www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: KINXX PR

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

Veghel, Nederland, 30 oktober, 2018 – Steeds meer datacenterbeheerders en ICT-managers werken met de EN 50600 om datacenters en serverruimten op te zetten. Deze norm geeft niet alleen inzicht in het ontwerpproces – van het bepalen van een strategie tot het uitvoeren ervan – maar ook in KPI’s, best practices en datacenter-operations. Het effectieve gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen, blijft echter een uitdaging voor veel datacenterbeheerders en ICT-managers. Daarom lanceert datacenterleverancier Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) – een nieuwe whitepaper over dit onderwerp.

Volgens de EN 50600 zijn er drie pijlers die samen de kwaliteit van een datacenter bepalen: energie-efficiëntie, beschikbaarheid en beveiliging. In het beginstadium is het mogelijk een kostenraming te maken, waarbij uitgegaan wordt van een bepaalde energie-efficiëntie. De norm bevat richtlijnen waarmee te bepalen is welk niveau op deze drie terreinen het beste aangehouden kan worden. Whitepaper 10 “An energy-efficient data centre using the EN 50600” bespreekt de eerste pijler: energie-efficiëntie. Deze whitepaper neemt de lezer mee door de diverse onderdelen van de norm en voert langs de belangrijkste onderwerpen op het gebied van energie-efficiëntie.

In deel één ontdekt de lezer hoe de EN 50600 kan helpen bij het maken van keuzes in datacenterdesigns – om een energie-efficiënt datacenter op te bouwen en te gebruiken in overeenstemming met de beoogde doelen. Dit deel van whitepaper 10 bespreekt strategieën en doelstellingen, een analyse van bedrijfsrisico's, het efficiënt gebruik van hulpbronnen, het gebruik van KPI's bij het ontwerpen van een datacenter – en biedt een overzicht van hetgeen verschillende normen te zeggen hebben over energie-efficiëntie.

Deel twee van whitepaper 10 behandelt de energie-efficiëntie van alle componenten in het datacenter en relateert deze aan de aanbevolen werkwijzen en andere relevante onderdelen in de EN 50600. Whitepaper 10 houdt grofweg de volgorde aan van de opeenvolgende delen van de EN 50600, linkt de aanbevolen werkwijzen hieraan en bespreekt de energie-efficiëntie van de overeenkomstige datacenterproducten.

Om het gebruik van energie-efficiënte oplossingen in datacenters te stimuleren, zijn er verschillende autoriteiten die programma's hebben om dit effect te bereiken. In en buiten Europa waren de EU-gedragscode voor energie-efficiënte datacenters en de best practices binnen deze code de referentie voor lokale programma's. In deel drie van de whitepaper zullen de situaties in Nederland en de UK als voorbeeld nader toegelicht worden.

Over whitepaper 10
Whitepaper 10 “An energy efficient data centre using the EN 50600” is geschreven door Niek van der Pas, Lead Data Centre Expert bij Minkels. Whitepaper 10 is aan te vragen via: https://www.minkels.com/nl/whitepapers.

Over Minkels
Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige oplossingen voor datacenterinfrastructuur. Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (NYSE Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2016 een omzet van 5 miljard euro. De producten van Minkels vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften. Aanvullende informatie is te vinden op www.minkels.com.

Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage