www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2470 volgers blijven op de hoogte!

Medius verbetert cashflowbeheer voor CFO’s met innovatief dashboard

Den Bosch, 8 november 2018 - Medius, marktleider op het gebied van automatisering van inkomende facturen, lanceert een nieuw dashboard voor haar product MediusFlow. Deze innovatie stelt CFO's en financiële professionals in staat om inzage in en controle te hebben over het meest waardevolle bezit van hun organisatie: de cashpositie.

In veel gevallen lopen cashflow rapportages het risico dat ze onnauwkeurig of outdated zijn vanwege inefficiënte factuurverwerkingsprocessen en het niet kunnen extraheren van data uit de crediteurenadministratie. Met de nieuwe CFO Dashboard-functionaliteit stelt MediusFlow de juiste data beschikbaar op het juiste moment.

Toegang tot de juiste data is een must voor controle
Up-to-date en accurate data is de enige manier om echte controle te krijgen over de financiële situatie van een bedrijf. De nieuwe functionaliteit in MediusFlow combineert big data, verkregen uit de cloud-oplossing op basis van benchmarks uit de industrie, met realtime inzage in de prestaties van het bedrijf in één overzichtelijk dashboard.

Het CFO-dashboard biedt inzicht in belangrijke financiële statistieken in een gebruikersvriendelijke indeling, waaronder:
  • Cashflow-impact van leveranciersfacturen, voor realtime- en trendanalyse
  • Huidig uitstaand factuursaldo als een trend voor de komende 12 maanden of in verhouding tot de totale uitgaven per maand
  • Ouderdomsanalyse van openstaande facturen voor realtime- en trendanalyse
  • Overzicht achterstallige facturen met uitsplitsing van bedragen die gereed zijn om te worden betaald en bedragen die nog in de workflow zitten
"Het CFO-dashboard helpt mij en mijn collega’s op de financiële afdeling om een volledig overzicht van de huidige verplichtingen van het bedrijf te verkrijgen. Tevens begrijpen we hierdoor de impact van de openstaande facturen op onze cashflow en netto werkkapitaal", zegt Anders Fohlin, CFO bij Medius. "Bovendien laten de benchmarks in het dashboard ons zien waar onze verbeterpunten liggen of potentiële problemen kunnen optreden."

Crediteurenadministratie als informatiebron voor zakelijke beslissingen
De nieuwe dashboardfunctionaliteit geeft de mogelijkheid om de crediteurenadministratie als bron voor het nemen van zakelijke beslissingen te gebruiken. De gegevens die in de crediteurenadministratie zitten, zijn van groot belang voor de financiële rapportages, met name voor de cashflow-, werkkapitaal- en aansprakelijkheidsrapportages.

Gegevens over crediteuren bieden ook inzichten voor het vastleggen van leverancierskortingen, het optimaliseren van uitgaven en het verbeteren van de procesefficiëntie. Hiermee is de crediteurenadministratie een belangrijke informatiebron voor de rest van de organisatie.

"Het wordt tijd dat we ons realiseren dat het beschouwen van de crediteurenadminstratie als een puur transactioneel verwerkende afdeling voorbij is", zegt Daniel Saraste, VP Product Marketing bij Medius. "Integendeel, zij leveren een belangrijke bijdrage aan het verkrijgen van tijdige en gedetailleerde data voor de financiële rapportages en ondersteunen uiteindelijk de sturing en groei van het bedrijf."

Over Medius
Medius is een toonaangevende leverancier van cloud oplossingen voor het automatiseren van de verwerking van inkomende facturen. De oplossing MediusFlow automatiseren en vereenvoudigen het volledige crediteurenproces, waardoor een ongekend niveau van werkelijk contactloze factuurverwerking, verkorte doorlooptijden, meer controle en verbeterde zichtbaarheid van financiële meetwaarden mogelijk wordt. Het bedrijf heeft meer dan 2.500 klanten wereldwijd, waaronder Marc Jacobs, Toyota, Elekta, Prenatal en Intersport, die jaarlijks meer dan 52 miljoen facturen verwerken.

Medius is opgericht in 2001 en is eigendom van de wereldwijde beleggingsfirma Marlin Equity Partners. Het bedrijf heeft meer dan 220 medewerkers die werken vanuit kantoren in Zweden (HQ), de Verenigde Staten, Australië, Denemarken, Noorwegen, Nederland en Polen.

Meer informatie:
Yvonne Jans