ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 87 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

Veghel, Nederland, 30 oktober, 2018 – Steeds meer datacenterbeheerders en ICT-managers werken met de EN 50600 om datacenters en serverruimten op te zetten. Deze norm geeft niet alleen inzicht in het ontwerpproces – van het bepalen van een strategie tot het uitvoeren ervan – maar ook in KPI’s, best practices en datacenter-operations. Het effectieve gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen, blijft echter een uitdaging voor veel datacenterbeheerders en ICT-managers. Daarom lanceert datacenterleverancier Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) – een nieuwe whitepaper over dit onderwerp.

Volgens de EN 50600 zijn er drie pijlers die samen de kwaliteit van een datacenter bepalen: energie-efficiëntie, beschikbaarheid en beveiliging. In het beginstadium is het mogelijk een kostenraming te maken, waarbij uitgegaan wordt van een bepaalde energie-efficiëntie. De norm bevat richtlijnen waarmee te bepalen is welk niveau op deze drie terreinen het beste aangehouden kan worden. Whitepaper 10 “An energy-efficient data centre using the EN 50600” bespreekt de eerste pijler: energie-efficiëntie. Deze whitepaper neemt de lezer mee door de diverse onderdelen van de norm en voert langs de belangrijkste onderwerpen op het gebied van energie-efficiëntie.

In deel één ontdekt de lezer hoe de EN 50600 kan helpen bij het maken van keuzes in datacenterdesigns – om een energie-efficiënt datacenter op te bouwen en te gebruiken in overeenstemming met de beoogde doelen. Dit deel van whitepaper 10 bespreekt strategieën en doelstellingen, een analyse van bedrijfsrisico's, het efficiënt gebruik van hulpbronnen, het gebruik van KPI's bij het ontwerpen van een datacenter – en biedt een overzicht van hetgeen verschillende normen te zeggen hebben over energie-efficiëntie.

Deel twee van whitepaper 10 behandelt de energie-efficiëntie van alle componenten in het datacenter en relateert deze aan de aanbevolen werkwijzen en andere relevante onderdelen in de EN 50600. Whitepaper 10 houdt grofweg de volgorde aan van de opeenvolgende delen van de EN 50600, linkt de aanbevolen werkwijzen hieraan en bespreekt de energie-efficiëntie van de overeenkomstige datacenterproducten.

Om het gebruik van energie-efficiënte oplossingen in datacenters te stimuleren, zijn er verschillende autoriteiten die programma's hebben om dit effect te bereiken. In en buiten Europa waren de EU-gedragscode voor energie-efficiënte datacenters en de best practices binnen deze code de referentie voor lokale programma's. In deel drie van de whitepaper zullen de situaties in Nederland en de UK als voorbeeld nader toegelicht worden.

Over whitepaper 10
Whitepaper 10 “An energy efficient data centre using the EN 50600” is geschreven door Niek van der Pas, Lead Data Centre Expert bij Minkels. Whitepaper 10 is aan te vragen via: https://www.minkels.com/nl/whitepapers.

Over Minkels
Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige oplossingen voor datacenterinfrastructuur. Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (NYSE Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2016 een omzet van 5 miljard euro. De producten van Minkels vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften. Aanvullende informatie is te vinden op www.minkels.com.

Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD
Verstreken tijd: 3 jaar en 87 dagen

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks