www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic juryfavoriet bij prijs Softwareleverancier van het Jaar 2018

Utrecht, 31 oktober 2018 – MarkLogic heeft voor het derde achtereenvolgende jaar zijn stempel gedrukt op de Computable Awards 2018. Ook al greep het net naast de prijs voor Softwareleverancier van het Jaar, het bedrijf kreeg wel veruit de hoogste beoordeling van de jury. Als enterprise NoSQL-leverancier viel MarkLogic op tussen diverse leveranciers van low-code- en analytische software. De  jury typeerde als een analytische probleemoplosser met een krachtige oplossing op verschillende databronnen te verenigen en doorzoekbaar te maken.

Jurriaan Krielaart, Regional Director van MarkLogic

Sinds 2016 is MarkLogic niet meer weg te denken bij de Computable Awards. In 2016 won het bedrijf de prijs voor het ICT-project van het Jaar met een project voor DHL Parcel Benelux, in 2017 was het genomineerd met een project voor OAZ Subsidieadvies, en dit jaar volgde de nominatie voor Softwareleverancier van het Jaar. De prijs ging uiteindelijk naar de mediagenieke low-code platformleveranciers Mendix, die de meeste publieksstemmen kreeg. Voor de professionele jury was Marklogic echter de morele winnaar met 19,72 procent van de stemmen, tegenover 18,05 procent voor Mendix. Bedrijven die de databaseoplossing van MarkLogic gebruiken, prijzen het vrijwel unaniem voor de manier waarop ze ermee allerlei complexe, analytische uitdagingen het hoofd weten te bieden. Voor de jury van de Computable Awards 2018 was dit reden om MarkLogic als Softwareleverancier van het Jaar te nomineren.

“Dat we drie jaar op rij in drie verschillende categorieën meedoen om de medailles zegt veel over de veelzijdigheid van onze technologie ,” zegt Jurriaan Krielaart, Regional Director van MarkLogic. “MarkLogic heeft met de Computable Award-nominatie voor Softwareleverancier van het Jaar wederom indruk gemaakt, en was in de ogen van de jury de winnaar. Ons dataplatform is voor steeds meer bedrijven de motor achter hun innovatieve projecten en bedrijfskritische applicaties. Dat klinkt misschien niet zo hip als een low-codeplatform, maar het effectief integreren en beheren van data – zoals MarkLogic dat doet – is een absolute vereiste voor dit soort toepassingen.”

Data uit silo’s
MarkLogic heeft sinds de oprichting in 2001 wereldwijd een stormachtige groei doorgemaakt, met inmiddels meer dan vijfhonderd medewerkers, een hoofdkantoor in Silicon Valley en kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië.
De enterprise NoSQL-technologie van MarkLogic wordt door gebruikers vooral gezien als een manier om een universele kijk op al hun bedrijfsdata te krijgen, die vervolgens tot nieuwe inzichten kunnen leiden, en helpen om beter geïnformeerd zaken te doen.

Krielaart: “Ons platform is geschikt voor data in iedere vorm of formaat. Of het nou pdf, xml, JSON, tekst of iets anders is, wij maken het heel eenvoudig om verschillende databronnen te integreren door de gegevens ongewijzigd in onze database op te slaan. Daar voegen we nog diverse enterprise security-features en semantische zoekmogelijkheden aan toe, die het beheren van zelfs de meest gevoelige data op een veel hoger niveau brengt. Dit helpt onze klanten om hun meest complexe uitdagingen op het gebied van data op te lossen.”

Het MarkLogic team tijdens de uitreiking Het MarkLogic team tijdens de uitreiking

Over MarkLogic
Al meer dan een decennium vertrouwen organisaties over de hele wereld op MarkLogic voor hun innovatieve informatietoepassingen. Met experts op het gebied van het integreren van gegevens uit silo’s, stelt MarkLogic’s operationele en transactionele enterprise NoSQL-database-platform onze klanten in staat om de volgende generatie applicaties te bouwen op een uniform, 360-graden beeld van hun gegevens. Het hoofdkantoor is gevestigd in Silicon Valley, en MarkLogic heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië. Voor meer informatie kunt u terecht op www.marklogic.com.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase

Logo Lubbers De Jong
MarkLogic contact

Logo MarkLogic

MarkLogic sociaal

MarkLogic tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel