www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 98 dagen geleden)
PR: LVTPR

Extreme Networks zorgt voor agile mindset en automatisering binnen nieuwe datacenteroplossingen

Beperkt risico’s, vereenvoudigt beheer van datacenter-upgrades door cross-domain IT-automatisering, single pane of glass-beheer, vergaand inzicht in en analytics voor multi-vendor netwerken

Utrecht, 5 november 2018 – Datacenterteams voelen steeds meer druk om bij te blijven met de vraag vanuit de business, maar monolithische technologie-stacks, beperkt inzicht en veel handmatige processen zorgen voor beperkingen. Om klanten te helpen die op te heffen, lanceert Extreme Networks, Inc.(Nasdaq: EXTR) de route naar een nieuw, flexibel datacenter. Een dergelijk datacenter stelt organisaties in staat om in hun eigen tempo te automatiseren op basis van cross-domain IT-automation, -beheer, -inzicht en -analyse-tools, die te gebruiken zijn in netwerken van elke willekeurige leverancier.

Nieuwe hardware en software binnen de Agile Data Center-oplossing van Extreme bieden de noodzakelijke tools om met automation te starten, ongeacht op welk punt de organisatie staat in de transitie naar een nieuw datacenter. Veilige plug-and-play-technologie combineert het beste van door Extreme overgenomen datacenter-networking- en automation-tools met de krachtige beheer-, analytics- en security-mogelijkheden van Extreme voor het terugdringen van risico en complexiteit. Hiermee zijn multi-vendor omgevingen en legacy-architecturen die in transitie zijn, te beheren.

Voordelen zijn onder meer:
  • Cross-domain IT-automation: Extreme Workflow Composer, powered by StackStorm, voorziet in op maat te maken cross-domain, multi-vendor IT-automation met volledige integratie van compute-, storage-, security- en netwerk-resources.
  • Automation op basis van een eigen tempo: Extreme Embedded Fabric Automation maakt het mogelijk om met plug-and-play binnen enkele seconden een datacenter-fabric te creëren, ongeacht de omvang – zonder de noodzaak van additionele software of servers. Klanten kunnen in hun eigen tempo automation inzetten met behulp van op maat te maken workflows. Deze zijn te creëren met populaire tools zoals Ansible. Ook is het mogelijk om met Extreme Workflow Composer over te stappen op volledige IT-automation.
  • Single pane of glass-beheer: Extreme Management Center biedt end-to-end, multi-vendor beheer- en monitoring-mogelijkheden binnen het gehele netwerk – van de vaste of draadloze edge en campus tot aan het datacenter. Dat dringt de tijd die nodig is voor beheer terug en versnelt de probleemoplossing.
  • Inzicht waar en wanneer dat nodig is: ExtremeAnalytics biedt end-to-end inzicht in applicaties en telemetriegegevens voor campus, datacenter en tussen VM’s op hosts en naar de cloud. Dat stelt beheerders in staat om de business met behulp van realtime informatie te ondersteunen in het nemen van de juiste beslissingen. Een virtuele sensor legt informatie over verkeer op en tussen virtuele VMware-instances vast zonder het netwerk te vertragen. De gast-VM-mogelijkheid van de SLX-switch- en routerfamilie Extreme biedt netwerkbeheerders gedistribueerde analysemogelijkheden voor on-box analyses.
  • Netwerkaanpasbaarheid en -flexibiliteit: De open en vendor-onafhankelijke architectuur van Extreme voorkomt lock-in. Het biedt de basis voor een netwerk dat zich snel en makkelijk aanpast aan wisselende eisen als gevolg van digitale transformatie. Naadloze VMware vCenter-integratie versnelt de inzet van applicaties door zero-touch VM-discovery, VM-mobiliteit en VM-servermigratie.
  • Hardware voor ieder type gebruik: De SLX switching-en routingplatforms van Extreme vormen de basis voor het moderne datacenter. Nieuwe SLX 9030 leaf-switches, ontwikkeld voor verbeterde Top of Rack-switching, en de SLX 9640-router voor schaalbare, en krachtige border routing en Data Center Interconnect (DCI) versterken een al robuust en compleet portfolio.
Jon Dyson, Vice President of Network Infrastructure, Piksel
“Wij gebruiken de carrier-class SLX-datacenteroplossingen voor border routing, het bieden van cloudconnectiviteit aan verschillende public-cloudproviders voor onze klanten en voor het voorzien in interconnectiviteit tussen onze eigen datacenters. Het is onze ervaring dat de innovatieve netwerk-automationmogelijkheden van Extreme en van de SLX-producten de flexibiliteit en analysebehoeften van digitale organisaties vergroten.”

Brad Casemore, Vice President of Research for Datacenter Networks, IDC
“Datacenternetwerken omvatten in de meeste gevallen zowel legacy- als nieuwe infrastructuur. Dat zorgt voor complexiteit voor netwerkoperators die inzicht nodig hebben om proactief beheer mogelijk te maken. Zonder vergaand inzicht in het netwerk en zonder de mogelijkheid van automation en orchestration van netwerk-operations blijven netwerkbeheerders aangewezen op een reactieve aanpak. Het Agile Data Center-portfolio van Extreme is ontwikkeld om beheerders bij grote bedrijven en serviceproviders in staat te stellen om proactief te zijn op gebieden als SLA’s op businessniveau.”

Nabil Bukhari, Senior Vice President of Products, Extreme Networks
“Voor Extreme is interoperabiliteit meer dan enkel een veelheid aan API’s. Het betekent het leveren van reële multi-vendor mogelijkheden die inspelen op de eisen van de moderne onderneming – zaken waar onze concurrenten liever niet over praten. Met onze nieuwe Agile Data Center-oplossing voegen we de daad bij het woord. Extreme’s Management Center voorziet in volledig inzicht in en beheer van multi-vendor netwerken. Extreme’s Workflow Composer maakt cross-domain, multi-vendor IT-automation mogelijk. Verder biedt onze aanpasbare datacenter-fabric klanten de mogelijkheid om iets één keer te bouwen en dit dan vele malen te hergebruiken. Dit alles stelt organisaties in staat om hun datacenters te transformeren, zodat ze snel kunnen inspelen op nieuwe eisen en zo meer businessvoordeel kunnen behalen.”

Webinar: De route naar het nieuwe datacenter — Minder risico en meer voordeel
Zeus Kerravala, oprichter en principal analyst van ZK Research, en Dan DeBacker, Director of Data Center Product Management van Extreme Networks, geven een toelichting op het nieuwe datacenter op donderdag 15 november om 16.00 uur. Meld u hier aan.

Meer informatie:

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een software-driven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud; wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

De logo’s van Extreme Networks, Smart OmniEdge, ExtremeAI, ExtremeCloud, ExtremeDefender, Extreme Fabric Connect, ExtremeWireless, ExtremeWireless WiNG en ExtremeWireless WiNG zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.
Laatste van Extreme Networks
Nieuw rapport van 650 Group: Extreme groeit uit tot op een na grootste cloudnetwerkleverancier

Extreme introduceert cloud-native platform voor netwerkinzicht voor serviceproviders

Extreme Networks breidt AI-gedreven mogelijkheden in CoPilot uit voor druk belaste netwerkbeheerders
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 3 jaar en 98 dagen

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric