Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Arrow Electronics sluit distributieovereenkomst met storage-aanbieder Cloudian

Houten, 7 november 2018 – Arrow Electronics, een wereldwijde technologieleverancier, en Cloudian, een vooraanstaand leverancier van file- en object storage oplossingen, hebben een distributieovereenkomst gesloten. Deze stelt Arrow in staat stelt om Cloudian’s HyperStore Scale-out storage systeem aan te bieden in de hele Benelux regio. Dankzij Cloudian’s schaalbare opslagsystemen kan Arrow inspelen op de groeiende vraag in de regio’s.

Cloudian helpt klanten bij het opslaan, vinden en beschermen van enorme hoeveelheden ongestructureerde data in één opslagomgeving die geo-gedistribueerd en in de cloud geïntegreerd kunnen worden.

Volgens IDC groeide de wereldwijde markt voor bedrijfsopslag in het eerste kwartaal van 2018 met 34,4 procent per jaar ten opzichte van het jaar daarvoor en bereikte meer dan 52 miljard dollar aan jaaromzet. Deze overeenkomst stelt Arrow in de gelegenheid zijn klanten in de Benelux een vereenvoudigde en schaalbare manier van gegevensbeheer in zowel private als publieke clouds over de hele wereld aan te bieden als één enkele gemeenschappelijke opslaglocatie via Cloudian HyperStore.

“De Cloudian oplossingen zijn uniek,” aldus Bart van Rheenen, Managing Director van Arrow Enterprise Computing Solutions in de Benelux. “Ze bieden de flexibiliteit, schaalbaarheid, betrouwbaarheid en beschikbaarheid die eerder alleen bij publieke cloudleveranciers beschikbaar was, maar dan vanuit eigen beheer. Daarnaast integreert Cloudian naadloos met toepassingen van vele vendoren in ons portfolio. Een zeer waardevolle additie waar de markt ongetwijfeld van zal profiteren.”

“De samenwerking van Cloudian met Arrow is een groot onderdeel van onze verdere groei in de Benelux en in de hele EMEA-regio”, aldus Jacco van Achterberg, VP EMEA bij Cloudian. “De hoeveelheid ongestructureerde data groeit in alle sectoren in een ongekend tempo, waardoor adequate opslag vaak kostenintensief en complex is. Cloudian zet zich in voor de ondersteuning van hoogwaardige kanaalklanten die de mogelijkheden van schaalbare objectopslag begrijpen. Met Arrow als distributeur in de Benelux kunnen we bedrijven een geavanceerde oplossing bieden voor de volgende generatie van computergebruik, die wordt gedreven door door technologische ontwikkelingen zoals IoT en machine learning”.

Over Arrow
Arrow Electronics is een wereldwijde leverancier van producten, diensten en oplossingen aan industriële en commerciële gebruikers van elektronische componenten en bedrijfscomputingoplossingen. Arrow fungeert als een supply channel partner voor meer dan 150.000 fabrikanten van apparatuur, value-added resellers, contractfabrikanten en commerciële klanten via een wereldwijd netwerk. Het bedrijf heeft meer dan 300 verkoopfaciliteiten en 45 distributiecentra en centra met toegevoegde waarde, die meer dan 80 landen bedienen.

Over Cloudian
Cloudian zet informatie om in inzicht met een hyperscale datastructuur waarmee klanten gegevens van hun hele organisatie overal ter wereld kunnen opslaan, vinden en beschermen. Cloudian data management oplossingen brengen cloud technologie en efficiëntie naar het datacenter met data duurzaamheid zonder compromis, intuïtieve management tools en de meest compatibele S3 API van de industrie. Cloudian en haar ecosysteem van partners helpen Global 1000 klanten om ongestructureerd gegevensbeheer te vereenvoudigen, terwijl ze zich ondertussen voorbereiden op de eisen voor AI en het machine-learning toepassingen van morgen.