www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 77 dagen geleden)

Louwman Museum Den Haag host nationale openingsmanifestatie e-healthweek

Zorgvernieuwers geven antwoord op zorgvragen van de toekomst

De openingsmanifestatie van de nationale e-healthweek vindt dit jaar op 21 januari plaats in Den Haag. Organisator van de manifestatie ICT&health, het grootste officiële kennisplatform over de toekomst van de zorg, heeft de stad in 2019 wederom gekozen als hostingcity en laat het evenement daarom neerstrijken in het karakteristieke Louwman Museum. Tijdens het congres komen zorggebruikers, zorgprofessionals, zorgontwikkelaars én beleidsmakers bijeen. Zorgvernieuwers laten zien hoe ze nieuwe (technologische) mogelijkheden in de zorg inzetten, om de zorg vanuit de vraag van de gebruiker toekomstbestendig te maken. Het volledige programma wordt binnenkort bekend gemaakt. Meer informatie: www.icthealth.nl/openingsmanifestatie.

image

De nationale openingsmanifestatie van de e-healthweek vindt plaats in het Louwman Museum te Den Haag. Foto: Louwman Museum.

Tips, tricks en tools van keynotespeakers
Tijdens het congres staan concrete casussen centraal en lichtenzorgvernieuwers toe hoe nieuwe mogelijkheden en samenwerking de zorg toekomstgericht kan maken. Ook worden tips, tricks en tools uitgewisseld, bijvoorbeeld hoe de zorg geoptimaliseerd kan worden dankzij de combinatie van sociale en technische innovatie en welke (digitale) vaardigheden daarvoor nodig zijn. Naast demonstraties van zorginnovaties zijn er verschillende panels en keynotes van onder andere Peter van der Meer, voorzitter Raad van Bestuur van het Albert Schweitzer ziekenhuis, Daan Dohmen van FocusCura en Lucien Engelen, directeur van REshape Center Radboudumc. In inspiratiesessies, presentaties en panels wordt invulling gegeven aan de vraag hoe de zorg zo toekomstbestendig mogelijk kan zijn. Zo verzorgt onder andere National eHealth Living Lab (NeLL) een panelgesprek.

Zorg in een snel veranderende wereld
Tijdens de openingsmanifestatie staat het opschalen van de Nederlandse zorg centraal. Een belangrijk onderwerp, aldus Tom Xhofleer, founder van ICT&health en organisator van de openingsmanifestatie: “Digitalisering verandert en ontwikkelt de wereld in rap tempo. De vraag van de mensen komt centraler te staan, omdat we meer weten, kunnen en willen. Innovatie maakt die wensen mogelijk. Zo is zorg op afstand steeds vaker uitvoerbaar en kan men via data-analyses snellere en soms zelfs betere diagnoses krijgen. Om de ontwikkelingen optimaal in te kunnen zetten, is het belangrijk samen te werken aan nieuwe kansen om de zorg vanuit de vraag van mensen kwalitatief goed en betaalbaar te houden. Hoe kan mensgerichte techniek daarbij helpen? En hoe gaan we alle goede ideeën implementeren? De openingsmanifestatie is het uitgelezen moment om deze belangrijke vraagstukken over het voetlicht te brengen: alle takken uit de zorgsector zijn op deze dag immers vertegenwoordigd.”

Prijsuitreiking: €10.000 voor beste zorgapp
Traditiegetrouw worden er tijdens de opening van de e-healthweek nieuwe, innovatieve oplossingen gepresenteerd voor huidige zorgvraagstukken. Om creatieve ideeën en innovaties te bevorderen, reikt expertisecentrum gezondheidsverschillen Pharos dit jaar in samenwerking met NeLL voor het eerst een prijs uit aan de beste zorgapp. De winnaar ontvangt een geldbedrag van €10.000 ten behoeve van de ontwikkeling en verbetering van de app en gratis advies-uren van diverse deskundige organisaties. App-ontwikkelaars kunnen zich nog tot 15 november aanstaande opgeven voor de wedstrijd via www.pharos.nl. Genomineerden krijgen op de openingsmanifestatie de kans hun app te presenteren, waarna de bekendmaking van de winnaar plaatsvindt.

Datum: Maandag 21 januari

Locatie: Louwman Museum

Leidsestraatweg 57, Den Haag

Openingstijden: Van 08:30 uur tot 18:00 uur

Entree:Gratis na registratie

Let op: de openingsmanifestatie heeft beperkt plaats en hanteertdaarom een no show fee van 90 euro. Aanmelden via: www.icthealthevents.nl

Over ICT&health
ICT&health is een onafhankelijk kennisplatform, dat onder auspiciën van een internationale Redactieraadoff- en online kennis en kunde over relevante innovaties deelt. De raad bestaat uit overheidsbeleidsmakers, zorgbestuurders, toezichthouders, directie belangenorganisaties, medici en overige zorgprofessionals, patiënten, wetenschappers, professoren kennis- en onderzoeksinstituten, onderzoekers, ontwikkelaars. Aansluitend werkt ICT&health met een Innovation Partner Group. Tot de leden horen geaccrediteerde leveranciers van zorgrelevante diensten en producten). ICT&health wordt geraadpleegd door bestuur en raad van toezicht van ziekenhuizen en klinieken, medici, zorgprofessionals, ervaringsdeskundigen, hoofden inkoop/financiën /investeringen/ ICT, overheid, zorgverzekeraars, gemeentes en zorggerelateerde bedrijven, investeerders en ontwikkelaars. Ga voor meer informatie naar: www.icthealth.nl

image
Bekijk de introductievideo van de openingsmanifestatie van de e-healthweek door op bovenstaande afbeelding te klikken.
Laatste van ICT&health
Louwman Museum Den Haag host nationale openingsmanifestatie e-healthweek
Het welbekende Heliview recept met een nieuw ingrediënt

Winvision versterkt Leadership Team met Raymond van Ham en Mike van Zandwijk

Slechts 24 procent van de organisaties weet goed om te gaan met verandering

Buitink Technology brengt complete lijn voertuigschermen voor coronapreventie op de markt

HMD Global haalt 230 miljoen USD op in nieuwe investeringsronde

Nieuwe Dell Latitude Chromebook Enterprise geeft bedrijven vertrouwen om vanaf elke locatie te werken

CyberArk voor tweede keer leader in Gartner Magic Quadrant voor Privileged Access Management

Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

Livegang van 5G heeft grote gevolgen voor mobiel gamen

Pinewood ontzorgt Haaglanden Medisch Centrum (HMC) op digitale veiligheid

Plus500 behaalt omzet van 564,2 miljard dollar in eerste helft van 2020

Meer dan 600 startups en scale-ups krijgen Corona-overbruggingsfinanciering

Nutanix Hybrid Cloud Infrastructure is nu beschikbaar op Amazon Web Services
JEE-O kiest Linku als partner voor digitale strategie

Logius vertrouwt IT-infrastructuur toe aan Solvinity

Concept uitgeefgroep brengt boek ‘Onderzoekend vermogen in de praktijk’ uit voor hbo-studenten

Halfjaarcijfers 2020: Ctac houdt omzet op peil en boekt licht hoger resultaat ondanks Covid-19

IT-Dienstverlener iQibt behaalt in één keer de ISO 9001 en ISO 27001 certificering

De Nederlandse hostingprovider IPS B.V. (IPS) kiest voor aansluiting bij Total Webhosting Solutions (TWS)

StarlingX Open Source Community lanceert release 4.0 en verbetert security door verdere integratie met Kata Containers

NanoCore duikt op in Nederland met PostNL-campagne

Hyundai kondigt IONIQ aan als submerk voor volledig elektrische modellen

Plus500 sponsort Legia Warschau

Fortinet introduceert ‘s werelds eerste hyperscale firewall
Verstreken tijd: 2 jaar en 77 dagen
ICT&health contact

Logo ICT&health

info@icthealth.nl
  www.icthealth.nl
ICT&health sociaal

ICT&health tweets

Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone