www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Influx PR & Communicatie

Doxis4 gekwalificeerd als ‘excellent’ in 4 van de 5 toepassingsscenario’s en ‘goed tot excellent’ in het 5e

2018 Gartner Critical Capabilities voor Content Services Platforms

Amsterdam / Berlijn, 12 november 2018 – Gartner waardeert Doxis4 met ‘excellent’ in vier van de vijf toepassingsscenario´s en met ‘goed tot excellent’ in de vijfde ´use case` voor content services platforms. De SER Group verbeterde de score van zijn vlaggenschipproduct Doxis4 ten opzichte van het vorige Gartner rapport.  In de toepassingsscenario´s Document Management en Team Productiviteit eindigde SER´s Doxis4 bij de hoogste drie producten. Dit zijn de belangrijkste conclusies van het onlangs gepubliceerde 2018 Gartner Critical Capabilities voor Content Services Platforms* rapport.

De Critical Capabilities voor Content Services Platforms is een onafhankelijke technologische analyse en onderdeel van het 2018 Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms (CSP) van oktober. In tegenstelling tot het Magic Quadrant dat leveranciers beoordeelt op ability to execute, volledigheid in visie en derhalve op hun marktpositie, wordt in de Critical Capabilities dieper ingegaan op de technologische kenmerken die leveranciers bieden. Gartner, een gerenommeerd bedrijf voor marktanalyse, beoordeelde 20 verschillende content services platforms op hun geschiktheid voor diverse toepassingsgebieden en hun kritische mogelijkheden. Ten opzichte van 2017 behaalde Doxis4 voor nagenoeg elk toepassingsscenario een hogere score.

Doxis4 scoorde vooral goed met de toepassingsscenario´s Document Management en Team Productiviteit. Als de grootste ECM-leverancier van Europa**, is SER trots dat het productplatform Doxis4 bij de hoogste drie in deze twee categorieën eindigt. “We beschouwen onze scores in dit Gartner Critical Capabilities rapport als een bewijs dat we op hetzelfde technologische niveau opereren als de koplopers wereldwijd”, aldus Dr. Gregor Joeris, CTO van de SER Group. “We zijn ervan overtuigd dat onze klanten met Doxis4 een universeel content services platform in handen hebben waarmee ze goed zijn voorbereid op alle mogelijke toepassingsscenario´s.”

Een samenvatting van de belangrijkste conclusies uit het Critical Capabilities report:

Document Management: ‘excellent’
Met een score van 4.32 van 5 in het toepassingsscenario Document Management, vallen de DMS-functionaliteiten van Doxis4 in de categorie ‘excellent’. De SER Group denkt dat deze DMS-functionaliteiten, in combinatie met een moderne gebruikersinterface, bedrijven en hun werknemers effectief ondersteunen bij het op traceerbare manier creëren van en samenwerken aan informatie. Gebruikers hebben talloze opties waarmee ze hun werk individueel kunnen structureren, zoals het ordenen van documenten.

Team Productiviteit: ‘excellent’
SER scoorde 4.13 van 5 in de use case Team Productiviteit, waarmee het eveneens onder de noemer ‘excellent’ valt. Met Doxis4 iRoom hebben bedrijven een tool in handen waarmee individuele applicaties voor samenwerking gecreëerd kunnen worden, zoals een virtuele project- en werkruimte. Teams die verspreid zijn over verschillende locaties, waaronder klanten en partners, kunnen Doxis4 iRoom gebruiken voor het structureren, verwerken en veilig delen van informatie die altijd up-to-date is.

Business Process Applicaties: ‘excellent’
Met een score van 4.13 van 5 behaalde Doxis4 opnieuw de notering “excellent” voor zijn Business Process Applicaties. Deze score is volgens de SER Group voor een groot deel te danken aan cubeDesigner waarmee bedrijven nieuwe ECM-applicaties en workflows snel en met weinig of geen scripting kunnen implementeren. “Overeenkomstig de no-code aanpak kunnen klanten hun eigen digitale oplossingen en processen creëren zodat ze nog sneller hun digitaliseringsdoelstellingen kunnen realiseren”, verklaart Joeris.

Het Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms rapport van oktober 2018 positioneert de SER Group als Challenger. Lees voor meer informatie het rapport.***.

*Gartner, Critical Capabilities for Content Services: Michael Woodbridge, Karen Hobert, 25 oktober 2018; inloggen of betaling vereist voor downloaden van het rapport.

**SER is de grootste ECM aanbieder van Europa volgens recent gepubliceerde cijfers over omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en aantal werknemers.

***Gartner, Magic Quadrant for Content Services Platforms: Karen Hobert, Michael Woodbridge, Monica Basso, 25 oktober 2018; klik voor toegang tot het rapport op deze link: https://www.ser-solutions.com/gartner-mq-csp-2018-download.html

Gartner disclaimer:
Gartner ondersteunt geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekpublicaties wordt genoemd  en adviseert evenmin technologiegebruikers om uitsluitend leveranciers met de hoogste scores of vermelding te selecteren. De onderzoekpublicaties van Gartner zijn gebaseerd op de meningen van Gartner´s onderzoekorganisatie en mogen niet worden opgevat als vaststaand feit. Gartner vrijwaart zich van alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties voor verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over de SER Group:

Het bedrijf SER
  • Grootste Europese softwareleverancier voor Enterprise Content Management *
  • Een van de top vijf software-only ECM-leveranciers wereldwijd
  • Privaat geleid bedrijf
  • Software "Made in Germany"
  • Een "Visionary" in Gartner's Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP)
  • "Strong Performer" in Forrester's ECM Waves™
  • Meer dan 550 medewerkers
  • Meer dan 2,000 klanten wereldwijd; de helft in de DAX 30
  • Grootste ECM-ontwikkelteam in Europa
De Doxis4 software
  • Gestandaardiseerde ECM-software voor grote bedrijven, middelgrote ondernemingen en overheidsdiensten
  • Een uniform ECM-, BPM- en collaboration platform met
    • uitgebreid metadata management
    • talrijke horizontale en verticale oplossingen
    • hybride BPM voor alle bedrijfsprocessen – van ad hoc tot zeer gestructureerd
    • samenwerkingscomponenten voor veilig informatie delen, zowel intern als met externe partners
* Volgens de meest recent gepubliceerde cijfers over de omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en aantal werknemers

Meer informatie: www.ser-solutions.nl

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Laatste van SER Group
SER Software Technology behaalt ISO 9001 certificering

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Naadloze koppeling CRM-systeem Salesforce en ECM-oplossing Doxis4
Fullstaq eerste gecertificeerde Kubernetes adviesbureau in Nederland

Oasen en Schneider Electric bundelen krachten voor betaalbaar duurzaam drinkwater

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Björn Nievergeld door Conclusion Zuyd aangesteld als Manager Implementatie, Transitie en Roadmap

Insider threats kosten organisaties jaarlijks ruim 10 miljoen euro, oplossen duurt gemiddeld 77 dagen

nCipher introduceert cloud-first-architectuur voor beveiliging en controle van public en private clouds

Trivento stelt nieuwe commercieel directeur aan

SentinelOne benoemt Daniel Kollberg als Vice President voor EMEA

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Rabo Corporate Investments stapt in e-scooter deelsysteem GO Sharing

De AVG is een succes! Maar, medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Logo Influx PR & Communicatie
SER Group contact

Logo SER Group

info@ser-solutions.nl
  www.ser-solutions.nl
SER Group sociaal

SER Group tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nl