VMware neemt Heptio over om enterprise adoptie van Kubernetes te versnellen in “on-premise” omgevingen en in omgevingen met meerdere clouds

Barcelona –Vandaag bij VMworld 2018 Europe heeft VMware, Inc. (NYSE: VMW) aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname van Heptio, een marktleider in het open Kubernetes-ecosysteem. De producten en expertise van Heptio helpen organisaties bij het inzetten en operationaliseren van Kubernetes. Voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.

VMware levert al PKS (een gezamenlijke oplossing van VMware en Pivotal), het meest uitgebreide Kubernetes-portfolio in de branche welke use cases van klantengebruik omvat voor on-premise implementatie en als een cloudservice. PKS stelt organisaties in staat Kubernetes te bedienen en hun moderne applicaties op een cloud-agnostische manier te gebruiken. Na afronding van de acquisitie zullen de Kubernetes-oplossing, expertise en community-leiderschap van Heptio het VMware-portfolio verbeteren en de adoptie door bedrijven van Kubernetes verder versnellen.

"Kubernetes is in opkomst als een open framework voor multi-cloud-infrastructuur waarmee organisaties in bedrijven moderne applicaties kunnen draaien", aldus Paul Fazzone, senior vice president en general manager, Cloud Native Apps Business Unit bij VMware. “Heptio-producten en -diensten zullen de inspanningen van VMware versterken en worden toegevoegd aanPKS met als doel Kubernetes te vestigen als de defacto standaard voor infrastructuur over verschillende clouds. We zijn heel blij dat het Heptio-team zich bij VMware zal voegen om ons te helpen klanten te begeleiden bij hun overstap naar een multi-cloudwereld."

Industrie perspectief op het nieuws
"Heptio heeft een ongelooflijk getalenteerd team en een opwindend portfolio van producten die bij het sluiten van de overname de reis van Pivotal en VMware klanten richting cloud native software zal versnellen. VMware en Pivotal hebben gezamenlijkPKS ontwikkeld, waardoor bedrijven effectiever moderne applicaties kunnen bouwen en uitvoeren. We zijn erg blij dat Heptio zich bij VMware kan aansluiten en kijken er naar uit samen met hen te werken aan meer innovatie, "zegt Ian Andrews, Senior Vice President, producten en marketing, Pivotal.

Over Heptio
Heptio ontketent de technologiegedreven onderneming met producten en diensten waarmee klanten het volledige potentieel van Kubernetes kunnen realiseren en IT kunnen omvormen tot een bedrijfsversneller. De training, ondersteuning en professionele services van het bedrijf versnellen de integratie van Kubernetes en gerelateerde technologieën in de structuur van enterprise IT, terwijl de producten de kosten en complexiteit van het runnen van deze systemen in productieomgevingen verlagen. Ga voor meer informatie naar heptio.com.

Over VMware
VMware is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, en helpt organisaties hun digitale transformatie te versnellen. VMware stelt klanten in staat een software-defined aanpak toe te passen op business en IT met zijn cross-cloud architecture en oplossingen voor het datacenter, mobility en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar en heeft wereldwijd meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Palo Alto, Californië.

VMware
Ron Grevink
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: rgrevink@vmware.com

Whizpr
Paul Maris / Milan Vaassen
E-mail: vmware@whizpr.nl

Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements including, among other things, statements regarding VMware's intention to acquire Heptio; the expected benefits of the acquisition; the anticipated closing of the acquisition in fiscal Q4 2019; the expected impact on fiscal 2019 operating results; and the expected complementary nature and strategic advantages of combined product and solutions offerings after close. These forward-looking statements are subject to the safe harbor provisions created by the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Actual results could differ materially from those projected in the forward-looking statements as a result of certain risk factors, including but not limited to: (i) the ability of the parties to satisfy closing conditions to the acquisition on a timely basis or at all; (ii) market conditions, regulatory requirements and other corporate considerations that could affect the timing and closing conditions to the acquisition; (iii) the ability to successfully integrate acquired companies and assets into VMware; (iv) VMware's customers' ability to accept emerging technology and to transition to new products and computing strategies; (v) competitive factors, including but not limited to entry of new competitors into the industries in which VMware competes, and new product and marketing initiatives by VMware's competitors; (vi) VMware's ability to enter into and maintain strategically effective partnerships; (vii) rapid technological changes in the virtualization software and cloud, end user and mobile computing industries; (viii) changes to product and service development timelines; (ix) VMware's ability to protect its proprietary technology; (x) VMware's ability to attract and retain highly qualified employees; (xi) adverse changes in general economic or market conditions; (xii) changes in VMware's financial condition; and (xiii) VMware's relationship with Dell Technologies and Dell's ability to control matters requiring stockholder approval. These forward-looking statements are made as of the date of this press release, are based on current expectations and are subject to uncertainties and changes in condition, significance, value and effect as well as other risks detailed in documents filed with the Securities and Exchange Commission, including VMware's most recent reports on Form 10-K and Form 10-Q and current reports on Form 8-K that we may file from time to time, which could cause actual results to vary from expectations. VMware assumes no obligation to, and does not currently intend to, update any such forward-looking statements after the date of this release.

VMware and VMworld are registered trademarks or trademarks of VMware, Inc. in the United States and other jurisdictions. This article may contain hyperlinks to non-VMware websites that are created and maintained by third parties who are solely responsible for the content on such websites.