www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 118 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat verfijnt hybride cloudinnovatie met de nieuwste versie van Enterprise Linux-platform

Red Hat Enterprise Linux 7.6 biedt gelaagde beveiligingsfuncties, verbeterde beheermogelijkheden en nieuwe containerinnovaties voor hybride cloudimplementaties

Amsterdam, 30 oktober 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 7.6, een consistent hybride cloudfundament voor enterprise-IT dat op opensource-innovatie is gebouwd. Red Hat Enterprise Linux 7.6 heeft tot doel organisaties te helpen opkomende cloud-native technologieën bij te houden, en tegelijk stabiele IT-activiteiten te ondersteunen.

Volgens Gartner[1] bestaat “het landschap van cloud-adoptie uit hybride clouds en multiclouds. Tegen 2020 heeft 75 procent van de organisaties een multicloud- of hybride cloudmodel geïmplementeerd.” Volgens Red Hat wijst dit erop dat een gemeenschappelijke basis voor hun verschillende cloud computing-modellen voor bedrijven een essentiële behoefte is om op een consistente manier met deze workloads om te gaan, ongeacht of ze op bare metal of op een publieke cloud-instance draaien.

Red Hat Enterprise Linux 7 helpt om deze basis te bieden, zodat organisaties applicaties kunnen implementeren op een manier die het beste aansluit op hun unieke behoeften, in de wetenschap dat het onderliggende besturingssysteem hetzelfde consistente en missiekritieke platform is. De nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux 7 is op diverse gebieden verbeterd, om te helpen bij een reeks aan IT-uitdagingen, met de nadruk op beveiliging en compliance, beheer en automatisering en Linux-containerinnovaties.

Beveiliging en compliance
IT-beveiliging blijft voor veel IT-afdelingen de belangrijkste uitdaging. Een die niet eenvoudiger wordt in complexe hybride en multicloud-omgevingen. Om beter aan deze IT-beveiligingsbehoeften te voldoen, introduceert Red Hat Enterprise Linux 7.6 Trusted Platform Module (TPM) 2.0-hardwaremodules als onderdeel van Network Bound Disk Encryption (NBDE). Dit biedt twee beveiligingslagen voor hybride cloudactiviteiten om de informatie op schijven fysiek veiliger te houden. Het netwerkgebaseerde mechanisme (NBDE) biedt beveiliging in alle netwerkomgevingen, terwijl TPM op locatie werkt en daar een extra laag toevoegt, waarbij schijven worden gekoppeld aan specifieke fysieke systemen.

Red Hat Enterprise Linux 7.6 maakt het ook eenvoudiger om firewalls te beheren met verbeteringen aan nftables. Dit vereenvoudigt de configuratie van counterintrusion-maatregelen, wat operations-teams meer zicht geeft in deze mechanismen. Daarnaast zijn bijgewerkte cryptografische algoritmen voor RSA en elliptic-curve cryptography (ECC) standaard ingeschakeld. Dit helpt organisaties bij het verwerken van hun gevoelige informatie en te voldoen aan de Federal Information Processing Standards (FIPS) en vereisten van standaarden zoals het National Institute of Standards en technologie (NIST).

Beheer en automatisering
Aangezien Linux een standaardkeuze wordt in veel datacenters, moeten Linux-besturingssystemen toegankelijker worden voor nieuwe beheerders, zowel degenen die nieuw zijn in die rol als voor sysadmins die eerder andere besturingssystemen zoals Windows hebben beheerd. Red Hat Enterprise Linux 7.6 beoogt de Linux-adoptie voor deze gebruikers gemakkelijker te maken dankzij verbeteringen aan de Red Hat Enterprise Linux Web Console, die een grafisch overzicht biedt van de gezondheid en status van het Red Hat-systeem. Onder de verbeteringen vallen het gemakkelijker vinden van updates, geautomatiseerde configuratie van single sign-on voor identiteitsbeheer en een interface voor firewallbeheer.

Red Hat Enterprise Linux 7.6 biedt ook ondersteuning voor Red Hat Enterprise Linux System Roles. Dit is een verzameling van Ansible-modules die een stabiele en consistente manier bieden om Red Hat Enterprise Linux-implementaties te automatiseren en op afstand te beheren. Elke module biedt een kant-en-klare geautomatiseerde workflow voor het afhandelen van veelvoorkomende, complexe taken die zich voordoen bij het dagelijkse beheer van Linux-omgevingen. Deze automatisering helpt menselijke fouten uit deze taken te verwijderen, wat IT-teams meer ruimte geeft om dingen te doen die bedrijfswaarde toevoegen, in plaats van enkel IT draaiende te houden.

Linux container-innovaties
De opkomst van cloud-native technologieën als onderdeel van de digitale transformatie van organisaties blijft een belangrijk aandachtsgebied voor Red Hat. Red Hat Enterprise Linux 7.6 speelt hier op in met Red Hat’s lichtgewicht container-toolkit. Deze toolkit is gebouwd met enterprise-beveiliging in gedachten, en bestaat uit Buildah, Skopeo, CRI-O en nu Podman. Elk van deze tools is volledig op open source, community-gesteunde technologieën gebouwd, en gebaseerd op open standaarden zoals het Open Container Initiative (OCI) formaat.

Als aanvulling op Buildah en Skopeo, en met dezelfde fundamenten als CRI-O, stelt Podman gebruikers in staat om containers en groepen containers (pods) te draaien vanuit een vertrouwde commandline interface, zonder dat er een daemon voor nodig is. Dit helpt om de complexiteit van containercreatie te verminderen en maakt het voor ontwikkelaars gemakkelijker om containers te bouwen op werkstations, op continuous integration/continuous development (CI/CD) systemen en zelfs op high-performance computing (HPC) of big data scheduling-systemen.

Beschikbaarheid
Red Hat Enterprise Linux 7.6 is vanaf vandaag beschikbaar voor Red Hat Enterprise Linux-klanten met een abonnement.

Quotes
Stefanie Chiras, vice president and general manager, Red Hat Enterprise Linux bij Red Hat
“Hybride cloud wordt steeds meer gebruikt als een flexibel middel voor digitale transformatie en het moderniseren van IT, maar bedrijven moeten een stabiele en veiligere basis hebben om deze innovatie consistent te maken. Red Hat Enterprise Linux 7.6 is ontworpen om de vertrouwde basis te zijn voor hybride cloudimplementaties, waardoor IT-organisaties met meer vertrouwen applicaties en diensten kunnen leveren, zonder afbreuk te doen aan de flexibiliteit om opkomende computerconcepten te omarmen, zoals cloud-native workloads en automatisering.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

[1] Gartner Market Insight: Making Lots of Money in the New World of Hybrid Cloud and MulticloudSid Nag and David AckermanSeptember 7, 2018
Laatste van Red Hat, Inc.
Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Red Hat wil Kubernetes-native security-bedrijf StackRox overnemen
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 2 jaar en 118 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems