www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 88 dagen geleden)
PR: LVTPR

Extreme Networks zorgt voor agile mindset en automatisering binnen nieuwe datacenteroplossingen

Beperkt risico’s, vereenvoudigt beheer van datacenter-upgrades door cross-domain IT-automatisering, single pane of glass-beheer, vergaand inzicht in en analytics voor multi-vendor netwerken

Utrecht, 5 november 2018 – Datacenterteams voelen steeds meer druk om bij te blijven met de vraag vanuit de business, maar monolithische technologie-stacks, beperkt inzicht en veel handmatige processen zorgen voor beperkingen. Om klanten te helpen die op te heffen, lanceert Extreme Networks, Inc.(Nasdaq: EXTR) de route naar een nieuw, flexibel datacenter. Een dergelijk datacenter stelt organisaties in staat om in hun eigen tempo te automatiseren op basis van cross-domain IT-automation, -beheer, -inzicht en -analyse-tools, die te gebruiken zijn in netwerken van elke willekeurige leverancier.

Nieuwe hardware en software binnen de Agile Data Center-oplossing van Extreme bieden de noodzakelijke tools om met automation te starten, ongeacht op welk punt de organisatie staat in de transitie naar een nieuw datacenter. Veilige plug-and-play-technologie combineert het beste van door Extreme overgenomen datacenter-networking- en automation-tools met de krachtige beheer-, analytics- en security-mogelijkheden van Extreme voor het terugdringen van risico en complexiteit. Hiermee zijn multi-vendor omgevingen en legacy-architecturen die in transitie zijn, te beheren.

Voordelen zijn onder meer:
  • Cross-domain IT-automation: Extreme Workflow Composer, powered by StackStorm, voorziet in op maat te maken cross-domain, multi-vendor IT-automation met volledige integratie van compute-, storage-, security- en netwerk-resources.
  • Automation op basis van een eigen tempo: Extreme Embedded Fabric Automation maakt het mogelijk om met plug-and-play binnen enkele seconden een datacenter-fabric te creëren, ongeacht de omvang – zonder de noodzaak van additionele software of servers. Klanten kunnen in hun eigen tempo automation inzetten met behulp van op maat te maken workflows. Deze zijn te creëren met populaire tools zoals Ansible. Ook is het mogelijk om met Extreme Workflow Composer over te stappen op volledige IT-automation.
  • Single pane of glass-beheer: Extreme Management Center biedt end-to-end, multi-vendor beheer- en monitoring-mogelijkheden binnen het gehele netwerk – van de vaste of draadloze edge en campus tot aan het datacenter. Dat dringt de tijd die nodig is voor beheer terug en versnelt de probleemoplossing.
  • Inzicht waar en wanneer dat nodig is: ExtremeAnalytics biedt end-to-end inzicht in applicaties en telemetriegegevens voor campus, datacenter en tussen VM’s op hosts en naar de cloud. Dat stelt beheerders in staat om de business met behulp van realtime informatie te ondersteunen in het nemen van de juiste beslissingen. Een virtuele sensor legt informatie over verkeer op en tussen virtuele VMware-instances vast zonder het netwerk te vertragen. De gast-VM-mogelijkheid van de SLX-switch- en routerfamilie Extreme biedt netwerkbeheerders gedistribueerde analysemogelijkheden voor on-box analyses.
  • Netwerkaanpasbaarheid en -flexibiliteit: De open en vendor-onafhankelijke architectuur van Extreme voorkomt lock-in. Het biedt de basis voor een netwerk dat zich snel en makkelijk aanpast aan wisselende eisen als gevolg van digitale transformatie. Naadloze VMware vCenter-integratie versnelt de inzet van applicaties door zero-touch VM-discovery, VM-mobiliteit en VM-servermigratie.
  • Hardware voor ieder type gebruik: De SLX switching-en routingplatforms van Extreme vormen de basis voor het moderne datacenter. Nieuwe SLX 9030 leaf-switches, ontwikkeld voor verbeterde Top of Rack-switching, en de SLX 9640-router voor schaalbare, en krachtige border routing en Data Center Interconnect (DCI) versterken een al robuust en compleet portfolio.
Jon Dyson, Vice President of Network Infrastructure, Piksel
“Wij gebruiken de carrier-class SLX-datacenteroplossingen voor border routing, het bieden van cloudconnectiviteit aan verschillende public-cloudproviders voor onze klanten en voor het voorzien in interconnectiviteit tussen onze eigen datacenters. Het is onze ervaring dat de innovatieve netwerk-automationmogelijkheden van Extreme en van de SLX-producten de flexibiliteit en analysebehoeften van digitale organisaties vergroten.”

Brad Casemore, Vice President of Research for Datacenter Networks, IDC
“Datacenternetwerken omvatten in de meeste gevallen zowel legacy- als nieuwe infrastructuur. Dat zorgt voor complexiteit voor netwerkoperators die inzicht nodig hebben om proactief beheer mogelijk te maken. Zonder vergaand inzicht in het netwerk en zonder de mogelijkheid van automation en orchestration van netwerk-operations blijven netwerkbeheerders aangewezen op een reactieve aanpak. Het Agile Data Center-portfolio van Extreme is ontwikkeld om beheerders bij grote bedrijven en serviceproviders in staat te stellen om proactief te zijn op gebieden als SLA’s op businessniveau.”

Nabil Bukhari, Senior Vice President of Products, Extreme Networks
“Voor Extreme is interoperabiliteit meer dan enkel een veelheid aan API’s. Het betekent het leveren van reële multi-vendor mogelijkheden die inspelen op de eisen van de moderne onderneming – zaken waar onze concurrenten liever niet over praten. Met onze nieuwe Agile Data Center-oplossing voegen we de daad bij het woord. Extreme’s Management Center voorziet in volledig inzicht in en beheer van multi-vendor netwerken. Extreme’s Workflow Composer maakt cross-domain, multi-vendor IT-automation mogelijk. Verder biedt onze aanpasbare datacenter-fabric klanten de mogelijkheid om iets één keer te bouwen en dit dan vele malen te hergebruiken. Dit alles stelt organisaties in staat om hun datacenters te transformeren, zodat ze snel kunnen inspelen op nieuwe eisen en zo meer businessvoordeel kunnen behalen.”

Webinar: De route naar het nieuwe datacenter — Minder risico en meer voordeel
Zeus Kerravala, oprichter en principal analyst van ZK Research, en Dan DeBacker, Director of Data Center Product Management van Extreme Networks, geven een toelichting op het nieuwe datacenter op donderdag 15 november om 16.00 uur. Meld u hier aan.

Meer informatie:

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een software-driven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud; wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

De logo’s van Extreme Networks, Smart OmniEdge, ExtremeAI, ExtremeCloud, ExtremeDefender, Extreme Fabric Connect, ExtremeWireless, ExtremeWireless WiNG en ExtremeWireless WiNG zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks voorziet in veilige toegang tot virtuele medische en sociale diensten voor 1,5 miljoen burgers in Madrid

Extreme eerste netwerkbedrijf dat onbeperkt data biedt

Extreme Networks leidt transitie naar werkomgevingen volgens het ‘nieuwe normaal’
Verstreken tijd: 2 jaar en 88 dagen

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope