www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Ivanti lanceert Asset Manager Cloud voor IT Asset Lifecycle Management

Nieuwe oplossing optimaliseert gebruik en prestaties van IT assets en -contracten, van aankoop tot buitengebruikstelling

Den Bosch, 12 november 2018Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt voor beter beheer en betere beveiliging van de digitale werkplek, introduceert Ivanti® Asset Manager Cloud. De asset management oplossing van Ivanti biedt een gedetailleerd overzicht van alle IT assets in elk stadium van de levenscyclus, terwijl ook lease-, garantie- en financiële gegevens bijgehouden worden om ervoor te zorgen dat de assets geoptimaliseerd en beveiligd zijn.

“Uit recent onderzoek is gebleken dat 30% van de vaste IT assets ontbreekt of niet kan worden gevonden1,” zegt Ian Aitchison, Senior Product Director van Ivanti. “Voor veel bedrijven is het weten welke assets ze hebben en waar ze zijn, slechts het topje van de IT asset ijsberg. Het is ook van essentieel belang om contracten, compliance en eigendomskosten bij te houden. Ivanti Asset Manager Cloud monitort en rapporteert deze aspecten, evenals welke hardware moet worden gekocht, bijgewerkt en onderhouden. Dit stelt de IT-afdeling in staat om vooruit te plannen, overhaaste inkoopbeslissingen te vermijden en het gebruik van IT assets op operationeel en fiscaal gebied te optimaliseren. Het biedt de ondersteuning die ondernemingen nodig hebben om hun IT assets succesvol te beheren.”

Ivanti Asset Manager Cloud is gebouwd voor volledige IT asset optimalisatie en omvat:
  • Asset manager repository. Maakt consistent beheer mogelijk - van inkoop tot inkooporder, ontvangst, implementatie en verwijdering. Maakt ook de toewijzing van assetgegevens mogelijk, inclusief identificatiegegevens, levenscyclusstatus, voorraad, locatie en garantie-informatie.
  • Krachtige functionaliteit voor het importeren van asset data. Biedt ingebouwde ondersteuning voor discovery-bronnen, waaronder Ivanti Endpoint Manager, Ivanti Data Center Discovery en barcodescans. Gebruikers beschikken over automatisch ingevulde en geconsolideerde assetdata en vergelijken eenvoudig actuele en ontdekte assetwaarden. Afstemming van discrepanties in assetlocaties wordt vereenvoudigd door de te generen uitzonderingsrapporten.
  • Inzicht in kosten en contracten. Wijst financieel eigendom toe voor IT-uitgavenrapportage en neemt het giswerk weg uit assetvernieuwing door de leeftijd en waarde van assets te berekenen en te volgen. Met Ivanti Asset Manager Cloud kunnen bedrijven alle contracten die gekoppeld zijn aan individuele assets in hun omgeving bekijken en beheren.
  • Productcatalogus in één oogopslag. Biedt zicht op gekochte en toegewezen assets, huidige voorraadniveaus of actieve bestellingen om de snelheid van levering te verhogen en tegelijkertijd het aantal servicedeskcalls te verminderen.
Ivanti Asset Manager Cloud biedt verbeterd leveranciersbeheer en slaat leveranciersinformatie op om ervoor te zorgen dat bedrijven hun leveranciers effectief beheren, het risico verminderen en het maximale uit hun investeringen halen. Out-of-the-box rapporten en dashboards kunnen worden geconfigureerd voor de specifieke rollen van het assetmanagementteam en zijn ontworpen om vanaf dag één effectief te zijn.

Daarnaast verbetert Ivanti Asset Manager Cloud de processen en het beleid voor verandermanagement door statusupdates te bieden aan IT-assets om de productiviteit te maximaliseren. De oplossing deelt een centrale repository met de servicemanagement CMDB van het bedrijf en zorgt zo voor accurate, actuele informatie. Asset Manager Cloud kan ook worden geïntegreerd met Ivanti Service Manager voor eenvoudig verzoekbeheer en biedt eindgebruikers een uitgebreide zelfbedieningservaring waarmee ze eenvoudig door een goedgekeurde servicecatalogus kunnen navigeren, waardoor de druk op IT-medewerkers wordt verlicht.Ivanti Asset Manager Cloud wordt gehost op Ivanti's multi-tenant, cloudgebaseerde technologieplatform dat ISO 27001-gecertificeerd is. Ivanti is een actief lid van de Cloud Security Alliance (CSA), 's werelds toonaangevende organisatie voor het definiëren en verspreiden best practices voor een veilige cloud-computing-omgeving.

Ivanti Asset Manager Cloud is per direct beschikbaar. Kijk voor meer informatie op https://www.ivanti.com/products/asset-manager.

1 M. Day en S. Talbot, "Data Validation the Best Practice for Data Quality in Fixed Asset Management," (White Paper) Asset Management Resources

Ivanti: The Power of Unified IT
Ivanti brengt IT en Security samen, voor het beter beheren en beveiligen van de digitale werkplek. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Het uitgebreide portfolio van Ivanti omvat oplossingen voor IT Security, IT Service Management (ITSM), IT Asset Management (ITAM), Unified Endpoint Management (UEM) en Data & Analytics. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.com en volg ons op @IvantiBenelux.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst