Datto ontwikkelt twintig nieuwe productinnovaties voor Managed Service Providers ter verbetering van efficiëntie en servicelevering

Het bedrijf lanceert nieuwe D200 Edge Routers en wereldwijde beschikbaarheid van Managed Power tijdens DattoCon Barcelona

DattoCon, Barcelona, Spanje, 31 oktober 2018 – Datto, Inc., wereldwijd toonaangevend leverancier van IT-oplossingen via Managed Service Providers (MSP’s) en IT-serviceproviders (ITSP’s), kondigde vandaag verbeteringen voor alle productlijnen aan. Deze innovaties, bekendgemaakt tijdens DattoCon Barcelona, leveren belangrijke efficiëntieverbeteringen op voor MSP’s. De verbeteringen komen slechts vier maanden nadat Datto bijna twintig updates en nieuwe functies onthulde tijdens DattoCon Austin in de Verenigde Staten. Deze updates tonen Datto’s toewijding om oplossingen te creëren, die uitsluitend gebouwd zijn voor MSP’s, waarmee zij de IT-behoeften van hun klanten efficiënt en effectief kunnen beheren.

De updates omvatten wereldwijde beschikbaarheid van Datto Networking Managed Power met de MP10 WiFi-verbonden smart plug. Dit is een in de cloud managed device dat MSP’s de mogelijkheid biedt om de elektriciteitsvoorziening voor de apparatuur van hun klanten op afstand te monitoren en te beheren. Twee andere aankondigingen waren de nieuwe, grotere capaciteit van de All Flash Business Continuity and Disaster Recovery-hardware (BCDR) en een nieuw prijsmodel voor SaaS Protection-cloudback-up. Verbeteringen op het gebied van efficiëntie in Workplace, Endpoint Backup, Autotask PSA en Datto RMM – een hulpmiddel voor toezicht en beheer op afstand – maakten de aankondigingen compleet.

Innovaties die aangekondigd werden tijdens de Europese partnerconferentie omvatten de volgende.
  • Datto’s Unified Continuity-productlijn omvat nu robuuste BCDR appliances met tot wel 48TB aan All Flash-opslag. Hiermee kunnen zelfs de meest veeleisende zakelijke workloads worden ondersteund met lokale failover-virtualisatie en bijna onmiddellijk herstel. Cloud Agent Templates bieden MSP’s de mogelijkheid om standaarden en consistentie efficiënt af te dwingen binnen alle beheerde producten. Ook werd een eenvoudiger prijsmodel geïntroduceerd voor een back-upoplossing voor SaaS Protection, het Office 365- en Google Apps-back-upproduct. Prijzen zijn nu beschikbaar voor tijdgebaseerde of oneindige bewaaropties in de cloud.
  • Datto’s Business Management-productlijn omvat Autotask PSA en Datto RMM (Remote Monitoring en Management). Na de release van de Engelstalige versie van Autotask PSA 2018.2 in september 2018, is deze versie nu ook beschikbaar in het Duits en in het Spaans. Daarnaast zijn efficiëntieverbeteringen doorgevoerd en is er een vernieuwde Client Portal-homepagina voor een betere eindgebruikerservaring. Datto RMM 6.1 beschikt over een efficiëntere en meer betrouwbare workflow voor het beheer van netwerkapparaten, samen met een upgrade van de Splashtop remote control-mogelijkheden, die een gelijktijdige verbinding mogelijk maakt van twee supportmedewerkers tijdens een remote-sessie.
  • Datto kondigde twee volledig nieuwe producten aan voor de Datto Networking-productlijn: de D200 en de MP10. De D200 levert high-performance edge-routing en is beschikbaar met de toonaangevende LTE-opties voor MSP’s om de uptime van de klant te maximaliseren, zelfs wanneer de primaire internetverbinding wordt verbroken. Datto’s exclusieve LTE Management maakt het voor een MSP mogelijk om verbinding te maken met de D200 en die te beheren via de cloud, samen met elk Datto-apparaat via de LTE-verbinding. Gecombineerd met Datto’s 4G LTE Internet failover, geeft dit MSP’s meer mogelijkheden om hun klanten connectiviteit te leveren. De nieuwe, WiFi-verbonden MP10 werd ook aangekondigd. Dit is een single-port smart plug die MSP’s de mogelijkheid geeft om apparaten op afstand of automatisch aangesloten apparaten van voeding te voorzien.
  • Datto’s File Backup and Sync-productlijn omvat Endpoint Backup en Workplace. Updates voor Endpoint Backup bevatten nieuwe Admin-rollen om accounts aan eindklanten over te dragen, en Access Links die gebruikers veilig toegang bieden tot hun opgeslagen bestanden, waar dan ook, via elk apparaat. Workplace-updates bevatten talrijke integratie-uitbreidingen voor Microsoft Office, waaronder de Outlook-plug-in en een nieuwe Smart Badge-optie die de zichtbaarheid van de status van de bestandssynchronisatie en de versiegeschiedenis verbetert.
  • Updates van Datto’s productintegraties omvatten een nieuwe REST API voor Datto’s Continuity-lijn. Die ondersteunt het open-ecosysteem van Datto door een standaardmechanisme te bieden, dat partners kunnen integreren. Datto kondigde ook een verbeterde filtering van webinhoud aan, mogelijk gemaakt door TitanHQ voor Datto Networking Edge Routers, waaronder de DNA en de D200.
“Dit is een spannende tijd van innovatie bij Datto, met nieuwe producten en functies in al onze productlijnen, die erop gericht zijn om onze partners tijd te besparen en hen te helpen betrouwbare diensten te leveren aan hun eindklanten”, zegt Emily Glass, Chief Product Officer van Datto. “Onze nieuwe instaprouter, evenals de REST API, maken onze producten nog beter toegankelijk voor de markt.”

Deze en meer aankondigingen, en meer nieuws over de groei van het bedrijf, werden gedeeld tijdens DattoCon Barcelona, Datto’s Europese partnerconferentie, waar bijna vijfhonderd MSP-partners uit twintig landen aanwezig waren.

Over Datto
Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Door de bundeling met Autotask zijn ook businesssoftware en endpoint management geïntegreerd. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek https://www.datto.com/ voor meer informatie.

Progress Communications
Inger Hund & Tessa Bron