www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!

Relined verbindt maincubes AMS01 datacenter met Groot-Amsterdam

In september opende datacentrumbedrijf maincubes, na een zeven maanden durende volledige upgrade en modernisering, op feestelijke wijze het nieuwe AMS01 datacenter in Schiphol-Rijk. Via de reeds aanwezige aangelegde Dark Fiber verbinding van Relined Fiber Network is het datacenter ontsloten op een uitgebreid netwerk in de regio Groot-Amsterdam.

Het van oorsprong Duitse bedrijf maincubes heeft haar hoofdkantoor in Frankfurt am Main en maakt deel uit van de Zech Group uit Bremen. De datacenters van maincubes zijn te vinden op verschillende strategische locaties binnen Europa. De strategie van het datacenterbedrijf richt zich op co-locatie in combinatie met de ontwikkeling van ecosystemen in samenwerking met klanten en partners.

Met het nieuwe hypermoderne datacenter in Schiphol-Rijk realiseert maincubes voor een grote diversiteit aan klanten co-locatiediensten voor de opslag van data. Het AMS01 datacenter biedt meer dan 4.400 m2 aan co-locatieruimte, ingericht met de modernste apparatuur en een beschikbaar IT-vermogen van 4.7MW. Hierbinnen kunnen alle relevante IT-technologieën en IT-services geregeld worden.

Het gemoderniseerde datacenter van maincubes is middels via het netwerk van Relined verbonden met het metronetwerk in Amsterdam. Dit netwerk geeft de klanten van maincubes de beschikking over Dark Fiber verbindingen naar andere datacenters in de regio. In de regio Amsterdam biedt Relined verbindingen tegen een scherpe en vaste prijsstelling, die geleverd kunnen worden binnen 1 tot 3 weken. Relined levert daarnaast verbindingen naar de rest van Nederland en Duitsland.

“De gezamenlijke ontwikkeling van digitale ecosystemen met onze partners maakt naast het aanbieden van co-locatie een zeer belangrijk onderdeel uit van onze strategie,” zegt Joris te Lintelo, Director International Business Development bij maincubes. “Relined Fiber Networks is voor ons een ideale netwerkpartner met verbindingen in heel Nederland, naar Duitsland en vanaf 2019 ook richting Denemarken. maincubes en Relined zijn complementair op het gebied van dienstverlening en kunnen onafhankelijk en neutraal van elkaar opereren. Dit staat ons echter niet in de weg om samen de markt op te gaan met een hoogwaardig en interessant aanbod.”

Waar Relined Fiber Network onlangs de uitbreiding van haar netwerk en dienstverlening richting Duitsland realiseerde, zet maincubes met de opening van het AMS01 datacenter in Nederland dezelfde stap in omgekeerde richting. Met de internationale stap van beide bedrijven zijn nu de co-locatiediensten van maincubes en de Dark Fiber diensten van Relined Fiber Network in zowel Nederland als Duitsland beschikbaar voor klanten en partners in beide landen.

EINDE PERSBERICHT

Note voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met Susan Middelwijk, via s.middelwijk@relined.eu of telefonisch via 06 46 34 10 90