www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 44 dagen geleden)
PR: Marcommit

Black Friday en Cyber Monday in 2018 voor het eerst groter dan Kerst

SendCloud voorspelt verdriedubbeling pakketverzendingen in week van Cyber Monday

Eindhoven, 6 november 2018 – Volgens SendCloud, de all-in-one verzendtool voor webshops, wordt de week van Cyber Monday (26 november) de drukste week voor het verzenden van pakketten in 2018. Het aantal webshoporders zal maar liefst verdriedubbelen ten opzichte van een reguliere week. Hiermee stijgt het vanuit Amerika overgewaaide fenomeen uit boven het aantal webshoporders in de week van Kerst 2018. Overall voorspelt SendCloud dat het aantal webshoporders in 2018 met 26 procent groeit ten opzichte van 2017. De organisatie doet deze voorspellingen op basis van historische data en trends van dit jaar.

Amerikaanse feestdagen in opmars
Hoewel de feestdagenperiode altijd druk is voor webwinkels, zwaaien Kerst en Sinterklaas hier niet meer de scepter. Amerikaanse feestdagen zijn bezig aan een grote opmars. Black Friday (23 november) en Cyber Monday zullen samen een sterke impact op het totale volume pakketverzendingen hebben. Waar de groei vorig jaar 170 procent was, zal dit naar verwachting nu 190 procent zijn. Ook Singles Day (11 november), de vorig jaar door Bol.com geïntroduceerde feestdag, stijgt in populariteit en groeit met 20 procent. De groei in pakketverzendingen rondom Sinterklaas blijft enigszins achter – hier voorspelt SendCloud een stijging van vijf procent ten opzichte van 2017.

Drukste dag valt een week voor Kerst
De verwachting is dat de drukste dag van 2018 op 17 december valt, een week voor Kerst. Hier wordt in vergelijking met een reguliere dag in 2018 een verdriedubbeling in webshoporders verwacht. Vorig jaar was de drukste dag 18 december. Daarnaast voorziet SendCloud ook dat 24 december, de dag van Kerstavond, druk gaat worden. Hoewel er met Same Day Delivery nog wel in de avond geleverd wordt, bestaat er vanwege de drukte een risico dat consumenten zonder kerstcadeaus komen te zitten als ze te laat bestellen.

Afhaalpunten verlichten druk
De groei in webshoporders leidt ertoe dat pakketbezorgers het steeds drukker krijgen. Hierdoor bestaat de kans dat pakketjes met vertraging worden geleverd. Sabi Tolou, CCO en co-founder van SendCloud: “Op dit moment vindt slechts 20 procent van alle bezorgingen via afhaalpunten plaats. Tijdens de feestdagen is dit voor consumenten echter dé oplossing om pakketten zonder vertraging te ontvangen. Het is belangrijk dat zij zich hier bewust van worden. Daarnaast moet de consument rekening houden met langere levertijden. Op tijd bestellen is dus van cruciaal belang.”

---

Noot voor de redactie: bijgevoegd een afbeelding van de piek in pakketbezorgingen tijdens de feestdagen in 2016, 2017 en 2018.

Over SendCloud
Een tijdrovend en duur verzendproces heeft drie vrienden met een webshop geïnspireerd om SendCloud op te richten. De verzendtool van SendCloud helpt online retailers groeien, door het verzendproces te optimaliseren. Door de plug en play integraties met meer dan 25 shopsystemen kunnen webwinkels hun volledige verzend- en retourproces automatiseren en pakketten wereldwijd versturen. Van het combineren van verzendopties in de checkout en het verhogen van conversie, het printen van verzendlabels, het versturen van klantnotificaties tot aan het verwerken van Europese retouren. In vijf jaar tijd is SendCloud, winnaar van de Technology Fast 50 2017 met een omzetgroei van 5463%, uitgegroeid tot een van de snelst groeiende tech-bedrijven van Europa en actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.

Marcommit
Maaike de Boer
sendcloud@marcommit.nl
Laatste van SendCloud
Pakketdrukte nog nooit zo groot als tijdens komende feestmaanden

Black Friday en Cyber Monday in 2018 voor het eerst groter dan Kerst

SendCloud en Sandd2me maken samen levering op maat voor iedere webshop mogelijk
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 3 jaar en 44 dagen

Logo Marcommit
SendCloud contact

Logo SendCloud

SendCloud sociaal

SendCloud tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric