Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 93 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Vier van de vijf Europese bedrijven ervaren een ‘digitale impasse’ door verouderde bedrijfssystemen

Nieuw onderzoek laat zien hoe belangrijk de modernisering van financiële en HR-systemen is om digitale transformatie te laten slagen

AMSTERDAM – 30 oktober 2018 Workday, Inc. (NASDAQ: WDAY), leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources,maakt vandaag de resultaten bekend van een nieuw Europees onderzoek ‘ Digital Leaders, Transforming Your Business’, een whitepaper van IDC,gesponsord door Workday, waaruit blijkt dat er in veel organisaties een ‘digitale kloof’ ontstaat tussen de verwachtingen van digitale leiders en het vermogen van bedrijfssystemen om daaraan te voldoen. Organisaties staan voor de uitdaging om de digitale transformatie verder op te schalen, maar moeten constateren dat hun financiële en HR-systemen slechts toereikend zijn voor de zakelijke vereisten van vandaag en niet flexibel en geavanceerd voor de bredere digitale transformatie agenda die veel CEO’s willen uitvoeren.

Het toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau IDC deed in 2018 onderzoek bij 400 digitale leiders in Frankrijk, Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en in Nederland, in opdracht van Workday. Het onderzoek spitst zich toe op de mate waarin de IDC-term ‘digitale impasse’ van toepassing is op financiële en HR-systemen, en de impact van digitale transformatie (DX) op de kernactiviteiten van organisaties die verder gaan dan DX-experimenten en -pilots om te proberen hun DX-strategie te concretiseren en te verankeren in de business.

De ondervraagden zien drie kritische pijnpunten. Ook de Nederlandse digitale leiders onderkennen dat in hun organisaties:
  • 80% niet in staat is nieuwe digitale oplossingen te integreren met bestaande financiële en HR-processen, of in ieder geval daarvoor een inspanning moet leveren;
  • 84% inspanningen moet leveren om realtime prognoses en dashboards te realiseren of daartoe niet in staat is;
  • 84% moeilijkheden ondervindt of het onmogelijk acht om financiële en HR-processen aan te passen aan nieuwe eisen.
Andere opvallende resultaten uit het onderzoek:
  • 57% van de Europese digitale leiders is ervan overtuigd dat de centrale bedrijfssystemen gemoderniseerd moeten worden om het succes van de overkoepelende DX-strategie van het bedrijf te ondersteunen;
  • slechts 19% en 10% van de respondenten zien respectievelijk hun financiële en hun HR-systemen als ‘state-of-the-art’:
    • 40% beschouwt deze systemen als ‘redelijk modern’,
    • 37% (financieel) en 43% (HR) vindt de systemen ‘toereikend’;
  • gevraagd naar de kritische vereisten van de centrale bedrijfssystemen om de DX-strategie te ondersteunen, noemen respondenten de volgende vijf behoeften:
    • 46% noemt veiligheid en auditmogelijkheden van cruciaal belang in financiële en HR-systemen,
    • 37% vindt het een van de belangrijke vereisten dat het systeem voor eindgebruikers eenvoudig te gebruiken en intuïtief is,
    • 34% is ervan overtuigd dat continue planning en prognoses zeer belangrijk zijn,
    • 31% wil instelbare selfservice rapportagemogelijkheden in de centrale bedrijfssystemen,
    • 29% verlangt bruikbare inzichten in financiële en personeelsdata rond de digitale transformatieprojecten.
Als onderdeel van de whitepaper deed IDC onderzoek bij een aantal organisaties die beschouwd worden als voorlopers in digitale transformatie in Europa. IDC stelt drie terreinen voor waarop finance, HR en IT zouden moeten samenwerken met de digitale leiders om te voorkomen dat een eventuele ‘digitale kloof’ zich uiteindelijk voordoet.
  1. Creëer een digitaal dreamteam dat finance, IT, HR en de bredere bedrijfsvoering overstijgt:
    • 73% van de toonaangevende digitale leiders is momenteel actief in overleg met het hoofd van HR en finance over digitale transformatie.
  2. Ondersteun nieuwe businessmodellen via finance en HR:
    • 76% vindt dit zeer of uiterst belangrijk. Daarbij is er overeenstemming dat dit alleen mogelijk is als de financiële en HR-systemen op een dynamische manier opnieuw ingericht kunnen worden.
  3. Moderniseer finance en HR:
    • De best presterende organisaties investeren aanzienlijk in financiële en HR-systemen. Om precies te zijn investeert 88% van deze organisaties in geavanceerde financiële systemen en 86% in geavanceerde HR-systemen om het proces van digitale transformatie te ondersteunen.
Reacties op het nieuws
“Dit is de tijd voor disruptie”, zegt Javier Moreira, Regional Vice President Continental Europe. “Strategieën voor digitale transformatie worden nu door organisaties uitgevoerd. CEO’s met visie realiseren zich dat digitale transformatie in de hele organisatie van levensbelang is als je wilt groeien of zelfs overleven. Technologie speelt een cruciale rol in deze verandering. Maar deze verandering gaat niet alleen over de manier waarop een bedrijf innoveert rondom nieuwe producten en diensten of de klantbeleving aanpast. De gehele organisatie zal mee moeten in de verandering en zal moeten moderniseren. Daar horen finance en HR nadrukkelijk bij, anders realiseer je nooit de slagkracht, flexibiliteit en de inzichten die je nodig hebt om succesvol te zijn in de zakelijke wereld van vandaag.”

Het volledige rapport van het onderzoek is hier te downloaden.

Methodiek
In de whitepaper bespreekt IDC ook de zakelijke impact van de inzet van ‘state of the art’ systemen voor finance en HR bij AstraZeneca, BlaBlaCar, Puma Energy en Club Med, met de belangrijkste bevindingen in een aantal case studies.

Over Workday
Workday is een toonaangevende leverancier van enterprise cloud applicaties voor finance en human resources. Workday is opgericht in 2005 en levert applicaties op het gebied van financial management, human capital management en analytics die zijn ontworpen voor de grootste ondernemingen, onderwijsinstellingen en overheidsinstanties wereldwijd. Honderden ondernemingen, variërend van medium enterprises tot Fortune 50 companies, hebben inmiddels voor Workday gekozen.Meer informatie op www.workday.com en www.workday.nl.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen, onder andere verklaringen omtrent de verwachte prestaties en voordelen van de producten van Workday. De woorden "geloven", “kunnen”, “zullen”, “plannen”, “verwachten” en soortgelijke termen zijn bedoeld om aan te geven dat het om toekomstgerichte verklaringen gaat. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan risicofactoren, onzekerheden en aannames. Indien de risicofactoren concreet worden of aannames onjuist blijken, kunnen resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten die in deze toekomstgerichte verklaringen zijn genoemd. Risicofactoren houden onder meer in, maar beperken zich niet tot, de risicofactoren zoals beschreven in de bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) gedeponeerde stukken, waaronder ons Formulier 10-Q voor het kwartaal dat op 30 april 2018 eindigde, en onze toekomstige verslagen die wij van tijd tot tijd aan de SEC zullen overleggen, waarin de feitelijke resultaten kunnen afwijken van de verwachte resultaten. Workday aanvaardt geen enkele verplichting en heeft op dit moment niet de intentie om eventuele toekomstgerichte verklaringen na publicatie te actualiseren.

Niet op de markt gebrachte diensten, kenmerken of functies die in dit document, op onze website of in andere persberichten of publieke verklaringen zijn genoemd en op dit moment niet beschikbaar zijn, kunnen naar goeddunken door Workday worden gewijzigd en kunnen niet als gepland of in het geheel niet worden geleverd. Klanten die diensten van Workday, Inc. aanschaffen, dienen hun aankoopbeslissing te maken op basis van de op dit moment beschikbare diensten, kenmerken en functies.

© 2018. Workday, Inc. Alle rechten voorbehouden. Workday en het logo van Workday zijn geregistreerde merken van Workday, Inc.

Workday Persdesk
Lisa Elzinga
+ 31 (0)23 555 34 24
workday@yellow-communications.com