www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 120 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

SER Group gepositioneerd als Challenger in het 2018 Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Nieuw: Gartner Magic Quadrant voor CSP 2018

Amsterdam / Berlijn, 8 november 2018 – Gartner heeft de SER Group gepositioneerd als Challenger in het onlangs gepubliceerde 2018 Magic Quadrant voor Content Services Platforms (CSP)*. De SER Group heeft deze positionering – als enige Europese ECM-leverancier – te danken aan de sterke internationale marktpenetratie, duidelijke visie en diversiteit in producteigenschappen.

Opnieuw is de SER Group in het Magic Quadrant erkend; vorig jaar als Visionair dit jaar als Challenger. “Door onze erkenning als Challenger breidt De SER Group zijn positie verder uit in de internationale markt van toonaangevende leveranciers van content services”, verklaart Morad Rhlid, Managing Director van SER Solutions International GmbH. “Onze Challenger positionering linksboven in het Magic Quadrant is voor ons het bewijs dat we onze groeidoelstellingen hebben behaald en het imago van Doxis4 als internationaal merk is gevestigd.”

“Met de productscore `excellent’ in 4 van de 5 toepassingsscenario´s en een `goed tot excellent´ score in het vijfde toepassingsscenario van Gartner´s Critical Capabilities rapport, is de opschuiving naar het Challenger quadrant in onze ogen een bewijs dat de ‘ability to execute’ van de SER Group duidelijk is verbeterd”, stelt dr. Gregor Joeris, CTO van de SER Group. “Bij ons draait alles om het nog succesvoller maken van onze klanten. Het feit dat we in het Challenger quadrant als tweede zijn gepositioneerd vanwege onze volledigheid in visie, verbaast ons niet; onze visie op content services en verwerking is gebaseerd op uitbreidbaarheid, federation en intelligentie. Doxis4 verenigt ervaringen en processen.”

Doxis4 scoort ‘excellent’
SER is van mening dat de topkwaliteit van Doxis4 een belangrijke reden is voor het behalen van de Challenger positie in het 2018 Magic Quadrant voor Content Services. De 2018 Gartner Critical Capabilities for Content Services Platforms**, een begeleidend rapport bij het Magic Quadrant, bestaat uit een gedetailleerde analyse van 20 verschillende platforms voor content services op basis van technische eigenschappen. Ten opzichte van vorig jaar heeft Doxis4 beter gescoord. Daarnaast beoordeelt Gartner de softwareplatforms op basis van de verschillende toepassingsmogelijkheden. In vier van de vijf toepassingsscenario´s scoorde de SER Group ‘excellent’. In het vijfde toepassingsscenario werden de mogelijkheden van Doxis4 gekwalificeerd als ‘goed tot excellent’. “De succesvolle vermelding in het Challenger quadrant van het Gartner Magic Quadrant en de behaalde scores in de Critical Capabilities, is voor ons het bewijs dat we gelijk hadden toen we een aantal jaren geleden besloten om te focussen op de ontwikkeling van Doxis4 tot een echt content services platform”, aldus Joeris.

Klanten bevelen Doxis4 aan
De talloze positieve klantbeoordelingen in de Gartner Peer Insights*** zijn volgens ons ook een weerspiegeling van de excellente productoplossingen van de SER Group. Uiteenlopende bedrijven, van regionaal tot internationaal en van middelgroot tot groot, vinden dat zij met Doxis4 goed uitgerust zijn voor een effectieve implementatie van hun digitale transformatie.

Met een gemiddelde score van 4.3 van 5.0, op basis van 38 beoordelingen (vanaf 30 oktober 2018), denken wij dat de SER Group zich duidelijk van de markt onderscheidt.

*Gartner, Magic Quadrant for Content Services Platforms: Karen Hobert, Michael Woodbridge, Monica Basso, 25 oktober 2018; klik voor toegang tot het rapport op deze LINK: https://www.ser-solutions.com/gartner-mq-csp-2018-download.html

**Critical Capabilities for Content Services: Michael Woodbridge, Karen Hobert, 25 oktober 2018; inloggen of betaling vereist voor downloaden van het rapport.

Disclaimers

Gartner ondersteunt geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekpublicaties wordt genoemd  en adviseert evenmin technologiegebruikers om uitsluitend leveranciers met de hoogste scores of vermelding te selecteren. De onderzoekpublicaties van Gartner zijn gebaseerd op de meningen van Gartner´s onderzoekorganisatie en mogen niet worden opgevat als vaststaand feit. Gartner vrijwaart zich van alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties voor verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

***Peer reviews vanaf 30 Oktober 2018; https://www.gartner.com/reviews/market/content-services-platforms/vendor/ser-group?timeFilter=12

Gartner Peer Insights reviews zijn de subjectieve meningen van individuele eindgebruikers op basis van hun eigen ervaringen en vertegenwoordigen niet de opvattingen van Gartner of zijn partners.

Over de SER Group:

Het bedrijf SER
  • Grootste Europese softwareleverancier voor Enterprise Content Management *
  • Een van de top vijf software-only ECM-leveranciers wereldwijd
  • Privaat geleid bedrijf
  • Software "Made in Germany"
  • Een "Visionary" in Gartner's Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP)
  • "Strong Performer" in Forrester's ECM Waves™
  • Meer dan 550 medewerkers
  • Meer dan 2,000 klanten wereldwijd; de helft in de DAX 30
  • Grootste ECM-ontwikkelteam in Europa
De Doxis4 software
  • Gestandaardiseerde ECM-software voor grote bedrijven, middelgrote ondernemingen en overheidsdiensten
  • Een uniform ECM-, BPM- en collaboration platform met
    • uitgebreid metadata management
    • talrijke horizontale en verticale oplossingen
    • hybride BPM voor alle bedrijfsprocessen – van ad hoc tot zeer gestructureerd
    • samenwerkingscomponenten voor veilig informatie delen, zowel intern als met externe partners
* Volgens de meest recent gepubliceerde cijfers over de omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en aantal werknemers

Meer informatie: www.ser-solutions.nl

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Laatste van SER Group
SER Group stelt kosteloos pragmatische Doxis4 Universal Workspace SaaS-oplossing beschikbaar

SER Software Technology behaalt ISO 9001 certificering

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms
Wereldleider in beveiliging van mobiele apparaten en apps, Zimperium, sluit distributie-overeenkomst met Distology

THE BRISTOL GROUP en Guardian360 sluiten partnership voor de levering van continue veiligheidsscans in Duitsland

Frontline Solutions her-certificeert zich voor ISO27001

IFS uitgeroepen tot Leider in Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Field Service Management

Slechts 5 procent vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Zyxel introduceert tri-mode beheer met nieuwe hybride switch

Heijmans gaat langdurige IT-samenwerking aan met Conclusion

BOYS WITH BRAINS NU IN 17 LANDEN IN EUROPA ACTIEF

Broad Horizon neemt Data Management Professionals over

Razer DeathAdder V2 nu beschikbaar in mini-variant

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Werknemers bereid tot langere trips als zakenreizen daarmee duurzamer worden

Spotify lanceert ‘Soundtrack Your Workout’

Behoefte aan Tech-oplossingen ter voorkoming van COVID-19 groeit in vastgoedsector

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nederland dreigt toppositie binnen Europese startup ecosystemen te verliezen

ZIVVER lanceert veilig en betaalbaar videobellen

ICT GROUP CONVENES EXTRAORDINARY MEETING OF SHAREHOLDERS
Verstreken tijd: 2 jaar en 120 dagen

Logo Influx PR & Communicatie
SER Group contact

Logo SER Group

info@ser-solutions.nl
  www.ser-solutions.nl
SER Group sociaal

SER Group tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel