www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (2 jaar en 118 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

Veghel, Nederland, 30 oktober, 2018 – Steeds meer datacenterbeheerders en ICT-managers werken met de EN 50600 om datacenters en serverruimten op te zetten. Deze norm geeft niet alleen inzicht in het ontwerpproces – van het bepalen van een strategie tot het uitvoeren ervan – maar ook in KPI’s, best practices en datacenter-operations. Het effectieve gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen, blijft echter een uitdaging voor veel datacenterbeheerders en ICT-managers. Daarom lanceert datacenterleverancier Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) – een nieuwe whitepaper over dit onderwerp.

Volgens de EN 50600 zijn er drie pijlers die samen de kwaliteit van een datacenter bepalen: energie-efficiëntie, beschikbaarheid en beveiliging. In het beginstadium is het mogelijk een kostenraming te maken, waarbij uitgegaan wordt van een bepaalde energie-efficiëntie. De norm bevat richtlijnen waarmee te bepalen is welk niveau op deze drie terreinen het beste aangehouden kan worden. Whitepaper 10 “An energy-efficient data centre using the EN 50600” bespreekt de eerste pijler: energie-efficiëntie. Deze whitepaper neemt de lezer mee door de diverse onderdelen van de norm en voert langs de belangrijkste onderwerpen op het gebied van energie-efficiëntie.

In deel één ontdekt de lezer hoe de EN 50600 kan helpen bij het maken van keuzes in datacenterdesigns – om een energie-efficiënt datacenter op te bouwen en te gebruiken in overeenstemming met de beoogde doelen. Dit deel van whitepaper 10 bespreekt strategieën en doelstellingen, een analyse van bedrijfsrisico's, het efficiënt gebruik van hulpbronnen, het gebruik van KPI's bij het ontwerpen van een datacenter – en biedt een overzicht van hetgeen verschillende normen te zeggen hebben over energie-efficiëntie.

Deel twee van whitepaper 10 behandelt de energie-efficiëntie van alle componenten in het datacenter en relateert deze aan de aanbevolen werkwijzen en andere relevante onderdelen in de EN 50600. Whitepaper 10 houdt grofweg de volgorde aan van de opeenvolgende delen van de EN 50600, linkt de aanbevolen werkwijzen hieraan en bespreekt de energie-efficiëntie van de overeenkomstige datacenterproducten.

Om het gebruik van energie-efficiënte oplossingen in datacenters te stimuleren, zijn er verschillende autoriteiten die programma's hebben om dit effect te bereiken. In en buiten Europa waren de EU-gedragscode voor energie-efficiënte datacenters en de best practices binnen deze code de referentie voor lokale programma's. In deel drie van de whitepaper zullen de situaties in Nederland en de UK als voorbeeld nader toegelicht worden.

Over whitepaper 10
Whitepaper 10 “An energy efficient data centre using the EN 50600” is geschreven door Niek van der Pas, Lead Data Centre Expert bij Minkels. Whitepaper 10 is aan te vragen via: https://www.minkels.com/nl/whitepapers.

Over Minkels
Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige oplossingen voor datacenterinfrastructuur. Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (NYSE Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2016 een omzet van 5 miljard euro. De producten van Minkels vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften. Aanvullende informatie is te vinden op www.minkels.com.

Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 2 jaar en 118 dagen

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl