplace van materialen. Zij profiteren daarbij van een complete oplossing waarbij hardware, software en de materialen volledig op elkaar zijn afgestemd. Deze integratie maakt betrouwbare printresultaten mogelijk. Dit helpt om nieuwe 3D-printtoepassingen mogelijk te maken.”

Toenemende vraag naar 3D-print plastics
Analisten merken een toenemende vraag vanuit de professionele industrie naar filamenten die van invloed zijn op de markt voor 3D-print plastics. De omvang van de markt voor 3- print plastics wordt geraamd op 1.965,3 miljoen dollar in 2023, met een CAGR van 26,1% tussen 2018 en 2023. Het filamentsegment is naar schatting het grootste aandeel van de markt voor 3D-print plastics in 2018 en zal naar verwachting tegen 2023 de markt domineren (bron: MarketInsider). De door Ultimaker geïnitieerde open materiaalalliantie helpt om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar meer diverse materialen voor desktop 3D-printing.

Beschikbaarheid

• Ultimaker Cura 3.6 is nu beschikbaar om te downloaden. Lees onze blog om meer te leren over de nieuwe functies.
  • De Ultimaker print core CC Red 0.6 is nu te koop.
  • Materiaalprofielen voor BASF, Clariant, DSM, DuPont en Owens Corning kunnen worden gedownload via de Marketplace in Ultimaker Cura 3.6.
Binnenkort worden de materiaalprofielen van andere toonaangevende bedrijven zoals Arkema, colorFabb, ElogioAM, Eastman, Henkel, igus, Matterhackers, Polymaker aan de Marketplace in Ultimaker Cura 3.6 toegevoegd.

Over Ultimaker
Ultimaker is in 2011 opgericht en in de loop der jaren uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van het creëren van krachtige, professionele en toegankelijke desktop 3D-printers. Ultimaker heeft kantoren in Nederland, New York en Boston en productiefaciliteiten in Europa en de VS. Het team bestaat uit meer dan 350 werknemers die er voortdurend naar streven om de allerbeste 3D-printers, -software en -materialen op de markt aan te bieden om de transitie van de wereld naar lokale digitale productie te versnellen. Kijk voor meer informatie op: www.ultimaker.com

Marcommit
Laura Rijks
ultimaker@marcommit.nl
Laatste van Ultimaker
Ultimaker ondersteunt ziekenhuizen met 3D-printen in coronacrisis

ERIKS kiest Ultimaker voor het opschalen van de 3D-print capaciteit voor OEM- en MRO-klanten

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 3 jaar en 28 dagen

Logo Marcommit
Ultimaker contact

Logo Ultimaker

info@ultimaker.com
  www.ultimaker.com
Ultimaker sociaal

Ultimaker tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix