Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

IBM wordt door overname Red Hat de nummer 1 hybride cloudleverancier en verandert het cloudlandschap volledig

Amsterdam, 29 oktober 2018 – IBM (NYSE:IBM) en Red Hat (NYSE:RHT) hebben een definitieve overeenkomst bereikt waarbij IBM alle uitgegeven en uitstaande aandelen zal overnemen voor 190 Amerikaanse dollars per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een waarde van circa 34 miljard dollar.

“De overname van Red Hat is een gamechanger. Het verandert de cloudmarkt volledig,” zegt Ginni Rometty, IBM Chairman, President en Chief Executive Officer. “IBM wordt de nummer 1 hybride cloudleverancier ter wereld en biedt bedrijven de enige open cloudoplossing die de volledige waarde van de cloud voor hun bedrijf ontsluit.”

“De meeste bedrijven hebben momenteel slechts 20 procent van hun cloudreis volbracht en huren rekenkracht in om kosten te besparen,” vervolgt ze. “De volgende 80 procent gaat over het ontsluiten van zakelijke waarde en het stimuleren van groei. Dat is het volgende hoofdstuk van de cloud. Die vereist dat bedrijfsapplicaties naar de hybride cloud verhuisd moeten worden, om meer data te extraheren en elk onderdeel van de organisatie te optimaliseren, van supply chains tot sales.”

“Open source is de standaardkeuze voor moderne IT-oplossingen en ik ben ongelooflijk trots op de rol die Red Hat daarbij heeft gespeeld,” aldus Jim Whitehurst, President en CEO van Red Hat. “Door onze krachten te bundelen met IBM krijgen we de schaalgrootte, middelen en mogelijkheden om de impact van open source te versnellen als basis voor digitale transformatie. Tegelijkertijd kunnen we onze unieke cultuur en onze toewijding voor opensource-innovatie behouden.”

Deze acquisitie verenigt de beste twee hybride cloudleveranciers en stelt bedrijven in staat al hun bedrijfsapplicaties veilig naar de cloud te verplaatsen. Bedrijven gebruiken vandaag al meerdere clouds. Uit onderzoek blijkt echter dat 80 procent van de zakelijke workloads nog niet naar de cloud zijn verplaatst door de propriëtaire aard van de hedendaagse cloudmarkt. Dit houdt de overdraagbaarheid tegen van gegevens en applicaties over meerdere clouds, en zaken als gegevensbeveiliging in een multi-cloudomgeving en cloudbeheer.

IBM en Red Hat krijgen een sterke positie om dit probleem aan te pakken en de acceptatie van de hybride multi cloud te versnellen. Samen zullen ze klanten helpen om sneller cloud-native bedrijfsapplicaties te maken, en betere portabiliteit en beveiliging van gegevens en applicaties in meerdere publieke en private clouds te realiseren. Daarnaast kunnen klanten vertrouwen op consistent cloudbeheer. Beide bedrijven zullen daarbij gebruikmaken van hun gedeelde leiderschap op het gebied van belangrijke technologieën, zoals Linux, containers, Kubernetes, multi-cloudbeheer en cloudmanagement en -automatisering.

De samenwerking tussen IBM en Red Hat bestaat al 20 jaar, en IBM was al een vroege supporter van Linux. Samen ontwikkelden ze een succesvolle enterprise-versie van Linux, en recent hebben ze zich ingezet om klanten Kubernetes en hybride cloudoplossingen te leveren. Deze innovaties zijn kerntechnologieën geworden binnen de hybride cloudactiviteiten van IBM ter waarde van 19 miljard dollar. IBM en Red Hat hebben meer bijgedragen aan de opensourcecommunity dan welke andere organisatie dan ook.

“De aankondiging van vandaag komt voort uit onze jarenlange samenwerking,” zegt Rometty. “Een daarvan was de aankondiging van onze hybride cloud-samenwerking in mei. Dit was een belangrijke voorbode van onze reis tot op de dag van vandaag.”

IBM zal zich blijven inzetten voor Red Hat’s open governance, opensourcebijdragen, deelname aan de opensourcecommunity, het ontwikkelmodel en het bevorderen van zijn wijdverspreide ontwikkelaarscosysteem. Daarnaast zullen IBM en Red Hat zich blijven inzetten voor de blijvende vrijheid van open source, via initiatieven als de Patent Promise, GPL Cooperation Commitment, het Open Invention Network en LOT Network.

IBM en Red Hat zullen ook blijven bouwen aan en het verbeteren van Red Hat-partnerschappen, inclusief die met grote cloudproviders, zoals Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud en Alibaba. Tegelijkertijd zal Red Hat profiteren van de schaalgrootte van IBM op gebieden als hybride cloud- en enterprise-IT, wat bijdraagt aan het uitbreiden van hun opensourcetechnologieportfolio bij wereldwijde organisaties.

“IBM is vastbesloten om een authentieke multi-cloudleverancier te zijn en we zullen prioriteit geven aan het gebruik van Red Hat-technologie voor meerdere clouds,” aldus Arvind Krishna, Senior Vice President van IBM Hybrid Cloud. “Hiermee zal IBM opensourcetechnologie ondersteunen, waar deze ook draait, waardoor het gebruik ervan in commerciële omgevingen over de hele wereld aanzienlijk kan opschalen.”

Na afronding van de overname zal Red Hat als een afzonderlijke eenheid bij IBM’s Hybrid Cloud-team worden toegevoegd. De onafhankelijkheid en neutraliteit van Red Hat’s open sourceontwikkelerfgoed en -betrokkenheid, het huidige productportfolio, de go-to-market-strategie en de unieke ontwikkelingscultuur blijven behouden. Red Hat blijft onder leiding staan van Jim Whitehurst en het huidige managementteam van Red Hat. Jim Whitehurst zal ook toetreden tot IBM’s senior managementteam en rapporteren aan Ginni Rometty. IBM wil verder het hoofdkantoor, de faciliteiten, de merken en werkwijzen van Red Hat behouden.

“De toewijding van IBM om de dingen te behouden die Red Hat succesvol hebben gemaakt – focus op de klant en de opensourcegemeenschap – maken dit niet alleen een geweldige kans voor Red Hat maar ook voor open source in brede zin,” zegt Paul Cormier, President, Products and Technologies bij Red Hat. “Sinds de dag dat we besloten om opensourcesoftware voor grootzakelijke bedrijven te maken, is onze missie hetzelfde gebleven. En nu wil een van de grootste technologiebedrijven ter wereld met ons samenwerken om onze inspanningen op te schalen en te versnellen, waardoor opensource-innovatie naar nog meer organisaties gebracht kan worden.”

Financiële details

De overname van Red Hat versterkt IBM’s high-value-model. Binnen 12 maanden na afsluiting zal het de omzetgroei, de brutomarge en vrije kasstroom van IBM versnellen. Ook zal het een solide en groeiend dividend ondersteunen.

Het bedrijf zal doorgaan met een gedisciplineerd financieel beleid en zet zich in voor het handhaven van sterke investeringswaardige kredietratings. Het bedrijf zal zich richten op een hefboomprofiel dat consistent is met een middelhoge tot hoge A-kredietrating. Het bedrijf is van plan zijn aandeleninkoopprogramma in 2020 en 2021 op te schorten.

Bij ondertekening beschikt het bedrijf over voldoende cash, krediet- en overbruggingsleningen voor de financiering van de transactie. Het bedrijf is van plan de transactie af te sluiten door een combinatie van contanten en schulden.

De overname is goedgekeurd door de raden van bestuur van zowel IBM als Red Hat. Het is onderworpen aan de goedkeuring van de Red Hat-aandeelhouders. Het is ook onderworpen aan wettelijke goedkeuringen en andere gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. De sluiting wordt in de tweede helft van 2019 verwacht.
Tags bij dit bericht
Eerder van IBM Nederland BV
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl