www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

IBM wordt door overname Red Hat de nummer 1 hybride cloudleverancier en verandert het cloudlandschap volledig

Amsterdam, 29 oktober 2018 – IBM (NYSE:IBM) en Red Hat (NYSE:RHT) hebben een definitieve overeenkomst bereikt waarbij IBM alle uitgegeven en uitstaande aandelen zal overnemen voor 190 Amerikaanse dollars per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een waarde van circa 34 miljard dollar.

“De overname van Red Hat is een gamechanger. Het verandert de cloudmarkt volledig,” zegt Ginni Rometty, IBM Chairman, President en Chief Executive Officer. “IBM wordt de nummer 1 hybride cloudleverancier ter wereld en biedt bedrijven de enige open cloudoplossing die de volledige waarde van de cloud voor hun bedrijf ontsluit.”

“De meeste bedrijven hebben momenteel slechts 20 procent van hun cloudreis volbracht en huren rekenkracht in om kosten te besparen,” vervolgt ze. “De volgende 80 procent gaat over het ontsluiten van zakelijke waarde en het stimuleren van groei. Dat is het volgende hoofdstuk van de cloud. Die vereist dat bedrijfsapplicaties naar de hybride cloud verhuisd moeten worden, om meer data te extraheren en elk onderdeel van de organisatie te optimaliseren, van supply chains tot sales.”

“Open source is de standaardkeuze voor moderne IT-oplossingen en ik ben ongelooflijk trots op de rol die Red Hat daarbij heeft gespeeld,” aldus Jim Whitehurst, President en CEO van Red Hat. “Door onze krachten te bundelen met IBM krijgen we de schaalgrootte, middelen en mogelijkheden om de impact van open source te versnellen als basis voor digitale transformatie. Tegelijkertijd kunnen we onze unieke cultuur en onze toewijding voor opensource-innovatie behouden.”

Deze acquisitie verenigt de beste twee hybride cloudleveranciers en stelt bedrijven in staat al hun bedrijfsapplicaties veilig naar de cloud te verplaatsen. Bedrijven gebruiken vandaag al meerdere clouds. Uit onderzoek blijkt echter dat 80 procent van de zakelijke workloads nog niet naar de cloud zijn verplaatst door de propriëtaire aard van de hedendaagse cloudmarkt. Dit houdt de overdraagbaarheid tegen van gegevens en applicaties over meerdere clouds, en zaken als gegevensbeveiliging in een multi-cloudomgeving en cloudbeheer.

IBM en Red Hat krijgen een sterke positie om dit probleem aan te pakken en de acceptatie van de hybride multi cloud te versnellen. Samen zullen ze klanten helpen om sneller cloud-native bedrijfsapplicaties te maken, en betere portabiliteit en beveiliging van gegevens en applicaties in meerdere publieke en private clouds te realiseren. Daarnaast kunnen klanten vertrouwen op consistent cloudbeheer. Beide bedrijven zullen daarbij gebruikmaken van hun gedeelde leiderschap op het gebied van belangrijke technologieën, zoals Linux, containers, Kubernetes, multi-cloudbeheer en cloudmanagement en -automatisering.

De samenwerking tussen IBM en Red Hat bestaat al 20 jaar, en IBM was al een vroege supporter van Linux. Samen ontwikkelden ze een succesvolle enterprise-versie van Linux, en recent hebben ze zich ingezet om klanten Kubernetes en hybride cloudoplossingen te leveren. Deze innovaties zijn kerntechnologieën geworden binnen de hybride cloudactiviteiten van IBM ter waarde van 19 miljard dollar. IBM en Red Hat hebben meer bijgedragen aan de opensourcecommunity dan welke andere organisatie dan ook.

“De aankondiging van vandaag komt voort uit onze jarenlange samenwerking,” zegt Rometty. “Een daarvan was de aankondiging van onze hybride cloud-samenwerking in mei. Dit was een belangrijke voorbode van onze reis tot op de dag van vandaag.”

IBM zal zich blijven inzetten voor Red Hat’s open governance, opensourcebijdragen, deelname aan de opensourcecommunity, het ontwikkelmodel en het bevorderen van zijn wijdverspreide ontwikkelaarscosysteem. Daarnaast zullen IBM en Red Hat zich blijven inzetten voor de blijvende vrijheid van open source, via initiatieven als de Patent Promise, GPL Cooperation Commitment, het Open Invention Network en LOT Network.

IBM en Red Hat zullen ook blijven bouwen aan en het verbeteren van Red Hat-partnerschappen, inclusief die met grote cloudproviders, zoals Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud en Alibaba. Tegelijkertijd zal Red Hat profiteren van de schaalgrootte van IBM op gebieden als hybride cloud- en enterprise-IT, wat bijdraagt aan het uitbreiden van hun opensourcetechnologieportfolio bij wereldwijde organisaties.

“IBM is vastbesloten om een authentieke multi-cloudleverancier te zijn en we zullen prioriteit geven aan het gebruik van Red Hat-technologie voor meerdere clouds,” aldus Arvind Krishna, Senior Vice President van IBM Hybrid Cloud. “Hiermee zal IBM opensourcetechnologie ondersteunen, waar deze ook draait, waardoor het gebruik ervan in commerciële omgevingen over de hele wereld aanzienlijk kan opschalen.”

Na afronding van de overname zal Red Hat als een afzonderlijke eenheid bij IBM’s Hybrid Cloud-team worden toegevoegd. De onafhankelijkheid en neutraliteit van Red Hat’s open sourceontwikkelerfgoed en -betrokkenheid, het huidige productportfolio, de go-to-market-strategie en de unieke ontwikkelingscultuur blijven behouden. Red Hat blijft onder leiding staan van Jim Whitehurst en het huidige managementteam van Red Hat. Jim Whitehurst zal ook toetreden tot IBM’s senior managementteam en rapporteren aan Ginni Rometty. IBM wil verder het hoofdkantoor, de faciliteiten, de merken en werkwijzen van Red Hat behouden.

“De toewijding van IBM om de dingen te behouden die Red Hat succesvol hebben gemaakt – focus op de klant en de opensourcegemeenschap – maken dit niet alleen een geweldige kans voor Red Hat maar ook voor open source in brede zin,” zegt Paul Cormier, President, Products and Technologies bij Red Hat. “Sinds de dag dat we besloten om opensourcesoftware voor grootzakelijke bedrijven te maken, is onze missie hetzelfde gebleven. En nu wil een van de grootste technologiebedrijven ter wereld met ons samenwerken om onze inspanningen op te schalen en te versnellen, waardoor opensource-innovatie naar nog meer organisaties gebracht kan worden.”

Financiële details

De overname van Red Hat versterkt IBM’s high-value-model. Binnen 12 maanden na afsluiting zal het de omzetgroei, de brutomarge en vrije kasstroom van IBM versnellen. Ook zal het een solide en groeiend dividend ondersteunen.

Het bedrijf zal doorgaan met een gedisciplineerd financieel beleid en zet zich in voor het handhaven van sterke investeringswaardige kredietratings. Het bedrijf zal zich richten op een hefboomprofiel dat consistent is met een middelhoge tot hoge A-kredietrating. Het bedrijf is van plan zijn aandeleninkoopprogramma in 2020 en 2021 op te schorten.

Bij ondertekening beschikt het bedrijf over voldoende cash, krediet- en overbruggingsleningen voor de financiering van de transactie. Het bedrijf is van plan de transactie af te sluiten door een combinatie van contanten en schulden.

De overname is goedgekeurd door de raden van bestuur van zowel IBM als Red Hat. Het is onderworpen aan de goedkeuring van de Red Hat-aandeelhouders. Het is ook onderworpen aan wettelijke goedkeuringen en andere gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. De sluiting wordt in de tweede helft van 2019 verwacht.
Laatste van IBM Nederland BV

IBM geeft Europese bedrijven volledige controle over hun data met upgrade aan IBM Cloud

IBM opent haar eerste IBM onderzoekslaboratorium op het Afrikaanse continent
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
IBM Nederland .. contact

Logo IBM Nederland BV

+31-020-513-5151
  www.ibm.com/ibm/nl/nl
IBM Nederland .. sociaal

IBM Nederland .. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka