www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 89 dagen geleden)
PR: MCS PR

RightBrains lanceert platform om de instroom en doorstroom van vrouwelijk digitaal talent te stimuleren

Het platform is gericht op inspiratie, begeleiding en ontwikkeling van vrouwen voor carrières in digitale technologie

1 november 2018 – RightBrains, het carrièreplatform voor vrouwen in het digitale werkveld, kondigt vandaag het nieuwe platform aan tijdens het jaarlijkse CIAO-event in Rotterdam. De toestroom van talent naar functies in digitale technologie blijft achter, waardoor de IT-sector van Nederland kampt met een personeelstekort. Het nieuwe platform van Rightbrains dient om de in- en doorstroom van digitaal talent te stimuleren. Deelnemers kunnen eenvoudig hun profiel opstellen, waarna ze gekoppeld kunnen worden aan accelerators. Dat zijn ervaringsdeskundigen uit het digitale werkveld, die fungeren als gesprekspartners om deelnemers te inspireren en inzicht te geven in de mogelijkheden van een carrière in digitale technologie. Ook wil Rightbrains in de toekomst trainingen bieden voor digitale vaardigheden, toegespitst op verschillende carrièrefases. Deze trainingen volgen het Digital Leadership Programme dat voor de vijfde keer start in april 2019. De lancering van het platform van Rightbrains wordt ondersteund door KPN, Rabobank, Volksbank, Axians, Deloitte en Nationale Nederlanden.

Geke Rosier, oprichter van RightBrains: ‘’Het nieuwe platform biedt deelnemers niet alleen de nodige informatie en inspiratie, maar ook de begeleiding om een carrière in het digitale werkveld te vergemakkelijken. De accelerators zijn rolmodellen die nieuwe generaties inspireren. De winnaars van het Digital Leadership & diversity award en de Digital Talent award zijn hiervan een goed voorbeeld.

Naast de aankondiging van het nieuwe platform zijn vandaag ook de winnaars bekendgemaakt van de Digital Leadership & Diversity award en de Digital Talent award. Dit is een initiatief van RightBrains in samenwerking met Computable.
  • Winnaar van de Digital Leadership & Diversity award is Corry Wouters. Corry werkt inmiddels vijfentwintig jaar in digitale technologie in diverse rollen bij toonaangevende multinationals. In haar huidige rol bij SAP SuccessFactors houdt ze zich bezig met de digitalisering van HR-processen.
  • Winnaar van de Digital Talent award is Lotte de Haas. Lotte is business consultant bij KPN, en blinkt uit in het toegankelijk maken van kennis, zoals het gebruiken van artificial intelligence in de dagelijkse praktijk.
Over RightBrains
De missie van RightBrains is de instroom en doorstroom te bevorderen van hoogopgeleide vrouwen in het werkveld van de digitale technologie. Dit met als doel diversiteit, en daarmee innovatie en veranderkracht, binnen organisaties te vergroten. RightBrains biedt deze vrouwen een omgeving voor inspiratie en ontwikkeling, en geeft organisaties de mogelijkheid om met deze unieke doelgroep te ‘connecten’ via een online platform. Geke Rosier is oprichter van RightBrains. Sinds 2011 ontwikkelt zij initiatieven om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het aantal vrouwen dat kiest voor een carrière in digitale technologie. Zij is bedenker en coauteur van het boek Ronde vormen in IT (2011), initiatiefnemer van het RightBrains Digital Leadership programma (2015), co-createur van het magazine I Lof IT (2015) en auteur van de RightBrains Career Guide (2017). Meer informatie: www.rightbrains.nl.
Laatste van RightBrains
RightBrains reikt Digital Talent Award uit aan veelbelovende vrouwelijke digital young professional

RightBrains organiseert wedstrijd om jonge vrouwen in digitale technologie te krijgen

Verstreken tijd: 3 jaar en 89 dagen

Logo MCS PR
RightBrains contact

Logo RightBrains

geke.rosier@rightbrains.nl
  rightbrains.nl
RightBrains sociaal

RightBrains tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers