www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys biedt ingebouwde beveiliging voor Microsoft’s Azure Hybrid Cloud

Naadloze integratie biedt single-pane-of-glass inzicht in Microsoft Azure en Azure Stack

Amsterdam, 25 oktober 2018 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, introduceert een nieuwe integratie met Microsoft Azure Stack die zorgt voor single-pane-of-glass inzicht in de beveiligings- en compliance-situatie van Microsoft Azure-omgevingen en gebruiker-workloads.

Azure-klanten zijn nu in staat om de kwetsbaarheid en compliance-situatie van de control pane-infrastructuur van Azure Stack te beoordelen en een advies te krijgen van Microsoft Azure. Daarnaast zorgt de integratie voor beveiligingsinzicht in Microsoft Azure én Azure Stack.

Azure Stack-klanten kunnen zowel gebruikmaken van Qualys Virtual Scanner Appliances, direct vanuit de Azure Stack Marketplace of van Qualys Cloud Agents als een extensie, als ze nieuwe virtual machines opstarten. Dat maakt het eenvoudiger om kwetsbare systemen en applicaties binnen het hybride cloudmodel van Azure te detecteren en identificeren.

Qualys integreert met Azure Stack voor infrastructuur-assessment

“Nu cloudproviders uitbreiden naar datacenters met meer heterogene systemen, vervagen ze de grenzen en zorgen ze voor meer mobiliteit tussen de linies”, zegt Fernando Montenegro, senior analist bij 451 Research. “Gebruikers moeten zich bewust zijn van hoe de gedeelde verantwoordelijkheid ook deze grenzen doordringt en hoe dit van hen eist dat ze bepaalde beveiligingsmaatregelen in de cloud moeten handhaven, terwijl ze over dezelfde flexibiliteit beschikken om dit te doen voor hun on-premise infrastructuur.”

Video over Azure Stack-integration: https://vimeo.com/291022595

“Microsoft heeft de lat hoger gelegd door het bieden van een consistente ervaring tussen de Azure-public en -private cloud”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. “Door security en compliance in te bouwen in de Azure Stack breiden we het inzicht en de security naadloos uit binnen het gehele hybride-cloudmodel van Microsoft Azure.”

“Geverifieerde compliance-assessment voor Azure Stack is nu een realiteit dankzij de integratie van Azure Stack met Qualys”, zegt Vijay Tewari, Partner Group Program Manager voor Azure Stack, Microsoft. “Dit biedt de transparantie en zekerheid die klanten nodig hebben.”

Meer informatie:
Over het Qualys Cloud Platform
Het Qualys Cloud Platform is een revolutionaire cloudarchitectuur die klanten een compleet beeld biedt van hun IT, security en compliance binnen hun on-premises IT-assets, endpoints, clouds, containers en webapplicaties. Het platform reduceert zo de kosten en complexiteit van het beheren van verschillende security-leveranciers. Het Qualys Cloud Platform biedt op dit moment 18 volledig geïntegreerde, centraal beheerde en self-updating security- en compliance-oplossingen. Door het automatisch verzamelen en analyseren van security- en compliance-data van alle IT-assets naar een enkel overzichtsscherm biedt het Qualys Cloud Platform klanten de schaalbaarheid, het inzicht, de nauwkeurigheid en de brede mogelijkheden om cyberaanvallen te bestrijden en veiligheid in te bouwen in hun initiatieven op het gebied van digitale transformatie.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.000 klanten in meer dan 120 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.