www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2480 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Computable eert Jan Baan met speciale award

ICT-ondernemer krijgt prijs voor bijdrage aan 50 jaar ICT

Entrepreneur en software-ondernemer Jan Baan is door ICT-vaktitel Computable uitgeroepen tot winnaar van De Gouden Computable Award. Baan ontvangt deze prijs omdat hij in de ogen van de lezers van Computable én de redactie zelf de afgelopen vijftig jaar het meest zijn stempel heeft gedrukt op de Nederlandse ICT-sector. Computable reikt de ereprijs aanstaande woensdag uit tijdens de vakbeurzen Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo. Jan Baan zal dan ook spreken in Computable Café.

Computable werd overspoeld met reacties van lezers die vonden dat Jan Baan De Gouden Computable Award moest winnen. Deze ereprijs wordt eenmalig uitgereikt in het kader van het vijftigjarig jubileum van de ICT-vaktitel. Een greep uit de reacties: ‘Hij heeft met zijn bedrijf Baan Company de Nederlandse ICT-sector internationaal op de kaart gezet.’ ‘Baan is een visionair: liep en loopt altijd voor de troepen uit met de keuze voor Unix, 4GL, fabrieksmatige aanpak van softwareontwikkeling, SOA, BPM, model-driven development, PaaS en softwareontwikkeling in India.’

Ook is er lof op de mondiale expansie van de ERP-leverancier. ‘Over de hele wereld runnen bedrijven hun operations op Baan-software en daar zitten diverse Fortune 500-bedrijven bij. Naar mijn weten heeft geen enkele andere Nederlander zo’n diepe impact gehad op deze industrie als Jan Baan’, stelt een andere lezer in een voordracht. Ook wordt in de voordrachten vaak genoemd dat uit de ‘Baan-school’ veel ICT’ers zijn voortgekomen die later hun kennis en ervaring hebben meegenomen naar talloze andere ICT-bedrijven.

Er is veel lof voor de deal die Baan in 1994 sloot met vliegtuigbouwer Boeing en later met automaker Ford. Die grote klanten en de daaropvolgende beursnotering brachten het bedrijf naar de top en Jan Baan behoorde eind jaren negentig tot de rijkste ondernemers van Nederland.

Lezers vinden het ook opvallend dat de inmiddels 72-jarige Jan Baan zich anno 2018 nog steeds roert in de ICT-wereld. Na de teloorgang van het roemruchte Baan Company bleef hij via bedrijven als Cordys en Vanenburg actief in de ICT. In 2009 deed Baan nog opvallende uitspraken waarin hij ERP-software min of meer doodverklaarde in een visie op business proces management (bpm). In 2005 publiceerde hij een boek met zijn visie op de opkomst en ondergang van Baan Company.

Jan Baan krijgt tijdens de ICT-vakbeurzen Infosecurity en Date & Cloud Expo in de Jaarbeurs in Utrecht ‘De Gouden Computable Award’ uitgereikt. Dat is woensdag 31 oktober 2018 om 14.30 uur » De prijsuitreiking is onderdeel van een speciaal middagprogramma waarin het vijftigjarige jubileum van ICT-vaktitel Computable wordt gevierd. Jan Baan neemt zelf de prijs in ontvangst en zal ook spreken. De uitreiking aan en toespraak van Jan Baan zijn toegankelijk voor alle beursbezoekers. Registreren voor de beurs is gratis en noodzakelijk »
Laatste van Jaarbeurs
30 okt 2019 Microsoft en Mendix winnen twee Computable Awards 2019

22 okt 2019 Toekomst van AI centraal op Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo 2019

31 okt 2018 Microsoft grote winnaar Computable Awards 2018

Logo LVTPR
Jaarbeurs contact

Logo Jaarbeurs

info@jaarbeurs.nl
  www.jaarbeurs.nl
Jaarbeurs sociaal

Jaarbeurs tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.
Logo Ctac N.V.
Logo Flanderijn
Logo Liquit
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl