www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Onderzoek Barracuda: gebruik SD-WAN groeit, maar bedrijven zien uitdagingen rond security en networking

SD-WAN voor verbeterde netwerkbeveiliging, connectiviteit en flexibiliteit, evenals kostenbesparingen

• Wereldwijd zeggen vrijwel alle IT-managers (98%) tegen netwerkproblemen aan te lopen met hun huidige WAN-configuratie
  • Bijna een op de drie ondervraagde organisaties in Nederland en België heeft reeds SD-WAN uitgerold in de meeste sites; bijna de helft is dit nu aan het doen of zal dit het komende jaar doen
  • Ruim de helft van de ondervraagde IT-managers in NL en BE zegt dat hun concurrentiepositie gevaar loopt als ze hun huidige WAN niet upgraden naar SD-WAN
  • Bijna zes op de tien respondenten in NL en BE stelt dat security de hoogste prioriteit heeft bij het kiezen van een SD-WAN oplossing
Venlo, 30 oktober 2018 - Barracuda heeft de resultaten bekendgemaakt van een nieuw wereldwijd rapport: ‘Security, Connectivity and Control: The Challenges and Opportunities of SD-WAN’. Voor dit onderzoek zijn IT-managers en network- en securityprofessionals ondervraagd naar de stand van zaken rond SD-WAN, hoe organisaties SD-WAN inzetten en naar de voordelen en uitdagingen.

De resultaten van het onderzoek wijzen uit dat steeds meer bedrijven SD-WAN inzetten om een verscheidenheid aan netwerkuitdagingen op te lossen. Die zijn het gevolg van de explosieve groei van het WAN-verkeer door de sterk toegenomen vraag naar cloudtoepassingen en -diensten. Voor een meerderheid van de respondenten is security de belangrijkste zorg bij kiezen van een SD-WAN-oplossing.

Enkele interessante uitkomsten:
  • Veel respondenten hebben te maken met netwerkuitdagingen bij hun huidige WAN-oplossing:
    • De drie grootste uitdagingen zijn complexiteit (48%), cloudprestaties (47%) en netwerkprestaties tussen locaties (46%);
  • Steeds meer organisaties stappen over op SD-WAN:
    • Wereldwijd heeft een derde van de ondervraagde organisaties SD-WAN reeds uitgerold binnen de meeste vestigingen; 49% is daarmee bezig of zal dit het komende jaar doen;
    • In Nederland en België heeft 42% procent van de ondervraagde organisaties het afgelopen jaar geïnvesteerd in een veilige SD-WAN oplossing;
  • Concurrentievoordeel:
    • Ruim de helft van de respondenten in Nederland en België is van mening dat ze hun concurrentievoordeel kunnen kwijtraken wanneer hun organisatie niet overstapt op SD-WAN;
  • Beveiliging is de belangrijkste prioriteit bij het kiezen van een SD-WAN oplossing:
    • Voor 81% van de respondenten wereldwijd zijn bescherming tegen geavanceerde dreigingen en gecentraliseerd beheer zeer belangrijke of zelfs cruciale factoren in de keuze voor een SD-WAN oplossing;
    • In Nederland en België ziet 43% van de respondenten uitdagingen rond security bij het uitrollen van SD-WAN. Dit is aanzienlijk hoger dan het gemiddelde in EMEA (32%);
  • SD-WAN biedt betere beveiliging en lagere kosten;
    • De meest genoemde voordelen van SD-WAN zijn betere netwerkbeveiliging (57%), betere connectiviteit (56%) en verbeterde flexibiliteit en wendbaarheid van het netwerk (53%);
    • Bijna de helft van de respondenten zegt kosten te besparen dankzij SD-WAN, terwijl 36% zegt dat ze de kosten specifiek voor MPLS (Multi Protocol Label Switching - een WAN-techniek) hebben weten te verlagen;
    • Respondenten in Nederland en België die reeds SD-WAN gebruiken, schatten dat zij over een periode van 12 maanden in totaal bijna 1,5 miljoen euro zullen besparen op MPLS- en WAN-kosten. De respondenten in deze landen die de aanschaf van SD-WAN overwegen verwachten dat dit een totale kostenbesparing van ruim 1,3 miljoen euro zal opleveren over een periode van 12 maanden.
Uit deze resultaten blijkt duidelijk dat IT-professionals steeds vaker kiezen voor SD-WAN als oplossing voor hun netwerkuitdagingen. Daarbij kiezen ze voor oplossingen die security, eenvoud en kostenbesparingen bieden”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda Networks. “Barracuda voorziet in deze behoeften met één SD-WAN oplossing, die geavanceerde beveiliging combineert met eenvoudig beheer.”

Voor het rapport zijn ruim 900 respondenten ondervraagd uit Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië, waaronder 50 uit de Benelux. De respondenten zijn werkzaam bij organisaties met 1.000 tot 5.000 medewerkers in verschillende industriesectoren, waaronder de gezondheidszorg, financiële dienstverlening, onderwijs, de verwerkende industrie, de publieke sector en retail.

Download het volledige rapport:
Security, Connectivity and Control: The Challenges and Opportunities of SD-WAN: barracuda.com/SDWANresearch

Video’s:
Barracuda SD-WAN overview: bit.ly/SDWANoverview
Barracuda Advanced Security for Your SD-WAN: bit.ly/SDWANsecurity
Barracuda SD-WAN Zero-Touch Deployment: bit.ly/SDWANdeploy
Barracuda Application Optimization for SD-WAN: bit.ly/SDWANoptimize
Barracuda ATP for SD-WAN: bit.ly/SDWANatp

Voor meer informatie:
Barracuda SD-WAN: barracuda.com/sd-wan

Over Barracuda Networks
Barracuda vereenvoudigt IT met voor de cloud geschikte oplossingen waarmee klanten hun netwerken, toepassingen en data kunnen beschermen, ongeacht waar deze zich bevinden. Deze krachtige, gemakkelijk te gebruiken en betaalbare oplossingen worden gebruikt door ruim 150.000 organisaties over de hele wereld. Ze zijn beschikbaar als appliance, als virtuele appliance en in configuraties voor de cloud en voor hybride omgevingen. Het businessmodel van Barracuda is gericht op het bieden van waardevolle, op abonnementen gebaseerde IT-oplossingen die end-to-end netwerk- en databescherming bieden. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Tags bij dit bericht