www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 32 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Nederlanders sparen steeds meer kortingsbonnen

Huishouden onder het modale inkomen spaart minder bewust dan zijn rijkere buurman

Amsterdam, 24 oktober 2018 –Het aantal Nederlanders dat gebruikmaakt van spaarpunten en kortingsbonnen is in vier jaar tijd fors toegenomen. Momenteel maakt maar liefst 82% van de Nederlanders gebruik van spaarpunten. In 2014 was dit nog 74%. Dat blijkt uit onderzoek van InVotes in opdracht van online cashback-platform Shopkorting.

Hoewel het aantal Nederlanders dat spaart is toegenomen, zijn de meesten hier nog steeds niet heel bewust mee bezig. 56% van de Nederlanders heeft geen idee hoeveel spaarpunten hij uit heeft staan. In 2014 was dit percentage nog 62%. Mensen weten in de regel ook niet hoeveel geldwaarde hun gespaarde punten hebben. In 2018 gaf 79% van de respondenten aan dit niet te weten. In 2014 was dit nog 82%. Hoewel mensen dus in een tijdsbestek van vier jaar bewuster zijn gaan sparen, is er nog altijd duidelijk ruimte voor verbetering.

Lage inkomens laten geld liggen
Opmerkelijk zijn de verschillen tussen diverse inkomensgroepen. Mensen die onder het modale inkomen verdienen, sparen op minder plekken kortingsbonnen en sparen ook minder bewust dan Nederlanders met een modaal of hoger inkomen. 82% van de huishoudens met lager inkomen (onder modaal) weet niet hoeveel euro’s aan punten ze hebben uitstaan. Voor huishoudens met een modaal inkomen is dit 77% en voor bovenmodaal is dit 76%.

Spaarkansen
Hoge inkomens sparen ook voor andere dingen dan lage inkomens. 82% van de bovenmodale inkomens spaart voor Airmiles, tegen 69% modaal en 70% onder modaal. Bovenmodale (18%) en modale (19%) inkomens sparen meer voor telecomproducten dan lagere inkomens (5%). En ook op het gebied van tanken wordt er door bovenmodale (35%) en modale inkomens (40%) meer gespaard dan huishoudens die onder het modale inkomen binnenkrijgen (28%).

Robin de Vries, CTO van Shopkorting, verklaart deze opvallende uitkomst: “Ondanks de positieve trend laten Nederlanders nog steeds euro’s liggen omdat ze geen gebruik maken van kortingsbonnen. Volgend jaar gaan huishoudens er bijna 700 euro op achteruit door stijging van energieprijzen, huur en verzekeringspremies. Door slim gebruik te maken van je kortingsbonnen en spaarpunten kunnen mensen deze tegenvallers opvangen.”

##

Over het onderzoek
Het onderzoek met 400 respondenten is uitgevoerd door InVotes, een panel van het onderzoeksbureau No Ties, in opdracht van Shopkorting. Het onderzoek is een herhaling van een enquetteonderzoek vier jaar geleden waarbij er gekeken werd naar de omgang met spaar- en kortingspunten door Nederlanders.

Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting(cashback) bovenop de online korting van hun internetaankoop bij een aangesloten webwinkel. Gemiddeld ontvangt Shopkorting ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking technologie. De kortingkomt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap vanhet casback-platformis geheel gratis. Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zie www.shopkorting.nl, www.shopkorting.be, @shopkorting en www.youtube.com/user/shopkorting.
Laatste van Shopkorting.nl
Bonusway neemt Shopkorting.nl over en leidt Nederlandse e-commerce loyaliteitsmarkt

Nederlanders sparen steeds meer kortingsbonnen

Maak van keuze voor zorgverzekeraar geen halszaak; zeven tips van Shopkorting
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 3 jaar en 32 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting