www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 180 dagen geleden)
PR: Marcommit

Nederlanders beginnen in de herfst al met kerstshoppen

Amsterdam, 9 november 2018 - De kerstkriebels zijn al vroeg voelbaar bij winkelend Nederland. Ruim een vijfde van de Nederlandse shoppers (21%) geeft aan dat ze in het begin van de herfst al starten met shoppen voor kerst. Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index. Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, heeft dit onderzoek onlangs uit laten voeren onder ruim 1.000 consumenten in Nederland. De inkopen voor de feestdagen doet men graag vanuit het comfort van het eigen huis. Uit de Index blijkt dat 47 procent van de shoppers artikelen of cadeaus voor de feestdagen online koopt. Vrouwen (49%) doen dit iets vaker dan mannen (45%). Ook voor Sinterklaas laten de consumenten zich online bedienen: 23 procent winkelt de complete surprise via webshops bij elkaar.

Cadeaukoopjes scoren tijdens de shopfeestdagen
Veel consumenten grijpen de in populariteit groeiende shopfeestdagen, Singles Day (11 november), Black Friday (23 november) en Cyber Monday (26 november), aan om inkopen voor de feestdagen te doen. Uit het onderzoek blijkt dat een derde (31%) van de Nederlandse consumenten wacht met het plaatsen van een aankoop tot de sale op Black Friday, Cyber Monday en Singles Day start. Op deze dagen lopen de emoties vervolgens hoog op: 14 procent van de Nederlandse consumenten is bereid iemand te duwen om het allerlaatste item te grijpen tijdens een Black Friday sale. Mannen zijn hier veel sneller toe bereid (19%) dan vrouwen (9%).

Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra bij Klarna: “Het einde van het jaar is een prijzige periode voor veel Nederlanders, met alle feestdagen en diners die op de planning staan. Om die reden worden de cadeaus en andere feestbenodigdheden al in grote getalen geshopt op Singles Day, Black Friday en Cyber Monday. Webshops bieden een rustiger alternatief voor de hectische fysieke winkels op deze dagen. Om de conversie in deze periode te verhogen, is het voor webwinkeliers van belang dat zij op scherp staan. Zorg bijvoorbeeld voor een aantal concurrerende aanbiedingen om consumenten naar de website te krijgen.”

In het whitepaper ‘Snelcursus: van webwinkelier tot hulpsinterklaas in 11 tips’ staan praktische tips voor webwinkeliers over hoe zij het beste op deze periode in kunnen spelen. Het whitepaper is nu online beschikbaar.

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met 100.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Marcommit
Lisanne van der Drift
035-5822730 of 06- 57552986
klarna@marcommit.nl
Laatste van Klarna
Vier op de tien millennials gebruikt nieuwe technologie om meer inzicht te krijgen in de eigen financiën

Lady Gaga zegt 'ja' tegen zichzelf… Met Klarna als ringdrager

Klarna steekt middelvinger op tegen oude tradities met limited edition ringen
Verstreken tijd: 2 jaar en 180 dagen

Logo Marcommit
Klarna contact

Logo Klarna

www.klarna.com/nl
Klarna sociaal

Klarna tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Red Hat
Logo Thales
Logo Bynder B.V.