www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 42 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

Doxis4 gekwalificeerd als ‘excellent’ in 4 van de 5 toepassingsscenario’s en ‘goed tot excellent’ in het 5e

2018 Gartner Critical Capabilities voor Content Services Platforms

Amsterdam / Berlijn, 12 november 2018 – Gartner waardeert Doxis4 met ‘excellent’ in vier van de vijf toepassingsscenario´s en met ‘goed tot excellent’ in de vijfde ´use case` voor content services platforms. De SER Group verbeterde de score van zijn vlaggenschipproduct Doxis4 ten opzichte van het vorige Gartner rapport.  In de toepassingsscenario´s Document Management en Team Productiviteit eindigde SER´s Doxis4 bij de hoogste drie producten. Dit zijn de belangrijkste conclusies van het onlangs gepubliceerde 2018 Gartner Critical Capabilities voor Content Services Platforms* rapport.

De Critical Capabilities voor Content Services Platforms is een onafhankelijke technologische analyse en onderdeel van het 2018 Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms (CSP) van oktober. In tegenstelling tot het Magic Quadrant dat leveranciers beoordeelt op ability to execute, volledigheid in visie en derhalve op hun marktpositie, wordt in de Critical Capabilities dieper ingegaan op de technologische kenmerken die leveranciers bieden. Gartner, een gerenommeerd bedrijf voor marktanalyse, beoordeelde 20 verschillende content services platforms op hun geschiktheid voor diverse toepassingsgebieden en hun kritische mogelijkheden. Ten opzichte van 2017 behaalde Doxis4 voor nagenoeg elk toepassingsscenario een hogere score.

Doxis4 scoorde vooral goed met de toepassingsscenario´s Document Management en Team Productiviteit. Als de grootste ECM-leverancier van Europa**, is SER trots dat het productplatform Doxis4 bij de hoogste drie in deze twee categorieën eindigt. “We beschouwen onze scores in dit Gartner Critical Capabilities rapport als een bewijs dat we op hetzelfde technologische niveau opereren als de koplopers wereldwijd”, aldus Dr. Gregor Joeris, CTO van de SER Group. “We zijn ervan overtuigd dat onze klanten met Doxis4 een universeel content services platform in handen hebben waarmee ze goed zijn voorbereid op alle mogelijke toepassingsscenario´s.”

Een samenvatting van de belangrijkste conclusies uit het Critical Capabilities report:

Document Management: ‘excellent’
Met een score van 4.32 van 5 in het toepassingsscenario Document Management, vallen de DMS-functionaliteiten van Doxis4 in de categorie ‘excellent’. De SER Group denkt dat deze DMS-functionaliteiten, in combinatie met een moderne gebruikersinterface, bedrijven en hun werknemers effectief ondersteunen bij het op traceerbare manier creëren van en samenwerken aan informatie. Gebruikers hebben talloze opties waarmee ze hun werk individueel kunnen structureren, zoals het ordenen van documenten.

Team Productiviteit: ‘excellent’
SER scoorde 4.13 van 5 in de use case Team Productiviteit, waarmee het eveneens onder de noemer ‘excellent’ valt. Met Doxis4 iRoom hebben bedrijven een tool in handen waarmee individuele applicaties voor samenwerking gecreëerd kunnen worden, zoals een virtuele project- en werkruimte. Teams die verspreid zijn over verschillende locaties, waaronder klanten en partners, kunnen Doxis4 iRoom gebruiken voor het structureren, verwerken en veilig delen van informatie die altijd up-to-date is.

Business Process Applicaties: ‘excellent’
Met een score van 4.13 van 5 behaalde Doxis4 opnieuw de notering “excellent” voor zijn Business Process Applicaties. Deze score is volgens de SER Group voor een groot deel te danken aan cubeDesigner waarmee bedrijven nieuwe ECM-applicaties en workflows snel en met weinig of geen scripting kunnen implementeren. “Overeenkomstig de no-code aanpak kunnen klanten hun eigen digitale oplossingen en processen creëren zodat ze nog sneller hun digitaliseringsdoelstellingen kunnen realiseren”, verklaart Joeris.

Het Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms rapport van oktober 2018 positioneert de SER Group als Challenger. Lees voor meer informatie het rapport.***.

*Gartner, Critical Capabilities for Content Services: Michael Woodbridge, Karen Hobert, 25 oktober 2018; inloggen of betaling vereist voor downloaden van het rapport.

**SER is de grootste ECM aanbieder van Europa volgens recent gepubliceerde cijfers over omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en aantal werknemers.

***Gartner, Magic Quadrant for Content Services Platforms: Karen Hobert, Michael Woodbridge, Monica Basso, 25 oktober 2018; klik voor toegang tot het rapport op deze link: https://www.ser-solutions.com/gartner-mq-csp-2018-download.html

Gartner disclaimer:
Gartner ondersteunt geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekpublicaties wordt genoemd  en adviseert evenmin technologiegebruikers om uitsluitend leveranciers met de hoogste scores of vermelding te selecteren. De onderzoekpublicaties van Gartner zijn gebaseerd op de meningen van Gartner´s onderzoekorganisatie en mogen niet worden opgevat als vaststaand feit. Gartner vrijwaart zich van alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties voor verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over de SER Group:

Het bedrijf SER
  • Grootste Europese softwareleverancier voor Enterprise Content Management *
  • Een van de top vijf software-only ECM-leveranciers wereldwijd
  • Privaat geleid bedrijf
  • Software "Made in Germany"
  • Een "Visionary" in Gartner's Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP)
  • "Strong Performer" in Forrester's ECM Waves™
  • Meer dan 550 medewerkers
  • Meer dan 2,000 klanten wereldwijd; de helft in de DAX 30
  • Grootste ECM-ontwikkelteam in Europa
De Doxis4 software